Zapewne to jest odpalane na emulatorach, ale dobrze zakładam, że jest to nadal zgodne z oryginalnym sprzętem i ruszyłoby także na nim? Czy jednak może choćby limity pamięci są trochę naciągnięte?
Robi spore wrażenie. Z tego co pamiętam C64 miał spore ograniczenia choćby w kwestii tego, ile jest w stanie wyświetlać kolorów. Było łącznie 16 kolorów, ale właśnie z ograniczeniami. Rozdzielczość 160x200 była podzielona na sektory 4x8 pikseli i każdy z nich
@VGT: W przypadku takich dem to emulator musiałby być w 100% zgodny ze sprzętem bo twórcy wykorzystują takie sztuczki że głowa mała żeby to wcisnąć na C64.
Ciekawy jestem procesu powstawania takiego dema. Znając ograniczenia C64 ktoś musiał się nieźle napocić by uzyskać taki efekt. Jakiś czas temu odpaliłem kilka takich demek na prawdziwym C64 i wyglądały świetnie. Muzyka ze SIDa też robiła wrażenie.
@kurcik777: wszystko pisane było w asemblerze, to niesamowite jakie cuda ludzie tworzyli, i to w epoce preinternetowej, zero materiałów, zero tutoriali. Znałem osobiście najlepszego kodera z Poznania, gość pisał dema na c64 i Amigę, był naprawdę dobry. Spotkałem go ileś lat temu, sprzedawał poleasingowy sprzęt komputerowy, byłem zszokowany że nie jest #programista15k, naprawdę.
@sevenEleven7: może miał dość po prostu, sporo utalentowanych koderów szybko się wypala, bo jak muszą robić to samo już nie dla zabawy, ale dla hajsu w jakimś korpo to się staje udręką.
swoją drogą, kiedyś na głównej był fajny dokument o demoscenie (dodałem do powiązanych) często powtarza się schemat, że u tego typu osób wychodzi asperger / spektrum autyzmu i po prostu nie radzą sobie na rynku pracy, bo ich umiejętności
@pa6lo: Jeff ma specyficzny styl, ale nigdy się nie nudzi ;) Kanał klasa, te SIDy z poszerzoną panoramą wzruszają jak powitania marines przez dzieci po rocznej rozłące
@ramirezvaca: Turbo Assembler to był kozak, nawet bez 2 kompów znacznie ułatwiał pisanie kodu. Zwłaszcza, jak zaczynało się od asemblowania na kartce papieru i potem wpisywania rzędów linii DATA... Do dzisiaj pamiętam A9 00 8D 20 D0 8D 21 D0 60
@KabanPasteryzowany: ja klepałem na Atari z tym samym prockiem. Do dziś pamiętam część opcodów, jak trzeba było w heksie poprawiać: LDA A9, w trybie strony zerowej A5, w normalnym adresowaniu AD. STA 8D. Skoki JMP i JSR 4C i 2C. Czasami coś się z poziomu BASICa klepało i wtedy dane były podawane w dziesiętnym - na przykład popularny początek procedury obsługi przerwania, gdzie trzeba było wszystkie rejestry na stos wrzucić był
Ehhh ale ludzie sa zdolni! Rewelacja co komoda pokazuje... ja tylko potrafiłem bara na ramce wysmarować za pomocą ukochanego $D012 ..i to jeszcze docyklowując NOPami a i tak szarpało :/
@niewiempoco: e no nie gadaj bo playerke żeby mody odpalić też raczej zrobiłeś, scrolla na $D016 też nie było jakąś szczególna filozofią zrobić ( ͡°͜ʖ͡°)
Powiem tak. To demo wygląda jak tandetne/średnie na Amidze 500. Jak to powstało na C64+FDD to SZACUN! Obrazowo to wczesna Amiga a dźwięk ukochany SID. PYSZNIE!
Komentarze (92)
najlepsze
Robi spore wrażenie. Z tego co pamiętam C64 miał spore ograniczenia choćby w kwestii tego, ile jest w stanie wyświetlać kolorów. Było łącznie 16 kolorów, ale właśnie z ograniczeniami. Rozdzielczość 160x200 była podzielona na sektory 4x8 pikseli i każdy z nich
Tak samo wiele gier jest zabronionych w speedrunie na emulatorze
Komentarz usunięty przez moderatora
swoją drogą, kiedyś na głównej był fajny dokument o demoscenie (dodałem do powiązanych) często powtarza się schemat, że u tego typu osób wychodzi asperger / spektrum autyzmu i po prostu nie radzą sobie na rynku pracy, bo ich umiejętności
====================================
= MEMENTO MORI by GENESIS PROJECT =
= ... Released @ Function 2020 ... =
= .... C64 Demo, 3 disk sides .... =
====================================
jądro systemu mieściło się w 20 KB
miałem i miło wspominam.
PIekna produkcja!