AMA - Kontroler Ruchu Lotniczego
20 października to Międzynarodowy Dzień Kontrolera Ruchu Lotniczego. Dwa lata temu było jedno AMA. Świat się zmienił więc czas na kolejne! Miało być od rana, ale jednak nagły dyżur w tym przeszkodził, więc AMA będzie wieczorne. Pytajcie!
kontroler_ruchu_lotniczego z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 199
- Odpowiedz
Komentarze (193)
najlepsze
1. Jak wiadomo praca jest mocno stresująca i podobno macie różnego rodzaju "atrakcje" pozwalające na rozładowanie stresu i oczyszczenie głowy. Co macie do dyspozycji? Z czego korzystacie najczęściej?
2. Rekrutację i szkolenie przechodzi bardzo mała liczba osób. Jak myślisz jakie cechy są kluczowe w tym zawodzie? Czy zawsze wykazywałeś się inteligencją i np. dobrze się uczyłeś czy to kwestie szkoleń?
1. W Warszawie jest fajnie bo są korty tenisowe, siłownia i basen. W ośrodkach krajowych czasem trafisz siłownię, a poza tym nic :)
2. Inteligencja ogólnie pojęta, wiedza ogólnie pojęta, szybkość podejmowania decyzji, pewność siebie, umiejętność pracy w zespole ale równocześnie asertywność i dobre czucie się z samym sobą i pracą jako jednostka. Wydaje mi się że ciężko to wyszkolić od zera, ale jeśli masz jakiś minimalny poziom to
1. Czy to prawda, że będąc w wieku ok. 30-35 lat i mając za sobą inne doświadczenia zawodowe (pracując na etacie w zupełnie innym zawodzie) najgorzej jest zacząć sam kurs i nawet nie ma co zabierać się do tego bez odpowiedniej poduszki finansowej na te dwa lata szkolenia?
2. Czy podczas dwuletniego szkolenia i tych kilkunastu egzaminach do przejścia można de facto odpaść nawet na jednym z ostatnich egzaminów i
1. Na kursie pracujesz przez 2, czasem 3 lata za minimalną krajową bez żadnej gwarancji sukcesu. Sam odpowiedz sobie czy warto i czy trzeba mieć poduchę :)
2. Lepiej, możesz odpaść np po 9 miesiącach praktyk na egzaminie przed samą licencją. I takie przypadki były. Co więcej możesz odpaść z powodów nie związanych z tym jak dobry/zły jesteś w tej robocie. I takie przypadki też są nagminne.
3. Ułatwi
#pdk
1. Jak radzicie sobie z nuda i monotonia w pracy?
2. Czy sa piloci ktorzy maja dzis problemy z komunikacja w eng, jesli tak to z jakich krajow/obszarow?
1. Jeśli nie pracujemy akurat samotnie (SPO) to po prostu rozmawiamy z kolegą/koleżanką obok, ploty to zawsze dobry temat nr 1 w firmie
2. Oczywiście. Chińczycy to nr 1 :) Ale i Polacy często ogarniają tylko sławetny ICAO Level 4, a przy próbach koordynacji czegokolwiek bardziej niestandardowego są problemy. Wiele załóg nie ogarnia tez przepisów i np. tego czym różni się lot VFR od VFR SPEC. Rosjanie i Ukraińcy
Byłeś na nowej wieży TWR Pyrzowice oraz jak ją oceniasz względem swojej na której pracujesz?