Technologicznie idealne rozwiązanie...silnik może pracować równomiernie w najlepszym zakresie momentu lub najbardziej ekonomicznie... to moze znacznie zwiększyć żywotność silnika i ukladu napędowego..niestety ludzie przyzwyczaili się już do zwykłych skrzyń biegów i brakuje tego słuchowego wrażenia przyspieszenia ( ͡°͜ʖ͡°)
@gizmos1991: to rozwiązanie jest idealne tylko w teorii. W praktyce trwałość tych skrzyń jest niska. Zużycie paska/łańcucha, bieżni lub elementów sterujących powoduje degradację pozostałych elementów, a naprawy są drogie. Czytałem, że w Renault taka skrzynia potrafi się przegrzać podczas długotrwałej jazdy z dużą prędkością. Rozważałem zakup samochodu z taką skrzynią, ale zrezygnowałem. Kupię klasyczny automat
@gizmos1991: Miałem CVT w Nissanie, polecam jeśli kogoś stać bo naprawa czy regeneracja jest droższa niż w hydrokinetyku. Przy silniku wolnossącym 2.5 w benzynie to była bajka bo przyśpieszał super w każdej chwil mimo że zachowywał się jak skuter (co jest oczywiste bo w skuterach też jest CVT).
to by tłumaczyło dlaczego poza miastem mój ponad 20 letni szrot jadąc zupełnie zwyczajnie bez wysiłku łyka prawie wszystko co nowe. Może kierowcy nowych aut po prosto je "oszczędzają"
@loopack: nie. Jadą sobie spokojnie słuchając muzyki i popijając kawkę ze stacji benzynowej. Tylko co jakiś czas mija ich ktoś kto postawił sobie za cel "wyprzedzić wszystkich".
Może kierowcy nowych aut po prosto je "oszczędzają" aż do przesady. W ciekawym kierunku to idzie.
@loopack: Nie, zwyczajnie jeżdża spokojnie, bo im się nie spieszy, i nie mają kompleksów, każących im wyprzedzać wszystkich i jeździć jak burak na torze wyścigowym.
@saret2: To nie tak że to jest stare. Toyota i Lex stosuje eCVT w hybrydach bo silniki i generatory są istotną częścią składową takiej przekładni. Nowe Lexy w hybrydzie mają eCVT a nie hybrydach CVT stosują rozwiązania z pasem i stożkowymi kołami. Takie przekładnie stosuje większość producentów japońskich.
To eCVT z lexusów zdaje się nie mieć tak oczywistych słabych punktów jak tradycyjne CVT, prawda? Budowa jest jakaś ultra prosta, mało elementów - to się chyba nawet nie ma co psuć?
@anonim1133: tam jest jedna przekładnia planetarna, 2 silniki elektryczne (trakcyjny który jest jednocześnie generatorem + pomocniczy) i silnik spalinowy. Każdy silnik podpięty jest pod inny element przekładni (koło słoneczne, pierścień zewnętrzny i koszyk kół planetarnych). Przez odpowiednie wysterowanie tego
Posiadam auto z taką skrzynią(Audi) i faktycznie to jest fajne rozwiązanie dla osoby, która jeździ spokojnie. Dziwnie się patrzy na zegary gdy samochód przyspiesza a na obrotomierzu jest nonstop 2k obrotów.
Do spokojnej jazdy skrzynia jest bezbłędna, samochód jakby płynął. Do szybszej i agresywnej jazdy skrzynia wyje i obroty przy przyspieszaniu szybko skaczą a później ilość obrotów maleje. Bardzo dziwnie się jeździ jeśli ktoś preferuje agresywniejszą jazdę. Do minusów można doliczyć żywotność.
Również posiadam. 35 000 km zarobione. Do spokojnej jazdy ta skrzynia to bajka. Zadnych szarpnięć, miłe i płynne wrecz liniowe przyśpieszenie. Generalnie bardzo ją lubię. Największą jej wadą u mnie jest spóźniona reakcja na kopniecie w pedał gazu. Zwlaszcza przy ruszaniu, gdzie czasem ta sekunda opóźnienia jest decydujaca w tym czy uda Ci się przelecieć przez skrzyżowanie z drogi podporzadkowanej. Nadmienić też należy, że instrukcja zaznacza, że skrzynia nie jest wyposażona w
@WampirZSuchodolu: Trwałość tych skrzyń zależy przede wszystkim od nie wciskania pedału gazu do dechy ze stójki oraz regularnej wymianie oleju. To jest skrzynia do silników o niskim momencie obrotowym co za czym idzie do spokojnej jazdy.
CVT CVT nie równe. Inaczej będzie zaprojektowane i inaczej się zachowywało w aucie budżetowym, inaczej w limuzynie a inaczejw aucie o zacięciu sportowym. Jeździłem Nissanem Dżołkiem, Kią Stanik, RAV-4 i Subaru CVT. W Dżołku tragedia - jak w odkurzaczu. W Kii i w Rav-4 poprawnie. W Subaru (lineartronic) to nadskrzynia - dynamiczna, przewidywalna, w trybach S i S# strach docisnąć. Generalnie nie zmieniłbym na nic innego.
@gregor40: ( ͡º͜ʖ͡º) CVT i zastosowanie sportowe. To fajnie, że odczuwasz strach jeżdżąc na CVT, ja nie odczuwałem strachu przyspieszając w 16s do 200kmh przy napędzie 4x4 w limuzynie z normalnym automatem, bez szarpania, w starym złomie.
@Baccon: Wiesz, czym innym jest być purystą a czym innym mieć określone możliwości. Mnie stać na utrzymanie i jazdę autem za 140k a nie za 500k, więc działam z tym, co mam ¯\_(ツ)_/¯
I będę się upierał że Subaru z 240KM i symetrycznym AWD ma zacięcie sportowe.
Jeździłem 2 samochodami z ta skrzynią i to się nie nadaje do jazdy.... Strasznie wyje w trasie, w mieście jakoś tak niemrawo się zbiera - technologia zaczerpnięta ze skuterów nie powinna trafić do samochodów.
@Tylko_noc: Panie, nie każdy jest specjalistą od mechaniki :), to nie moje prywatne tylko służbowe hybrydki od toyoty. Kazali jechać to jechałem.... Teraz ostrzegam żeby najpierw przed zakupem ktoś tymi wynalazkami odbył jazdę testową - jak jest głuchy to może będzie zadowolony :)
@delbana: ja wyraziłem tylko moją opinię do której mam prawo, ty mnie atakujesz.... Nie znasz mnie, nie wiesz jak jeżdzę, wylewasz tylko jad jak mały niedowartościowany siusiak.
@Diplo: jeżeli to jest cvt to pewnie w trybie sport, który udaje pracę klasycznej skrzyni. I raczej neguje wszystkie zalety cvt na rzecz komfortu kierowcy, który musi słyszeć eeeeeen, eeeeeeeeeeeeeen, eeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnn żeby nie doznawac dysonansu poznawczego ( ͡º͜ʖ͡º)
Rok 2035, Polska: - Dzień dobry, poproszę łańcuch do CVT - Oryginał czy zamiennik? - Zamiennik - Są dwa rodzaje. Tańszy kosztuje 10 zł mniej - Nie będę oszczędzał, proszę ten lepszy.
@miesozercy_pod_noz: jesli masz taką możliwość to czemu nie. Mi strzelił gdy na liczniku byl przebieg 255tys,a niestety jak juz strzeli to niszczy wszystko w środku, zwłaszcza wariatory. Szkoda że nie mam zdjęcia, bo bym wam pokazał jaka miazga byla po awarii.
CVT w połączeniu z silnikami wolnossącymi potrafi czasem wyć, co irytuje kierowców. Ma to związek charakterystyką silnika, który #!$%@? się dobrymi osiągami w wysokich zakresach obrotów.
Użytkuję Civika z CVT i tubo benzyną 1,5. Całkowicie zmienia to odczucia z jazdy. Tubo włącza się od ok. 1800 obr/min i już mam prawie maksymalny moment obrotowy. Obrotomierz potrafi zatrzymać się na 2 tys. obrotów, a auto przyspiesza od 20 do 80 km/h we względnej
@ToJestWolnyLogin: Mam taką skrzynię w Corolli 1.6 bez turbo (132KM) i dopóki nie wkręcam na obroty to fajnie się jeździ. Po wciśnięciu mocno gazu trochę wyje.
Mam wrazenie ze skrzynia cvt zabiera 40 procent mocy. Mam silnik 140KM a wrazenie przyspieszania max jak 100KM. Prawdziwych osiagow nie sprawdzalem ale wrazenie takie sobie
@Antyradek: @klepie-biede: W samochodowych CVT ten "pasek" to tak naprawdę stalowe blaszki połączone po bokach stalowymi pasami. Na pewno będzie to trwalsze niż pasek w pierdziku.
Komentarze (165)
najlepsze
@gizmos1991: to rozwiązanie jest idealne tylko w teorii. W praktyce trwałość tych skrzyń jest niska. Zużycie paska/łańcucha, bieżni lub elementów sterujących powoduje degradację pozostałych elementów, a naprawy są drogie. Czytałem, że w Renault taka skrzynia potrafi się przegrzać podczas długotrwałej jazdy z dużą prędkością. Rozważałem zakup samochodu z taką skrzynią, ale zrezygnowałem. Kupię klasyczny automat
@loopack: nie. Jadą sobie spokojnie słuchając muzyki i popijając kawkę ze stacji benzynowej. Tylko co jakiś czas mija ich ktoś kto postawił sobie za cel "wyprzedzić wszystkich".
@loopack: Nie, zwyczajnie jeżdża spokojnie, bo im się nie spieszy, i nie mają kompleksów, każących im wyprzedzać wszystkich i jeździć jak burak na torze wyścigowym.
@anonim1133: tam jest jedna przekładnia planetarna, 2 silniki elektryczne (trakcyjny który jest jednocześnie generatorem + pomocniczy) i silnik spalinowy. Każdy silnik podpięty jest pod inny element przekładni (koło słoneczne, pierścień zewnętrzny i koszyk kół planetarnych). Przez odpowiednie wysterowanie tego
Dziwnie się patrzy na zegary gdy samochód przyspiesza a na obrotomierzu jest nonstop 2k obrotów.
Do spokojnej jazdy skrzynia jest bezbłędna, samochód jakby płynął.
Do szybszej i agresywnej jazdy skrzynia wyje i obroty przy przyspieszaniu szybko skaczą a później ilość obrotów maleje. Bardzo dziwnie się jeździ jeśli ktoś preferuje agresywniejszą jazdę.
Do minusów można doliczyć żywotność.
Nadmienić też należy, że instrukcja zaznacza, że skrzynia nie jest wyposażona w
I będę się upierał że Subaru z 240KM i symetrycznym AWD ma zacięcie sportowe.
Strasznie wyje w trasie, w mieście jakoś tak niemrawo się zbiera - technologia zaczerpnięta ze skuterów nie powinna trafić do samochodów.
Nie znasz mnie, nie wiesz jak jeżdzę, wylewasz tylko jad jak mały niedowartościowany siusiak.
@kumiwujarzer: ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
[]
I zrywa się zanim samochód dokona żywota ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
- Dzień dobry, poproszę łańcuch do CVT
- Oryginał czy zamiennik?
- Zamiennik
- Są dwa rodzaje. Tańszy kosztuje 10 zł mniej
- Nie będę oszczędzał, proszę ten lepszy.
Użytkuję Civika z CVT i tubo benzyną 1,5. Całkowicie zmienia to odczucia z jazdy. Tubo włącza się od ok. 1800 obr/min i już mam prawie maksymalny moment obrotowy. Obrotomierz potrafi zatrzymać się na 2 tys. obrotów, a auto przyspiesza od 20 do 80 km/h we względnej
@Muszczyna: To nie miej wrażenia, zmierz to.
To też prawda ( ͡º ͜ʖ͡º)
W samochodowych CVT ten "pasek" to tak naprawdę stalowe blaszki połączone po bokach stalowymi pasami. Na pewno będzie to trwalsze niż pasek w pierdziku.