AMA - Kontroler Ruchu Lotniczego
20 października to Międzynarodowy Dzień Kontrolera Ruchu Lotniczego. Dwa lata temu było jedno AMA. Świat się zmienił więc czas na kolejne! Miało być od rana, ale jednak nagły dyżur w tym przeszkodził, więc AMA będzie wieczorne. Pytajcie!
kontroler_ruchu_lotniczego z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 199
Komentarze (193)
najlepsze
Jako że jest was mało, to jakoś bardziej musicie uważać, żeby nie dostać kwarantanny i nie sparaliżować ruchu?
Czy mieliście jakiś przestój podczas pandemii? Czy codziennie ktoś musiał być na miejscu?
2. Czy prawdą jest, że powołany bardzo niedawno dyrektor Ośrodka Szkolenia jest szwagrem niedawno powołanej innej Pani Dyrektor a całe to towarzystwo ma rodzinne koligacje z "prezesem"?
3. Jakie jest ryzyko pracy w systemie SPO - single person operations, który dla oszczędności wprowadził PAŻP w wielu miejscach w Polsce, gdzie
1. "Nie wiem, lecz się domyślam", myślę, że tak
2. Oczywiście tak
3. Bardzo duże, co nie przeszkadza zarządzającym je akceptować :/
4. Bo mogą, cóż powiedzieć
5. Gdyż jeśli możesz oszczędzać na innych to po co oszczędzać na sobie?
1. To standardowo ile zarabiasz, i po jakim stażu pracy?
2. O ile wzrosła twoja pensja od momentu w którym zacząłeś pracować jako KRL?
3. Która część lubisz najbardziej obszar, zbliżanie czy wieżę? Ten pierwszy tylko w Warszawie o ile dobrze pamiętam
4. Jaką część przygotowań do tego stanowiska stanowi meteorologia?
5. Mógłbyś wskazać materiały dostępne w sieci które były na szkoleniu, lub coś podobnego do nich, dającego zbliżenie na zagadnienia
1. W tej chwili 10k podstawy brutto , od 1 stycznia 7500 brutto. Z dyżurami i dodatkami mniej więcej tyle wychodzi netto.
2. Od zrobienia licencji do teraz przez te wszystkie lata o niecałe 1k PLN.
3. Tak, obszar tylko w Wawie, (niedługo w Poznaniu hehe). Najciekawsza wydaje się wieża i zbliżanie radarowe.
4. Jest to jeden z przedmiotów do zdania na licencję praktykanta i potem kontrolera. Jeden z bodajże
- Wieża, SPABC prosimy o przelocik przez waszą przestrzeń
- SPABC, nie mam waszego planu lotu, składaliście?
- Wieża, SPABC, nie nie chciało nam się
To nie :)
1) Mógłbyś opisać jak wyglądał jakiś szczególnie trudny dyżur i ile trwał?
2) Czy drony wpływają na pracę? Zdarzają się zakłócenia stref przez droniarzy?
3) Czy potrafisz ocenić czy ruch niewielkich prywatnych samolotów / helikopterów w ostatnich latach rośnie?
4) Jak duży odsetek to osoby latające rekreacyjnie / robiące licencję na lotnisku na którym pracujesz?
5) Wygląda na to, że pojawia się coraz więcej niewielkich pojazdów
1. Wszystkie dyżury z dużym ruchem są ciężkie. Do tego zdarzały się takie jednocześnie z wieloma operacjami w trakcie dwugodzinnej "działki", jakimiś awariami (np świateł podejścia, w nocy) i do tego z np lądowaniem awaryjnym z powodu jednego niedziałającego silnika. To potrafi dać w kość. Długość dyżurów jest ograniczona do 7,5g dziennie z czego 2 lub 3 g ciągiem, więc tu raczej problemu nie ma. No chyba że coś się
https://www.wykop.pl/link/4598093/ama-kontroler-ruchu-lotniczego/
Problemem jest te pozostałe 20%. Co robić gdy załoga nie prowadzi prawidłowej korespondencji?
1. Jaki jest graniczny wiek z jakim można zgłosić się na szkolenie na kontrolera lotów?
2. Jaka wiedzą się przydaje a jaka jest niezbędna aby dostać się na takie szkolenie?
3. Czy szkolenie jest płatne? (Tzn czy kursant płaci za nie)
4. Angielski, wiadomo, że musi być jak najlepszy, ale czy z B2 przyjmują na szkolenie i są zajęcia albo wymogi aby do końca szkolenia poprawić się np
4. C2 byłoby idealne, ale czasem uda się z czymś niższym. Formalnego progu nie ma.
5. Jedną kaczką wielkości słonia oczywiście :)