@mrsomeone: co znaczy "realistyczny"? Mogę sobie wyobrazić symulację w której obiekty uzyskują samoświadomość, a świat wygląda jak z minecrafta tyle, że symulacja tłumaczy taki wygląd świata symulowanymi prawami. Dla obiektów żyjących w symulacji taki świat byłby równie realistyczny jak dla nas ;) Może rzeczywisty świat wygląda zupełnie inaczej niż nasz, a my żyjemy w uproszczonej symulacji, bo autor naszej symulacji nie jest na takim etapie rozwoju, żeby realistycznie symulować swój świat?
Chwila chwila, pokazują ładny filmik, kamyczki itd, koleś wchodzi do gry jakąś postacią i zaczyna się rozglądać i nagle wszystko już nie wygląda tak super tylko raczej zwyczajnie, jak dzisiejsze gierki.
@Dolan: filmik jest wyrenderowany, a późniejsza scena gry przetwarzana przez GPU w czasie rzeczywistym. Także trochę przesadził typ z nazwaniem tego fotorealizmem, ale jest to reklama paczki skanowanych fotogrametrią modeli 3d z teksturami, więc stąd takie przesadzone przedstawienie
@Dolan: ja to zrozumiałem, że ta scenka może być odtworzona w czasie rzeczywistym, a UE4 nieźle skaluje efekty do sprzętu. Ale może też być inna opcja - scena została ładnie dopieszczona efektami świetlnymi + mgły itd. Kamera została poprowadzona w taki sposób żeby uzyskać jak najlepszy cinematic efekt a później jak przeskakuje za na scenę gry po prostu nie masz tego przygotowanego pod kątem tej perspektywy + brak poczucia filmowości. Idk,
@Krzemol: Jak patrzę na tego skrina to widać, że postęp mocno zwolnił. 12 lat to szmat czasu a grafika w Crysis wciąż jest w miarę ok. Pamiętam czasy jak co roku grafika mocno się poprawiała teraz juz tak nie jest. Fakt jest coraz lepiej ale znacznie wolniej jak dla mnie.
mam 30 lat, od 15 lat gram w gry i to co jest na tym filmie już mnie nie jara. Ostatnio sprobowalem Oculus RIFT (VR) i to wszystko niezależnie od grafiki to dla mnie zero emocji bo monitor myszka klawiatura pad i nie ma mozliwosci sie wczuc, wiec teraz czekam tylko na swój zestaw VR i zapadam w wieczny sen gier VR. Najwazniejsza rzecza gdy wchodzisz do VR jest absolutny spokoj (zero
@sfro: Tylko które tytuły są na tyle dobre w VR, że można do nich ciągle wracać? Nie ma ich też zbyt wiele. O jakiej platformie i rozwiązaniu VR mówisz konkretnie?
@sfro: A jak z oczami, pieką po kilku godzinach gry ?, nie oślepnie się po paru latach grania ? głowa nie goli ? Nigdy nie grałem na VR, ale planuję przejść się do jakiegoś lokalu gier i przetestować.
@mazat fpsy jak mówi @GoGoPowerRangers dalej: lepsza fizyka, pole widzenia z obiektami, rozdzielczość, interakcje w świecie (znowu fizyka?) ludzi z ludźmi tj. coś odgrywające emocje.
@orkako: gdyby tylko nie te konsole xD Prawda jest taka ze obecnie nikomu nie opłaca się robić graficznie takich gier, bo będzie w stanie odpalić je kilka % graczy a koszta będą nieporównywalnie wyższe.
Czyli z tego co zrozumiałem, to w gruncie rzeczy ta sama technika, której użyli w Zaginięciu Ethana Cartera. Ameryki nie odkryli, chociaż ucieszyłbym się, gdy więcej gier tak wyglądało.
Komentarze (105)
najlepsze
Może rzeczywisty świat wygląda zupełnie inaczej niż nasz, a my żyjemy w uproszczonej symulacji, bo autor naszej symulacji nie jest na takim etapie rozwoju, żeby realistycznie symulować swój świat?
źródło: comment_Tlc9M8b7TwXw2gKJFiLuTMKkH09HKYOf.jpg
Pobierzźródło: comment_KlVe4mjLgYyfGxrt3iEJG0vq2422ZMSW.jpg
PobierzWiele pewnie więcej jeszcze (ʘ‿ʘ)