To tylko świadczy o tym, ile śmiecia jest we współczesnych programach. Najlepsze są apki na Androida. Aplikacja, która nie robi nic poza wyświetlaniem stron z zewnętrznego serwera - 40 megabajtów :) Byle gierka typu klocki 3D - 80 megabajtów. Co oni tam pakują?
@slx2000: niestety tak działa kompilacja na androidzie - podstawowe biblioteki systemu ważą sporo, a bez nich aplikacja sie nie skompiluje. Kiedyś kompilowałem gołą apkikacje z pustym widokiem i ważyła na wstepie ponad 20mb
"Bez zauważalnej straty jakości" - litości. Oczywiście że straty nastąpiły i to duże - w szczególności w jakości scenek FMV i dźwięku. Chodziło bardziej o to, że udało się pomimo tych strat upakować wszystko w jednego cart'a i tyle odpowiednio wszystko upraszczając. Pamiętam doskonale RE2 na PSXa i N64 - i wersja N64 była bardziej rozmyta z uwagi na niskie rozdzielczości wszystkich obiektów - ale w przypadku grania na ekranie CRT nie
Na N64 był jeszcze ciekawy port Quake 2 - na ps1 - doczytywanie w trackie poziomu, brak much płytka 700mb, a na kartridżu - brak doczytywania w trakcie no i muchy też były, nintendo coś skopało sprawę, bo ta konsolka miała potencjał, no i najlepsza gra z Bondem czyli GoldenEye 007 to exclusive na n64
@nightrain Nintendo 64 miało wiele wad, które z czasem były nie do przeskoczenia: bufor na tekstury 4kb był śmieszny już w chwili premiery, brak dedykowanych kodeków audio i video i ciulowe środowisko programistyczne. Niemniej ktoś musiał być pierwszy, ktoś trzeba było poprawiać, dzięki czemu dziś mamy Wiedźmina 3 na Switcha...
@nightrain: Przesada, Ocarina of time i Super Mario 64 są uznawane za jedne z najlepszych gier w ogóle w historii, konsola może nie była wyładowana hitami ale miała kilka doskonałych gier dla których ludzie to kupowali.
Nie dokońca 1.2GB bo gra teoretycznie miała być na 1 płycie, tylko przy masteringu za duzy bitrate dali na audio i juz nie mieli czasu tego naprawiac wiec zrobili 2 plyty (byl o tym artykul)
Komentarze (78)
najlepsze
https://forum.beyond3d.com/threads/how-bad-a-limitation-was-the-4k-texture-cache-in-n64.40696/
@Tapirro: dawał jakby naturalny antyaliasing ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przecież właśnie film omawia zauważalne straty jakości.
Ale w czasach CRT te straty byly niezauwazalne wlasnie przez TV.