Rozwala mnie, ze tak niebezpieczna maszyna z tak duzymi potencjalnymi konsekwencjami wypadku a odczepienie kadzi odbywa się 'na oko' i generalnie nie jest jakoś rozsądnie zabezpieczone.
@taki_tam_ktos: Hakowy pewnie robil jakies inne prace z frugiej strony hali bo wiadomo ze odpiac taki hak to ino raz i nie potrzeba zeby stal ciagle i sie patszal ( ͡°͜ʖ͡°)
@kto_ma_potrzymac_dwie_dychy: jeśli to jest sztywny proces, to można zabezpieczyć. Ale wypadki są pewnie wtedy gdy robisz coś "elastycznie". Może inny wózek, może inne miejsce i operator nie widział...
Zastanawia mnie jak wyglada kwestia odpowiedzialności za takie wypadki, orientuje się ktoś jak to wygląda? Firma na pewno jest ubezpieczona, ale co grozi takiemu pracownikowi oprócz dyscyplinarki?
@bodziowagh: przede wszystkim nie miał halowego. Ktoś z poziomu roboczego powinien dawać mu sygnały. Więc tutaj jest więcej niż jedna osoba do ukarania.
@cryan: W hucie w której pracuję suwnicowy sam odczepia zbloczem trawerse z kadzi i jest to możliwe - wystarczy odpowiedni projekt i skill samego suwnicowego. Sama trawersa waży ponad 10 t ( ͡°͜ʖ͡°)
Komentarze (121)
najlepsze
No nie fajna. Nie namalujesz pasów prowadzących ani stref bezpieczeństwa.
Już pomijając to, że za odpinanie ładunku odpowiada hakowy i suwnicowy powinien czekać póki nie zostanie odpięty.