@huntforfur: Najgorszy ten dzban, co co wieczór wrzuca pod ten tag "skrót propagandowych wiadomości TVP". Jak mu to wypomniałem, to wykopki mnie zminusowały. Człowiek wchodzi sobie na tag, chce poczytać coś wartościowego, a tu polityczny ściek...
Popularnonaukowe materiały są w natarciu, naukowe w odwrocie
@huntforfur: Nie żebym jakoś bronił "wartości" wykopu, ale kiedy niby materiały naukowe były tutaj obecne? I czemu miałyby być? Żeby zrozumieć pracę naukową w dowolnej materii raczej trzeba skończyć studia w tym kierunku. A z resztą kto miałby ochotę czytać dla przyjemności publikacje naukowe? Śmiem twierdzić, że materiały popularnonaukowe są odpowiednie dla takiego portalu. I to, że są popularnonaukowe wcale nie
@Kontestator: ale w aluminium straty od prądów wirowych będą właśnie wyższe niż w stali ( ͡°͜ʖ͡°) co innego straty od przemagnesowania, te już oczywiście spadną do zera
@bc547: no właśnie nie, bo pole magnetyczne jest wielokrotnie słabsze. Dlatego np. w silnikach elektrycznych kable do wyprowadzeń puszcza się przez płytę aluminiową. Jakbyś zrobił tę płytę ze zwykłej stali konstrukcyjnej to grzałoby się to niemiłosiernie.
Kiedys myslalem nad zastosowaniem magnetycznych tlumikow drgan skretnych w dwumasowym kole zamachowym zamiast besposredniego tlumienia sama sprezyna (co zasadniczo powinno wydluzyc zywotnosc takiego)... Ale samo sprzeglo magnetyczne to kicha. Przy duzym obciazeniu albo naglym skoku mocy takie polaczenie moze sie zerwac i nie wrocic do sprzegniecia doputy, dopoki obie strony nie wyrownaja obrotow do tej samej predkosci.
Bezsens, żeby dało się jakieś sensowne momenty przenosić, trzeba takie magnesy dać, że nie będzie się dało ich rozkręcić do sensownych prędkości obrotowych... już lepiej dać sprzęgło dwumasowe jak w wagu, lekkie proste i nie wymaga ekranowania magnetycznego, żeby nie tracić energii na grzanie obudowy prądami indukcyjnymi.
Genialne. Eliminuje wszystkie szczególnie dotkliwe problemy jakie występują przy przekładniach dla dużych mocy. Jednocześnie jestem przekonany, że poduszki magnetyczne nie będą działać przy dużym obciążeniu kół zębatych tak więc pozostają jedynie układy działające w skrajnych temperaturach, w dużym zapyleniu, lub brakiem możliwości częstej konserwacji w tym smarowania.
@orkako: pierwszy raz widzę taka przekładnie magnetyczna ala planetarna i jestem zdumiony, za jakiś czas będzie to pewnie używane wszedzie do tego łożyska lewitujące bez elementów tocznych w postaci np. kulek i masz wieczny mechanizm , tylko potrzeba prądu.Co elektromagnesów i samych magnesów to wierzę że pójdzie to do przodu jeśli chodzi o ich moc .Pewnie jak się to wprawia w ruch to na początku występuje lekkie sprężynowanie i może
Komentarze (87)
najlepsze
Mimo wszystko wykop, bo fajny materiał.
@huntforfur: Nie żebym jakoś bronił "wartości" wykopu, ale kiedy niby materiały naukowe były tutaj obecne? I czemu miałyby być? Żeby zrozumieć pracę naukową w dowolnej materii raczej trzeba skończyć studia w tym kierunku. A z resztą kto miałby ochotę czytać dla przyjemności publikacje naukowe?
Śmiem twierdzić, że materiały popularnonaukowe są odpowiednie dla takiego portalu. I to, że są popularnonaukowe wcale nie