Prędkościomierz w jej samochodzie zatrzymał się na wartości 135 km/ h
Jak wskazują badania opublikowane w 2010 roku nie jest zalecanym, aby uwzględniać prędkość z prędkościomierza w analizie po wypadku, ponieważ ich mechaniczne elementy podlegają wibracjom i ogólnie przeciążeniom podczas wypadku i ostatnie wskazanie #!$%@? się błędem na nieokreślonym poziomie.
Nie udało mi się znaleźć informacji aby prędkościomierz celowo blokował się w Volvo jako dowód w późniejszym postępowaniu. Znalazłem tylko info o czarnych skrzynkach. Volvo co ciekawe we wszystkich pojazdach wyposażonych w poduszki powietrzne od 1994r montuje DARR (Digital Accident Research Recorder), skąd mogą zostać ściągnięte dane z różnych sensorów, ale w szczególności z akcelerometru. Inny dokument wskazuje, że tam są dane tylko ze 180ms sprzed wypadku, zaś część samochodów Volvo wyposażona jest w moduł PCR (pre-crash recorder) i tu już są dane z 5s, jednak nie ma listy pojazdów w jakich ten moduł jest domyślnie zamontowany. Zawiera on najwyraźniej masę danych jak na przykład analogowe dane z układów kierowniczego i hamulcowego.
@eloar: bo to nie są dane które chcieliby przetwarzać, wiązać z konkretnym samochodem/kierowcą i upubliczniać - tylko na wewnętrzne potrzeby związane z poprawą bezpieczeństwa. Gdyby przyznali publicznie że ich urządzenia rejestrujące mogą zostać na przykład wykorzystane w sądzie przeciwko własnym klientom to marketingowo byłby to strzał w stopę.
nie jest zalecanym, aby uwzględniać prędkość z prędkościomierza
@eloar: dokładnie Po wypadku wskaźniki zazwyczaj wskazują nie wartość przed wypadkiem, a najwyżej wskazówka ustawia się w stronę w którą działało opóźnienie.
Mając w ręku zdemontowany wskaźnik zazwyczaj wystarczy nim mocno szarpnąć żeby wskazanie się zmieniło (nawet w tych sterowanych silnikami krokowymi, tylko
@mr_brOz Informacja nieprawdziwa, nie poprawiała włosów przy 135 km/h. Licznik zatrzymuje się w losowym miejscu, u mnie np zatrzymał się na 3 km/h a jechałem 70km/h.
Mam ciekawszy przypadek. Żona znajomego wracała od weterynarza z chorym pieskiem, piesek zaczął rzygać. Prowadząc samochód zaczęła go ratować. Skończyli oboje na drzewie. Piesek nie przeżył spotkania z drzewem, niestety kierowczyni przeżyła.
@zielona_biedronka: mnie zawsze zastanawia logika ludzi wożących atrapy psów pokroju yorka czy szpica na kolanach za kierownicą. Mocniejsze hamowanie, i wannabe pies ląduje ryjem na szybie.
Komentarze (108)
najlepsze
Jak wskazują badania opublikowane w 2010 roku nie jest zalecanym, aby uwzględniać prędkość z prędkościomierza w analizie po wypadku, ponieważ ich mechaniczne elementy podlegają wibracjom i ogólnie przeciążeniom podczas wypadku i ostatnie wskazanie #!$%@? się błędem na nieokreślonym poziomie.
Nie udało mi się znaleźć informacji aby prędkościomierz celowo blokował się w Volvo jako dowód w późniejszym postępowaniu. Znalazłem tylko info o czarnych skrzynkach. Volvo co ciekawe we wszystkich pojazdach wyposażonych w poduszki powietrzne od 1994r montuje DARR (Digital Accident Research Recorder), skąd mogą zostać ściągnięte dane z różnych sensorów, ale w szczególności z akcelerometru. Inny dokument wskazuje, że tam są dane tylko ze 180ms sprzed wypadku, zaś część samochodów Volvo wyposażona jest w moduł PCR (pre-crash recorder) i tu już są dane z 5s, jednak nie ma listy pojazdów w jakich ten moduł jest domyślnie zamontowany. Zawiera on najwyraźniej masę danych jak na przykład analogowe dane z układów kierowniczego i hamulcowego.
-
@eloar: dokładnie
Po wypadku wskaźniki zazwyczaj wskazują nie wartość przed wypadkiem, a najwyżej wskazówka ustawia się w stronę w którą działało opóźnienie.
Mając w ręku zdemontowany wskaźnik zazwyczaj wystarczy nim mocno szarpnąć żeby wskazanie się zmieniło (nawet w tych sterowanych silnikami krokowymi, tylko
Absolutnie nic z tego nie wynika
Licznik zatrzymuje się w losowym miejscu, u mnie np zatrzymał się na 3 km/h a jechałem 70km/h.
Komentarz usunięty przez moderatora