Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko250
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

379

Jak przeportowano Resindent Evil 2 na N64?

Czyli jak zmieścić 1,2GB danych na 64MB kartridżu bez zauważalnych strat jakości

Tapirro
Tapirro
z
youtu.be
dodany: 10.08.2020, 12:28:42
  • #
    nintendo
  • #
    n64
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
  • 78
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (1)

Projekty autora kanału
konto usunięte
z reddit.com
  • 2

Komentarze (78)

najlepsze

slx2000
slx2000
10.08.2020, 18:10:49
  • 160
To tylko świadczy o tym, ile śmiecia jest we współczesnych programach. Najlepsze są apki na Androida. Aplikacja, która nie robi nic poza wyświetlaniem stron z zewnętrznego serwera - 40 megabajtów :) Byle gierka typu klocki 3D - 80 megabajtów. Co oni tam pakują?
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wscieklazielonka
wscieklazielonka
10.08.2020, 22:09:16
  • 107
@slx2000: Wszystkie możliwe biblioteki xD
  • Odpowiedz
orczysty
orczysty
11.08.2020, 05:13:30 via Wykop Mobilny (Android)
  • 90
@slx2000: niestety tak działa kompilacja na androidzie - podstawowe biblioteki systemu ważą sporo, a bez nich aplikacja sie nie skompiluje. Kiedyś kompilowałem gołą apkikacje z pustym widokiem i ważyła na wstepie ponad 20mb
  • Odpowiedz
brokenik
brokenik
10.08.2020, 23:13:33
  • 49
"Bez zauważalnej straty jakości" - litości. Oczywiście że straty nastąpiły i to duże - w szczególności w jakości scenek FMV i dźwięku. Chodziło bardziej o to, że udało się pomimo tych strat upakować wszystko w jednego cart'a i tyle odpowiednio wszystko upraszczając. Pamiętam doskonale RE2 na PSXa i N64 - i wersja N64 była bardziej rozmyta z uwagi na niskie rozdzielczości wszystkich obiektów - ale w przypadku grania na ekranie CRT nie
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

tank_driver
tank_driver
11.08.2020, 06:30:19
  • 9
@brokenik: Nie tylko. N64 miało wąskie gardło w postaci śmiesznie małej pamięci cache textur oraz bardzo szybkiej (jak na tamte czasy) pamięci RDRAM ale o bardzo długim czasie dostępu.
https://forum.beyond3d.com/threads/how-bad-a-limitation-was-the-4k-texture-cache-in-n64.40696/
  • Odpowiedz
zigibombes
zigibombes
zigibombes
11.08.2020, 06:36:50
  • 12
właśnie o to chodzi - crt pozwalał na wiele i człowiek przymykał na to oko.


@Tapirro: dawał jakby naturalny antyaliasing ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
piotrtal
piotrtal
piotrtal
10.08.2020, 13:51:22
  • 34
mistrzostwo świata
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

gm81
gm81
10.08.2020, 15:29:19 via Android
  • 22
@piotrtal za tego gościa zawsze wykop. Dla mnie facet jest legendą :)
  • Odpowiedz
s.....n
s.....n
konto usunięte 11.08.2020, 06:23:39 via Wykop Mobilny (Android)
  • 7
@piotrtal: @piotrtal: @gm81: on, lgr i the8bitguy to święta trójca YouTubeowej retroscene ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
mikjack
mikjack
11.08.2020, 06:58:19
  • 13
Za MVG zawsze wykop. Rzeczowa wiedza na temat sprzętu i oprogramowania. Facet pisał nawet emulatory na pierwszego Xboxa.
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

hakeryk2
hakeryk2
11.08.2020, 07:31:19
  • 0
@mikjack: Chyba wszystkie jego filmy już obejrzałem - mega wciąga i subuję również od dawna.
  • Odpowiedz
n.....n
konto usunięte 11.08.2020, 06:32:17
  • 10
Na N64 był jeszcze ciekawy port Quake 2 - na ps1 - doczytywanie w trackie poziomu, brak much płytka 700mb, a na kartridżu - brak doczytywania w trakcie no i muchy też były, nintendo coś skopało sprawę, bo ta konsolka miała potencjał, no i najlepsza gra z Bondem czyli GoldenEye 007 to exclusive na n64
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Tapirro
Tapirro
Autor
11.08.2020, 06:43:51 via Android
  • 15
@nightrain Nintendo 64 miało wiele wad, które z czasem były nie do przeskoczenia: bufor na tekstury 4kb był śmieszny już w chwili premiery, brak dedykowanych kodeków audio i video i ciulowe środowisko programistyczne. Niemniej ktoś musiał być pierwszy, ktoś trzeba było poprawiać, dzięki czemu dziś mamy Wiedźmina 3 na Switcha...
  • Odpowiedz
Dect
Dect
11.08.2020, 07:58:12
  • 4
@nightrain: Przesada, Ocarina of time i Super Mario 64 są uznawane za jedne z najlepszych gier w ogóle w historii, konsola może nie była wyładowana hitami ale miała kilka doskonałych gier dla których ludzie to kupowali.
  • Odpowiedz
iceman86
iceman86
11.08.2020, 07:09:56 via iOS
  • 9
Ehhh zapach kartridży n64. Tylko dla bogatych
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

darvd29
darvd29
11.08.2020, 06:55:13 via Wykop Mobilny (Android)
  • 9
darvd29

źródło: comment_1597128913HYlrsQhuczXg7qQbLy74uk.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wrrior
wrrior
11.08.2020, 08:18:11
  • 7
bez zauważalnych strat jakości


Przecież właśnie film omawia zauważalne straty jakości.
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Sargon_Ankro
Sargon_Ankro
Sargon_Ankro
11.08.2020, 08:59:24
  • 1
@wrrior: No jak patrzymy na to dzisiejszymi telewizorami, to widzimy straty.
Ale w czasach CRT te straty byly niezauwazalne wlasnie przez TV.
  • Odpowiedz
lubu10
lubu10
lubu10
11.08.2020, 10:21:52
  • 1
@wrrior: straty są zauważalne, ale są po prostu małe.
  • Odpowiedz
J.....s
konto usunięte 11.08.2020, 06:23:17
  • 6
Oj kiedys to bylo! Konsole dla mnie sie skonczyly na SEGA Dreamcast.
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

luki201
luki201
luki201
11.08.2020, 06:37:28 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@Jud-Suss: Ja po Dreamcascie jeszcze trochę Ps2 i koniec. Chociaż myślę o Ps5..
  • Odpowiedz
stuwa200
stuwa200
11.08.2020, 07:53:48 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Jud-Suss: u mnie na ps 1 ale wróciłem po ładnych latach do wii/wii u. Rodzinna zabawka.
  • Odpowiedz
R.....L
R.....L
konto usunięte 11.08.2020, 07:33:42
  • 5
Nie dokońca 1.2GB bo gra teoretycznie miała być na 1 płycie, tylko przy masteringu za duzy bitrate dali na audio i juz nie mieli czasu tego naprawiac wiec zrobili 2 plyty (byl o tym artykul)
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >

Hity

tygodnia

Znalazł wojskowe dokumenty na działce. Policja przeszukała jego dom bez nakazu.
Znalazł wojskowe dokumenty na działce. Policja przeszukała jego dom bez nakazu.
2520
Facet opracował kamerę rejestrującą 2 miliardy FPS i nagrał ruch wiązki lasera
Facet opracował kamerę rejestrującą 2 miliardy FPS i nagrał ruch wiązki lasera
2446
Flippowanie uznane za działalość gospodarczą:)
Flippowanie uznane za działalość gospodarczą:)
2353
Atak kuriera DHL
Atak kuriera DHL
2418
Marcina zagryzły psy. Jego partnerka mówi o koszmarze
Marcina zagryzły psy. Jego partnerka mówi o koszmarze
2263
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #wiiu
  • #nintendoswitch
  • #3ds
  • #gry
  • #switch
  • #konsole
  • #wii
  • #gameboy
  • #pokemon
  • #zelda
  • #nintendoswitch2
  • #mario
  • #e3
  • #goomba
  • #nes

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking