„Na popielato masz? A ja mam, k..., na czerwono!”
![„Na popielato masz? A ja mam, k..., na czerwono!”](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_4D0ei04GcHwm5TWmsJWWiDj8vRuFiBdr,w300h194.jpg)
Gdy dyżurni ruchu zaczęli przez radiotelefon wywoływać załogi pociągów TLK „Brzechwa” i InterRegio „Matejko”, odpowiedziała już tylko cisza. Maszyniści obydwu składów zginęli – fragment książki Karola Trammera „Ostre cięcie. Jak niszczono polską kolej”
![Clark_Nova](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Clark_Nova_cXiLUR2ihQ,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 147
- Odpowiedz
Komentarze (147)
najlepsze
Odpowiedzialni za ich przeszkolenie, a raczej jego brak zapewne do dziś piastują wysokie stanowiska na kolei.
Tylko czekać na kolejną tragedię :/
Nawet media są zainteresowane tym tematem. Ile powstało podobnych materiałów o tej katastrofie? Nie znalazłem żadnego na tyle rozbudowanego. Żaden dziennikarz nie zrobił porządnego śledztwa pokazującego co zmieniło się na kolei od tej katastrofy, czy poprawiono procedury.
Tymczasem od 2013 r. dostępny jest raport PKBWK opisujący przyczyny wypadku, z którego jasno wynika, że poza bezpośrednią przyczyną, za wypadek odpowiedzialne są braki w szkoleniu i nadzorze i inne błędy systemowe (podsumowanie,
jak w chlewie obsranym gównem
@Cointreau:
Bo trzeba by rozpisać przetarg, a najtańsza oferta opiewałaby na 173 pierdyliardy złotych.
Wdrożenie zajęłoby 37 lat, a i tak nic by nie działało.
Tam zresztą prawie wszystko niby jest.
Systemy automatyczne wiedziały o tym że tor jest zajęty, ale ponieważ te systemy bardzo często nie działają prawidłowo, to dyżurni z przyzwyczajenia to wszystko olali.
źródło: comment_doIJguZcfb4LwXedmnI6Y7FkjQ5PNfMa.jpg
Pobierzkluczem jest tutaj "relacji między szeregowymi pracownikami a ich przełożonymi"