3DS Max / Maya mogą jeszcze spać spokojnie ale już taka Cinema 4D czy Modo powinna trząść gaciami. Wydaje się że gamedev jest już opanowany przez Blendera, dojdzie do tego dobra obsługa formatów CAD to i arch-viz wciągną.
@qhardyq: tla nie robilem, to podlozone png, wymodelowane sa tylko popiersia. @qarmin: postaram sie znalezc, na razie wygrzebalem gdzies w historii screena z modelowania
@frmdbl: Wiele programów, także FOSS tak kończy. Na początku robienie wersji z dokładnością do setnych części lub z dwiema kropkami (1.0.3), a jak projekt się rozkręci, to wydawanie wersji "przed kropką" dla każdych kilku funkcjonalności i używanie numeracji "po kropce" tylko do poprawek wprowadzonych błędów.
@cum3l3k: ja na studiach miałem (nie)przyjemność usiąść do blendera. Jakieś 5-6 lat temu pewnie, może więcej. Ogólnie rzecz biorąc cały interfejs i sterowanie były tak nieprzyjemne i nieintuicyjne że nie dało się pracować. Przy takim bazowym modelowaniu brakowało też podstawowych funkcjonalności. Coś co nasz wykładowca kazał nam zrobić na zajęciach, ludzie nie wyrabiali się w 3 godziny, ja robiłem to w 1h, a w 3d maxie robiłem to w 5-10
@zdunek89: Ja przygodę z Blenderem zaczynałem chyba ze 4 razy :) Instalowałem, odpalałem pełen nadzieji i po kilkunastu minutach odinstalowywałem :) W końcu jednak zaczęły się zlecenia w 3D i miałem do wyboru darmowego Blendera lub wyczarowanie sporej kasy na Maxa. Zlecenia nie były duże, więc Max by się nie zwrócił (wtedy tak myślałem), więc w końcu siadlem po raz kolejny do Blendera i jakoś poszło. Po kilku dniach zakochałem
@presha: Oj tak koniecznie. Z ciekawostek, ten skrypt napisał chłopak, który ma 17, (moze teraz 18 lat) i zarobił na nim ok $100tys. Kiedyś zamieniłem z nim słówko. Pamiętam, że wspominał, że trochę brakuje mu czasu na rozwój, bo w szkole go cisną :)
Komentarze (203)
najlepsze
@Neurotok: Aaa to dlatego w ostatnich tygodniach Epic Games i Ubisoft, sypnęły ładnym groszem na rozwój Blendera.
Czyli co uczyć się Blendera i za kilka miesięcy składać CV do CD Projekt?( ͡° ͜ʖ ͡°)
@qarmin: postaram sie znalezc, na razie wygrzebalem gdzies w historii screena z modelowania
czy to nie dzisiaj wyszedł oficjal?
@lionbest: Co w tym dziwnego? Wersja 2.8 mogła być dostępna już od dawna jako dev snapshot lub coś takiego.
W końcu jednak zaczęły się zlecenia w 3D i miałem do wyboru darmowego Blendera lub wyczarowanie sporej kasy na Maxa. Zlecenia nie były duże, więc Max by się nie zwrócił (wtedy tak myślałem), więc w końcu siadlem po raz kolejny do Blendera i jakoś poszło. Po kilku dniach zakochałem
ja w sumie też ( ͡º ͜ʖ͡º) ale u mnie działało jak zacząłem ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Decal Machine: https://www.youtube.com/watch?v=45_mvLG-0x8
Mesh Machine: https://youtu.be/Z1ta37oAe8w?list=PLcEiZ9GDvSdUZuTmOSnYwY3KUog6ciZod
Flip fluids: https://www.youtube.com/watch?v=kQkXu3Kdz7A
Box cutter: https://youtu.be/n4JkWn0jZMs
Hard Ops: https://youtu.be/x2dsGA5fHuU
dodałbym Graswald: