OpenAI próbowało trenować AI do zabawy w chowanego, ale się trochę zdziwili
boty za pomocą bloków wystrzelały się w powietrze, uciekały za mape i wyrzucały bloki
Andilanser z- #
- #
- #
- #
- 90
- Odpowiedz
boty za pomocą bloków wystrzelały się w powietrze, uciekały za mape i wyrzucały bloki
Andilanser z
Komentarze (90)
najlepsze
Czy to nie jest oczywiste? Przecież w komentarzu mówią jasno - to próba odwzorowania ewolucji zwierzęcej i ludzkiej inteligencji. Nasza planeta działa dokładnie jak ten eksperyment. Algorytmy ewolucyjne to symulacyjne odwzorowanie rzeczywistej ewolucji.
Co ciekawe, AI to niemal czysta matematyka. Nasza cała ludzka złożoność i inteligencja bierze się z matematyki. Algorytmów, które opisują niekoniecznie żywych ludzi czy inteligentne jednostki, równania opisują dowolne procesy. Równie dobrze nadają się do sterowania wirtualnymi
@telpan: ale w OpenAI te boty stają się mądrzejsze i uczą się na błędach, a ja mam wrażenie że w prawdziwym życiu ludzie są coraz głupsi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://youtu.be/92qDfT8pENs
https://youtu.be/46nsTFfsBuc
Badzo ciekawe. Polecam.
Nie da się porównać
@Krul_Marcineusz_Pierfszy: Oczywiście. Póki co algorytmy AI poruszają się w ramach narzuconych przez nas granic. Ale sam widziałeś na filmiku, że nawet twórcy tego eksperymentu byli zadziwieni, że AI znalazła takie 'glitche' w silniku fizyki środowiska, że pozwalały jej 'surfować' na klockach albo 'wystrzeliwać się', by przeskoczyć przeszkody.
Jednak niedługo zapragniemy "pouczyć" rzeczywiste obiekty w realnym środowisku... Jakie wtedy "glitche" znajdą? Jak walną młotkiem asystenta, to będą mogły
https://m.9gag.com/gag/ax7Dq9M/hide-and-seek-ai-learns-to-imprison-the-seekers-red-instead-of-hiding-during-the-first-10-seconds-of-setup-time