Nie będzie pierwszeństwa dla pieszych? Rząd wycofuje się z...
Polski rząd znowu zaskakuje, ale tym razem pozytywnie. Niespodziewanie wycofał się z pomysłu przyznania pieszym pierwszeństwa jeszcze przed przejściem. Zmiany w przepisach co prawda będą, ale w zupełnie innym wymiarze.
bluejournalist z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 450
- Odpowiedz
Komentarze (450)
najlepsze
https://pl.wikipedia.org/wiki/Zasada_zachowania_p%C4%99du
Nie. Żaden przepis nie doprowadzi do tego, że KAŻDY kierowca ZAWSZE będzie uważał. O bezpieczeństwo pieszego najlepiej zadba on sam i nikt #!$%@? inny. Powodów takiej sytuacji na drogach jest dużo, od złych dróg, po złe oznakowanie, przez złe rozplanowanie, na złych kierowcach kończąc, ale to nadal nie zmienia faktu - to pieszy ma największy wpływ na
@bodziodestruktor: miałeś zamiar lądować się pod jadące auto? "bo mam pierwszeństwo" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
czy pościłeś wodzę fantazji i tzw. inni bliżej nieokreśleni mieli rzucać się pod koła?
tak wygląda ta dyskusja, "ja będę dalej uważał ale INNI na pewno nie będą i zostaną rozjechani więc przepisy są złe",
tylko naprawdę nie wiem co złego
Dokładnie.
Mnie uczono za gnojaka, że patrzy się w lewo, prawo i jeszcze raz lewo i dopiero przechodzi, a dla niektórych przejście dla pieszych przez drogę to jakieś przedłużenie chodnika.
@apo:
ale jednoczesnie maja olbrzymie ilosci miejsc, w ktoych jest wprowadzona strefa tempo 30...
ograniczenie 30km/h - pieszy ma pierwszeństwo (i tylko na przejściach oświetlonych)
przejścia bez sygnalizacji przez dwupasmową ulicę - zlikwidować
każda droga powyżej 30km/h - pieszy nie ma pierwszeństwa
proste, logiczne, przede wszystkim bezpieczne. i aby udrożnić ruch pieszych w określonych miejscach, wystarczyłoby ograniczyć prędkość.
Komentarz usunięty przez moderatora
Cmentarze sa przede wszystkim niepotrzebnie zapelniane trzema tysiacami nowych kierowcow i pieszych w Polsce co roku, bo #!$%@?, uprawiamy road rage, wyprzedzamy na trzeciego, na podwojnej, 150 w zabudowanym itp. itd. i kulture jazdy mamy jak Rosjanie.
A usprawiedliwianie tego i zwalanie na ofiary, bo np. trafili na idiote wyprzedzajacego na przejsciu, to czysty idiotyzm.
Podnosic mandaty 3x i zaostrzac
Powtarzam do znudzenia. Chcemy wprowadzać zachodnie standardy dotyczące przepisów, bez wprowadzenia zachodnich standardów infrastruktury. To jest totalna paranoja.
Pierwszeństwo przed przejściem? Ok, ale najpierw obowiązkowo kontrola WSZYSTKICH przejść dla pieszych. Dotychczas powstawały one w innej rzeczywistości prawnej, bez uwzględnienia tego pierwszeństwa. Mamy więc takie problemy, jak wspomniane w artykule zagęszczenie przejść w wielu miastach, co przy wąskich chodnikach prowadziłoby właściwie do konieczności trwałego zatrzymania
@Hi_Lo_Hi: Czekaj, czekaj... Chcesz mi powiedzieć, że w centrach europejskich miast nie ma dwupasmowych dróg?
Np. Berlin?
https://www.google.pl/maps/place/Berlin,+Niemcy/@52.5091123,13.3718335,88m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47a84e373f035901:0x42120465b5e3b70!8m2!3d52.5200066!4d13.404954
A może Londyn?
https://www.google.pl/maps/place/Londyn,+Wielka+Brytania/@51.506782,-0.1276812,90m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47d8a00baf21de75:0x52963a5addd52a99!8m2!3d51.5073509!4d-0.1277583
Ale spoko, zgadzam się. Też uważam, że zwężenie Świętokrzyskiej było dobrym rozwiązaniem i jestem zwolennikiem takich pomysłów. Kluczem jest umiar i kompleksowość rozwiązań. Nie można w tej chwili zwęzić Alei Jerozolimskich
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl: ja bym wolał najpierw ucywilizować infrastrukturę drogą, tę wokół przejść. Magicznie się wtedy okaże, że gdy przejście jest oświetlone, z sygnalizacją oraz nie jest zasłonięte, to nagle jest bezpieczniej bez zmiany przepisów.
https://www.google.com/maps/@50.2818561,18.9390514,3a,17.9y,332.11h,89.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRPg4eHK5jLabcV4Y60CJBQ!2e0!7i13312!8i6656
Skret w prawo i zywoplot. Jedziesz tamtedy pierwszy raz. Masz zielone to zwyczajnie skrecasz w prawo nie?
https://www.google.com/maps/@50.281963,18.9388322,3a,19.2y,357.28h,86.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sziqJKNvfHDRzCD-_6gAjkA!2e0!7i13312!8i6656
Ta daaaaaa. Niespodzianka.
Najlepsze jest to ze zielone masz wlasnie wtedy kiedy piesi. Nie pytaj kto to projektowal. Zapytaj lepiej siebie czy nie warto jako pieszy sie upewnic ze nic nie skreca przed wejsciem
Haczyk leży w tym, że jak cię coś trachnie nie na przejściu to sam sobie jesteś winny.
Dlatego przy przejściach możesz wchodzić prawie na ślepo bo zawsze się zatrzymują, ale też nie znaczy to że przejazd przez miasto to hamowanie
Jeszcze tylko jasne przepisy dotyczące chodników, ścieżek rowerowych i dróg i w końcu może będzie normalnie!
Trzeba sobie jasno powiedzieć, że na CHODNIKU pieszy jest u siebie, rowerzyści i samochody są tam gośćmi i to prawa pieszego są najważniejsze
Na ŚCIEŻCE ROWEROWEJ rowerowej jest u siebie i gośćmi są piesi i samochody
Natomiast na DROGACH to samochody są u siebie i to rowerzyści i piesi są gośćmi i ponoszą