Dostawczakiem lepiej nie przepuszczać. Ostatnio musiałem gościowi zajechać drogę bo widzialem w lusterku że #!$%@? wprost na pieszą. . Strąbił mnie ale później chyba zrozumiał o co mi chodziło.
jedyne sensowne wyjście w takiej sytuacji: zatrzymać się na osi jezdni, między pasami -tak, by żaden debil nie był w stanie wyprzedzić cię bokiem. Inaczej do końca zycia będziesz miał wyrzuty sumienia kiedy taki zabije człowieka na pasach. Co do argumentu: po co się pchał, jakby przepuścił kilka (~dziesiąt, ~~set) aut, to nic by mu się nie stało... Sam spróbuj!? W moim mieście są miejsca, gdzie, gdybyś nie postawił sprawy na ostrzu
jedyne sensowne wyjście w takiej sytuacji: zatrzymać się na osi jezdni, między pasami -tak, by żaden debil nie był w stanie wyprzedzić cię bokiem. Inaczej do końca zycia będziesz miał wyrzuty sumienia kiedy taki zabije człowieka na pasach. Co do argumentu: po co się pchał, jakby przepuścił kilka (~dziesiąt, ~~set) aut, to nic by mu się nie stało... Sam spróbuj!? W moim mieście są miejsca, gdzie, gdybyś nie postawił sprawy na ostrzu
@issen: Nie wiedziałem jak cie nazwać ale mi podpowiedziałeś.Jesteś mega zjebem i niewiele cię różni od tych potencjalnych morderców. Zasada jest proste .Malo kto wymusza pierwszeństwa pociągu ale na pieszych co najmniej połowa. Czas zrobić film co z człowieka zostaje po kilku latach w więzieniu
Debile z lewego pasa - to jasne. Ale często tego typu przepuszczanie jest zupełnie bez sensu, również w tym przypadku. To nie są dwa na maksa zapchane pasy gdzie ciężko się przebić. Jeśli za Tobą nikt nie jedzie, to jedź dalej, będzie szybciej. A już szczególnie wyższe samochody generują potencjalnie niebezpieczne sytuacje jak na obrazku.
Jako pieszy widziałem już sytuacje gdy jedzie dajmy na to 5 samochodów i nagle piąty, ostatni zaczyna
@destruktiv_komando: Ale rozumiesz, że ten ostatni zwykle jest zatrzymywany przez policję za nieustąpienie pierwszeństwa pieszym? W efekcie to on płaci za wszystkich, bo policja nie może zatrzyma wszystkich na raz. Wystarczy częściej karać a szybko się rozniesie. Problem banalny do ogarnię 99% kierowców zapytanych o przepisy związane z przejściem nie potrafi ich podać.
@silverm: Przepisy w całej UE są jednakowe tylko inaczej zapisane gdyż to tylko tłumaczenie Konwencji Wiedeńskiej.Są drobne różnice ale bez monitoringu nie rozbierzesz.Jest za to jedna kwestia nie podlegająca dyskusji i nie wymagająca monitoringu. To najważniejsza zasada w kodeksie czyli pierwszeństwo.Nie rozumiem dlaczego piszesz że w Polsce nie ma nakazu zatrzymania się przed zebrą.Czyżbyś zauważył że w kodeksie jest nakaz zatrzymywania się przed drogą z pierwszeństwem przejazdu i z tego wyciągał
A najbardziej przeraża nieznajomość przepisów ruchu drogowego komentujących i to jak niektórzy się upierają żeby pozostawać w błędzie, nawet jak się im wskaże przepis prawa. Straszne.
@HuGho: Całość przeczytałem w przeciwieństwie do ciebie, no ale skoro jesteś przekonany, że sąd jednak przychylił się do zdania egzaminatora to dawaj cytat. Sądy trzech instancji stwierdziły, że egzaminator nie miał racji uwalając egzaminowaną za zatrzymanie się i ustąpienie pierwszeństwa pieszym ale ty oczywiście dalej wiesz lepiej.
Możecie się pastwić nad złotówą/cierpem/#!$%@?/hivem/januszem etc., ale głównym problemem jest tutaj...infrastruktura. Raz w życiu miałem wypadek samochodowy i powodem było przejście dla pieszych bez świateł na dwóch pasach ruchu. Należy oznaczyć takie przejścia lepiej, aby kierowcy widzieli, co się dzieje. Co z tego, że zakazane jest wyprzedzanie na przejściu, skoro #!$%@? znak jest ustawiony 70m od niego? Czasami trzeba rozglądać się wszędzie i taki znak po prostu zostanie przeoczony. Ktoś zwalnia na
@Racconz: Oczywiście, że infrastruktura pomaga, ale co jest nie tak z polskimi kierowcami, że potrzebują pierdyliard światełek, mimo że na drodze jest wyraźna zebra? W całej cywilizowanej Europie się da, tylko u nas się nie da. Co śmieszne, ten sam polski kierowca za granicą też jest grzeczny bo tam mandaty są w euro. Potem dochodzimy do absurdów jak w Krakowie na Armii Krajowej(kilka śmiertelnych potrąceń). Da się to lepiej oznakować? Czy
@Racconz: oczywiście wszyscy winni tylko nie kierowcy. Sorry, ale jeżdżę i autem i rowerem szosowym i widzę jak kierowcy nie szanują życia innych. Dla nich 5 sekund jest warte ryzyka czyjegoś kalectwa / śmierci. Sorry, ale to nie infrastruktura tylko brak wyobraźni, a jak nie ogarniasz znaków znaczy, że z szybko jedziesz.
@derigen90: Dlatego tobie nie tłumaczą, bo mają cię za głupca dlatego i ja nie będę tlumaczyl bo taka postawa jak twoja jest dość typowa w 40 mln narodzie i świadczy, że wiele ludzi ma kłopoty psychiczne i powinni stracić PJ zanim kogoś zabiją. Nie jest prawdą że tobie się nic nie stanie bo w trakcie wypadku stracisz stateczność i możesz przypieprzyć w latarnię. Jeśli przy wypadku przeżyjesz to przez kilka lat
@apartczyk: chodziło mi że mi nic się nie stanie jako pieszemu bo umiem to robić w przeciwieństwie do większości z was którym się wydaje że macie pierwszeństwo huehue bo ktoś wam to wmówił. Więc wierzcie w to sobie dalej, ja nie patrzę jakie mam prawa tylko działam z głową i sam dbam o swoje bezpieczeństwo przechodząc przez drogę,przepisy mnie wyręczać w tym nie muszą. Państwo ubezwłasnowolniło ludzi z myślenia ustawiając durne
@mines: Masz chłopie problem.Nie wiem czy dużo ćpałeś czy jesteś uzależniony od auta bo gadasz jak oni. Nagrywać i wysyłać na policję. Tam są teraz specjalne wydziały stopagresjinadrodze i zabierają PJ idiotom
Pare miesięcy miałem taką sytuację, że wracałem jechałem trochę zmulony autem po pracy i nie zauważyłem, że na prawym pasie jakiś #!$%@? postanowił wpuszczać pieszych. Na szczęście chłop, który jechał lewym przede mną zahamował awaryjnie z piskiem opon, że piesi zamiast wchodzić na jezdnię mało się nie zesrali. Ja nie miałem szans się zatrzymać ale w ostatnim momencie, tak wycyrklowałem na milimetry, że zmieściłem się między jednym a drugim autem i udało
@Pawel_93 jesteś głupim człowiekiem bez wyobraźni. Obyś dostał zakaz prowadzenia nawet kosiarki spalinowe. Przez takich jak ty dochodzi do tragedii na drogach. Nie masz rozumku to draluj z buta
gdzie w przepisach drogowych jest napisane, że jak widzisz kogoś przed przejściem to masz się zatrzymać i puścić ludzi chcących na nie wejść? Ten gościu więcej złego robi niż dobrego, zwłaszcza na takiej drodze, bo jadący lewym pasem nie są jasnowidzami po co dzban się zatrzymuje. Ale jasne, możecie mnie minusować piesze wykopki #!$%@? znające się na przepisach ruchu drogowego
Skoro zadajesz pytania, to chyba nie wiesz. Dlatego moja odpowiedź.
A minusy skąd?
Ten gościu więcej złego robi niż dobrego, zwłaszcza na takiej drodze, bo jadący lewym pasem nie są jasnowidzami po co dzban się zatrzymuje.
stąd pajacu Jeśli jadący lewym pasem nie jest jasnowidzem i nie widzi znaku przejścia dla pieszych, to w ogóle o jego widzeniu ciężko cokolwiek pozytywnego powiedzieć. Ale kogo obchodzą przejścia dla pieszych, nie? 2
@TheDzions: Jeżdżę rowerem i wiem jak to wygląda z pozycji rowerzysty którego chcą zabić a on nie ma jak wrzucić wstecznego jak się zorientuje że kierowca to wróg rowerzystów. Nie mam spaczonego patrzenia bo jeżdżę autem kilkadziesiąt lat i to bez jednego mandatu.Oczywiscie zdarza mi się nie wpuścić pieszego gdy widzę w lusterku ze za mną nie ma auta albo gdy jadę pasem odległym od pieszego. Jednak to co się wyrabia
No cóż gdyby nie głupota nagrywającego uniknęlibyśmy tej serii niebezpiecznych przejazdów. To szybka dwupasmowa ulica na której takie zatrzymywanie się niebezpieczne dla innych kierowców ale również dla pieszych, którzy skuszeni łatwym przejściem wkładają jaja w przysłowiowe imadło. Pieszy na takich ulicach zdarza się względnie rzadko i musi poczekać jak nie będzie aut i przejść. Widać nawet na filmie, że piesi stoją daleko od przejścia zasłonięci metalowymi słupami nawet nie pchają się na
@IdzPrzodem: Co za bzdura. Zasada jest prosta - jak samochód z prawej przed przejściem się zatrzymuje to TY TEŻ się zatrzymujesz. Serio tak trudno to zrozumieć? Tam nie ma miejsca na zastanawianie się i spoglądanie czy pieszy przechodzi. Po prostu masz się zatrzymać.
Art. 49. Prawo ruchu drogowym 1. Zabrania się zatrzymania pojazdu: 2) na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym przejściem lub przejazdem;
I tyle w temacie. Zarówno nagrywający jak i pozostali przejeżdżający popełniają wykroczenie.
Jak ja nie lubię kierowców, którzy zatrzymują się na środku drogi, bo chcą przepuścić pieszego, który zamierza na pasy wejść. Co za debilna praktyka. I niebezpieczna. Sami prowokują sytuacje niebezpieczne. I nie żebym usprawiedliwiał tych co nie ustępują pierwszeństwa pieszemu, który już na pasach jest. Oni popełniają wykroczenie. Którego by nie było, gdyby nie nadgorliwy nagrywający..
@Nolaan_: Tak i kierowcy omijający pojazd nagrywającego popełniają wykroczenie. Nagrywający ma prawo zatrzymać się by przepuścić pieszych oczekujących przed przejściem. Wielkie zdziwienie kierowców, że ktoś chce przejść przez ulicę na pasach.
Komentarze (247)
najlepsze
Co do argumentu: po co się pchał, jakby przepuścił kilka (~dziesiąt, ~~set) aut, to nic by mu się nie stało... Sam spróbuj!? W moim mieście są miejsca, gdzie, gdybyś nie postawił sprawy na ostrzu
Co do argumentu: po co się pchał, jakby przepuścił kilka (~dziesiąt, ~~set) aut, to nic by mu się nie stało... Sam spróbuj!? W moim mieście są miejsca, gdzie, gdybyś nie postawił sprawy na ostrzu
Zasada jest proste .Malo kto wymusza pierwszeństwa pociągu ale na pieszych co najmniej połowa.
Czas zrobić film co z człowieka zostaje po kilku latach w więzieniu
Ale często tego typu przepuszczanie jest zupełnie bez sensu, również w tym przypadku.
To nie są dwa na maksa zapchane pasy gdzie ciężko się przebić. Jeśli za Tobą nikt nie jedzie, to jedź dalej, będzie szybciej. A już szczególnie wyższe samochody generują potencjalnie niebezpieczne sytuacje jak na obrazku.
Jako pieszy widziałem już sytuacje gdy jedzie dajmy na to 5 samochodów i nagle piąty, ostatni zaczyna
W efekcie to on płaci za wszystkich, bo policja nie może zatrzyma wszystkich na raz.
Wystarczy częściej karać a szybko się rozniesie.
Problem banalny do ogarnię
99% kierowców zapytanych o przepisy związane z przejściem nie potrafi ich podać.
wojciech_s: w Niemczech może tak. W Polsce nie ma takiego przepisu.
http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/273CA6CE57
To taki "Drug dealer vehicle".
@DzikWesolek: Daj swoje foty, zobaczymy co ty prezentujesz sobą.
Raz w życiu miałem wypadek samochodowy i powodem było przejście dla pieszych bez świateł na dwóch pasach ruchu.
Należy oznaczyć takie przejścia lepiej, aby kierowcy widzieli, co się dzieje. Co z tego, że zakazane jest wyprzedzanie na przejściu, skoro #!$%@? znak jest ustawiony 70m od niego? Czasami trzeba rozglądać się wszędzie i taki znak po prostu zostanie przeoczony. Ktoś zwalnia na
Potem dochodzimy do absurdów jak w Krakowie na Armii Krajowej(kilka śmiertelnych potrąceń). Da się to lepiej oznakować? Czy
Nie jest prawdą że tobie się nic nie stanie bo w trakcie wypadku stracisz stateczność i możesz przypieprzyć w latarnię. Jeśli przy wypadku przeżyjesz to przez kilka lat
Komentarz usunięty przez moderatora
Nagrywać i wysyłać na policję.
Tam są teraz specjalne wydziały stopagresjinadrodze i zabierają PJ idiotom
Ten gościu więcej złego robi niż dobrego, zwłaszcza na takiej drodze, bo jadący lewym pasem nie są jasnowidzami po co dzban się zatrzymuje. Ale jasne, możecie mnie minusować piesze wykopki #!$%@? znające się na przepisach ruchu drogowego
Skoro zadajesz pytania, to chyba nie wiesz. Dlatego moja odpowiedź.
A minusy skąd?
stąd pajacu
Jeśli jadący lewym pasem nie jest jasnowidzem i nie widzi znaku przejścia dla pieszych, to w ogóle o jego widzeniu ciężko cokolwiek pozytywnego powiedzieć. Ale kogo obchodzą przejścia dla pieszych, nie? 2
Nie mam spaczonego patrzenia bo jeżdżę autem kilkadziesiąt lat i to bez jednego mandatu.Oczywiscie zdarza mi się nie wpuścić pieszego gdy widzę w lusterku ze za mną nie ma auta albo gdy jadę pasem odległym od pieszego.
Jednak to co się wyrabia
1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
2) na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym przejściem lub przejazdem;
I tyle w temacie. Zarówno nagrywający jak i pozostali przejeżdżający popełniają wykroczenie.
@HuGho:
@HuGho: Przepisów się naucz a tymczasem minus za bzdurne #!$%@?.
@Nolaan_: Tak i kierowcy omijający pojazd nagrywającego popełniają wykroczenie. Nagrywający ma prawo zatrzymać się by przepuścić pieszych oczekujących przed przejściem. Wielkie zdziwienie kierowców, że ktoś chce przejść przez ulicę na pasach.