Trzycylindrowe silniki nie mają już racji bytu - Magazyn Motomi
![Trzycylindrowe silniki nie mają już racji bytu - Magazyn Motomi](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_Onui7EW1UAaONPvilbEJ8mr8QTpzQOeX,w300h194.jpg)
Czy zastanawiali się Państwo po co skonstruowano trzycylindrowy silniczek o pojemności 1,0 (grupa VW) lub 1,2 (grupa PSA)? Odpowiedź jest prosta… DLA UZYSKANIA WIRTUALNYCH NORM EMISJI DWUTLENKU WĘGLA.
- #
- #
- #
- #
- #
- 460
- Odpowiedz
Komentarze (460)
najlepsze
Kilka ciekawych obserwacji (gdyby kogoś interesowało):
Ecoboost to on rzeczywiście jest ale nazwa powinna być inna: ECOalboBOOST :-/ bo rzeczywiście można jeździć na niskich obrotach (bezpośredni wtrysk) na małej mocy i spala niewiele, można po autostradzie pomykać 120 i palić "kropelkę" ale jak się
to są silniki z bezpośrednim wtryskiem, tam nie ma mieszanki do momentu wtrysku
@kwanty: Te całe Ecoboost to o kant dupy rozbić. Mam porównanie na praktycznie takich samych autach
S-MAX (2007) - silnik 2,5T 225@250KM - zajebista maszyna, średnie spalanie w mieście ~15-16 l/100 km, mieszane ~13 l/100 km
S-MAX (2015) - silnik 2.0Ecoboost 240KM - czuć, że już silnik lekko się męczy. Przyspieszenie słabsze, ale to też trochę wina automatycznej skrzyni
źródło: comment_as9F1ssCURC6tNtUpNfjbRo6inZ5jwib.jpg
Pobierzźródło: comment_acgbfpDDKkF3lXSxZaU4mYwEZe25nTuP.jpg
PobierzJedyne silniki małolitrażowe, które są solidne, to Fiatowskie T-Jety 1.4, oraz Oplowskie 1.4T montowane w Astrach J.
@Zielony34: turbo w dużym silniku to nie wada ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W tym wypadku silnik zbyt często jest zmuszony do pracy w wysokim zakresie obciążenia co sprawia że chodzi na bogatej mieszance aby zapobiec spalaniu stukowemu (odsyłam do engineering explained). Dlatego tak małe silniki nie mają sensu w samochodach typu octawia czy mondeo
Natomiast nikt nie będzie ruszał silników trzycylindrowych z samochodów segmentów
@aadm10: Chyba nikt nie czytał, bo wszyscy się rzucili na hejtowanie jednolitrowych silników.
Ale tytuł też jest z d..py: "Trzycylindrowe silniki nie mają już racji bytu". A na koniec autor sam przyznaje że w małych samochodach sprawują się dobrze.
Ja z doświadczenia powiem, że taki trzycylindrowy 1.0 MPI w Skodzie Citigo sprawuje się
Silnik Diesla z założenia spali mniej paliwa niż taki sam silnik benzynowy a tym samym wydali mniej CO2 będącego naturalnym produktem spalania ale czy jest przez to bardziej ekologiczny od silnika benzynowego?
Nie chce mi się wierzyć, że spaliny z ropy pomimo dpf'ów, adblue są czystsze niż spaliny z benzyny pomimo, że mamy mniej CO2.
W kwestii silniczków o małych pojemnościach to
I tak dalej. Ogólnie ekologia benzynówek to jeden z największych przekrętów w historii motoryzacji.
Mówię o emisji z wydechu, nie o testach zanieczyszczeń w mieście, bo to na ten moment jest nieistotne w dyskusji.
Brzmi to co najmniej jakbys mial z tym wielki problem