Na co idą miliardy na remonty torów, skoro pociągi jeżdżą coraz wolniej?
Kolejowe spółki wydają fortunę na remonty torowisk i nowy tabor. Efektem miała być szybsza podróż. Analiza rozkładów jazdy pokazuje jednak, że pociągi w Polsce nie przyspieszają. A czasami wręcz jeżdżą wolniej. Na co idą miliardy złotych, skoro efektów próżno szukać?
Tom_Ja z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 124
- Odpowiedz
Komentarze (124)
najlepsze
@benzene: Twój argument to inwalida. PKP zostało wydzielone "z państwa" i przemienione na zespół spółek prawa handlowego. Najważniejszy stał się zysk dlatego zaczęto masowo likwidować bardzo wiele linii a to że ludzie przestali mieć jak dojeżdżać do pracy i albo poszli na bezrobocie albo musieli kupić sobie samochód nikogo nie obeszło. W Czechach i Niemczech koleje jako spółki
@benzene: Dopłaca tak samo jak dopłaca do dróg i mostów. W PKP siedzieli tak samo krótkowzroczni ludzie jak Ty. Zamknijmy połączenie kolejowe bo przynosi symboliczne straty. Ale że potem państwo musi płacić kilkudziesięciu osobom zasiłek dla bezrobotnych bo teraz nie mają jak do pracy dojechać to już nikt nie pomyślał. Większa liczba samochodów to wypadki drogowe/śmierć czyli też konkretne koszty. Przeczytaj podlinkowaną w powiązanych książkę.
Dlaczego nie pytasz czy GDDKiA przynosi zyski? Czy chodnik który prowadzi do twojego domu też się opłacało miastu układać? Czym się niby różni kolej od dróg? "Prywatyzacja" spółek kolejowych i zamiana ich w spółki prawa handlowego to była jedna z najgorszych
Powstanie sobie spółka o dumnej nazwie Polski Atom z powołanym już zarządem, a reszta to już wynagrodzenie za ciężką pracę dla pracowników, premie, dodatki...i tak to się toczy.
A na co idą miliardy? Na wizje karakana, CPK i rysowanie szprych oraz dotacje nierentownych zakładów.
@lock_75: przed rozpoczęciem prac były odcinki o prędkości maksymalnej nawet 150 km/h, na większości jest/było 120-130 km/h. Ale fakt, składy wagonowe jeździły 120 bo tak taniej.
Modernizacja tej trasy nie przyniesie dużych oszczędności czasowych, bo trasa jest (była) utrzymana w dobrej kondycji.
Remont się skończył a pociągi jadą dokładnie tyle samo czasu co wcześniej...
@LuxEtClamabunt: Remont Poznań - Warszawa się jeszcze nie skończył. Inna sprawa, że po jego zakończeniu różnica będzie symboliczna z 160kmh podniesiono prędkość do 160kmh :)
https://www.skyscrapercity.com/threads/lk-3-warszawa-pozna%C5%84-kunowice-d-e-20.1317415/page-217
jest dużo zdjęć ciągle rozgrzebanych stacji, nie musisz się wczytywać ;)
@kemcio: Samorządy państwowe, PKP państwowe i jedno zwala winę na drugie bo wiaduktów nie ma ( ͡° ͜ʖ ͡°). Jeszcze dodajmy że jedna państwowa spółka remontuje tory na 160kmh a inne