Mój ojciec od prawie 40 lat pracuje na kolei i ile razy mowił o patologiach w zarządzaniu infrastrukturą. Sam planuje i wykonuje remonty troche ponad 150kilometrów "swojej" linii. Za każdym razem jest batalia o przyznanie jakichkolwiek środków na remont, przeglądanie czy da się część podkładów uratować z innych remontowanych odcinków coby je przenieść w najgorsze miejsca gdzie nie dostaje budżetu na materiał.
Wiele razy zamykał linię i wyłączał z ruchu bo bał
@niezawodny: Przecież co państwowe to niczyje, więc można kraść do woli ( ͡°͜ʖ͡°) W tym kraju się nic nie zmieni dopóki z góry nie będzie przykładu, że Sasinowanie jest karane i będzie karane do najniższego szczebla. Najpierw ustąpią ze strachu przed nieuchronnością kary a pokolenia kolejne będą miały może wpojone jakiekolwiek zasady podstawy uczciwości. Niestety jednak ja nie widzę tutaj żadnych perspektyw na najbliższe 50
@dymaczdusz: Na obrazku- to jest bocznica, która nie polega pod koleje. Remont takiej bocznicy - to w zasadzie odbudowa, koszmarne pieniądze - i wyłączenie jej z ruchu. A co z towarami?Zamknąć zakład? Dopóki maszyniści nie będą bali się jeżdzić, dopóki nie będzie kilku wypadków, wszystko jest dobrze. Wypadek będzie z winy maszynisty (bo mógł odmówić), a póżnej- znam wypadki, że firma na samochody się przestawiła...
@CacyIsBack: podklady drewniane wytrzymuja max 33 lata. Czy te tory wygladaja ci na 33 lata czy raczej 66 lat? Pewnie jak budowali to dokrecili dobrze ale podklad byl nieco wiekszy ¯\_(ツ)_/¯
@alltan: Te śruby często się wykręca, wbija kołki w otwory i śruby wkręcane na nowo - dzięki temu jako tako sie to trzyma jeszcze kilka lat. Podklady 30 letnie wyglądają dużo lepiej niż te :)
@WroTaMar: ja myślałem że to jakaś ciuchcia na Syberii a nie w PL, to już chyba wąskotorówka Rawa-Biała jest w lepszym stanie a tam chyba kolej jeździ 3 razy do roku ( ͡°͜ʖ͡°)
@WroTaMar: mam kolegę w Osławie, sprzątał las po nawałnicy 2,5 roku, skończył jakoś zaraz przed pandemią. Taka ciekawostka, że są jakieś tam plany naprawy tego torowiska i przywrócenia ruchu pasażerskiego, tym bardziej, że linia Bydgoszcz-Gdynia (przez Kościerzynę będzie w całości modernizowana i elektryfikowana).
@hasiok Groziłoby to przedostaniem się DHMO do wód gruntowych i zamknięciem obiegu. Szok i niedowierzanie! A można było tego uniknąć. Panie to był moment ( ͡º͜ʖ͡º)
Nic dziwnego, że linia tak wygląda skoro podkłady drewniane leżą na gruncie a nie na tłuczniu (tłuczeń przyspiesza odprowadzanie wody i podkłady wolniej gniją).
@Xaveri: leżą na tłuczniu ale on po prostu tak zarósł. Najpierw rośnie mech, potem trawa i inne rośliny. Potem roślinność się rozkłada i tworzy się gleba. I tak to wygląda.
Komentarze (84)
najlepsze
Wiele razy zamykał linię i wyłączał z ruchu bo bał
Dopóki maszyniści nie będą bali się jeżdzić, dopóki nie będzie kilku wypadków, wszystko jest dobrze. Wypadek będzie z winy maszynisty (bo mógł odmówić), a póżnej- znam wypadki, że firma na samochody się przestawiła...
( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://youtu.be/GAtsoCjgqgA
Ciekawe jak czesto sie tam cos wykoleja
Poniżej macie link do przejazdu jakiś miesiąc po [nawałnicy z 2017 roku](https://pl.wikipedia.org/wiki/Nawałnice_w_Polsce_(2017)).
https://www.youtube.com/watch?v=0P1TM009Hxc
źródło: comment_1606947114WXEyALeNPrO0k6it6fnj5E.jpg
Pobierzźródło: comment_1606975520r005o1XZN8MOr2NtzJ39fj.jpg
Pobierz