TL;DR: PayPal ma w poważaniu RODO, zablokowali mi konto i nie usuną moich danych osobowych (z zachowaniem wymaganego prawnie okresu ich przechowywania), bo nie.
Założyłem konto PayPal w 2012 roku, będąc osobą niepełnoletnią. Jasne, mój błąd, nie wolno tak robić, jest to niezgodne z Umową z użytkownikiem. PayPal zorientował się o tym dopiero w tym roku, kiedy nagle zablokowali moje konto i poprosili o przesłanie dowodu osobistego oraz potwierdzenia adresu zamieszkania. Przesłałem oba te dokumenty, na co otrzymałem informację, że konto zostaje całkowicie zablokowane, ponieważ zostało założone zanim osiągnąłem pełnoletność, a jak chcę to mogę sobie założyć nowe ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Spoko. Odpiąłem swoje karty kredytowe i konta bankowe, bo tyle mogłem zrobić. Zablokowano mi możliwość usunięcia moich adresów e-mail. Napisałem więc odpowiedź do PayPala z prośbą o natychmiastowe usunięcie mojego POMOCNICZEGO adresu e-mail (pomocniczego, dodatkowego - nie służy do logowania się ani do komunikacji z firmą), ponieważ nie jest on w żaden sposób niezbędny PayPalowi do celów przetwarzania, a także całkowitego usunięcia mojego konta oraz wszystkich moich danych, gdy tylko będą mogli to prawnie wykonać (prawo wymaga od PayPala przechowywania kluczowych danych takich jak historia transakcji przez okres kilku lat). PayPal na to odparł, że ani maila, ani konta nie usunie, bo nie. WTF? Korporacje ponad prawem?
Komentarze (155)
najlepsze
@preseed42: i sądzisz, że prawnicy, którzy pracowali nad RODO nie przewidzieli takiego problemu?
@Emdeka: każda firma działająca w Europie ma się stosować do RODO, masz komunikaty o GDPR na wielu stronach, a nawet takich gigantach jak Apple czy Google. Jak firma się nie stosuje, nie może działać na rynku europejskim
.