Jazda na niskich obrotach - konsekwencje
Za niskie obroty to nie tylko podwyższone zużycie paliwa. To także ryzyko wielu poważnych i kosztownych awarii. Czego możemy się spodziewać utrzymując wskazówkę obrotomierza poniżej bezpiecznej granicy?
emkr93 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 318
- Odpowiedz
Komentarze (318)
najlepsze
Rozpędzać się jak najszybciej do zadanej prędkości i utrzymywać jak najniższe obroty silnika.
Aby mało spalić trzeba mocno wciskać gaz w niższym zakresie obrotów.
Cała filozofia, rozpędzasz się powoli - dużo spalasz.
Komplet jedynie 1000-1500zl.
No i całe oszczędności z Eco jazdy poszły w p---u.
Brakuje w nim jeszcze dwóch bardzo ważnych konsekwencji ciągłej jazdy w trybie super emeryt.
1. Pierwsze co padnie od takiej jazdy to właśnie poduszki silnika. W dzisiejszych samochodach nie jest to już zwykły kawałek gumy jak kiedyś.
Często są podciśnieniowe, olejowe lub jeszce bardziej fikuśne. Koszt często rzędu 1000-1500zl za same części. W wielu modelach aut sprawdzają się tylko oryginały które są jeszce droższe. Przykładowo dzwoniłem tydzień temu do serwisu Volvo w UK. £120+£120+£120+£70+£35 = £465.
@TeddyBeers: To wymaga
Bo założenie było takie, że przez tydzień zbierasz syfy w filtrze i nie wydalasz ich w korku a w weekend jak pojedziesz za miasto to wszystko wypalisz. Tylko że w Polsce mało jest autostrad i jak ludzie nie mieszkają przy drodze szybkiego ruchu to nigdy nie osiągają prędkości powyżej 100km/h żeby sprawnie
Zawsze klama i do odcinki
Nauczcie się jezdzić w ciągu komunikacyjnym, a nie o-----------e jakiś szajsza, bo macie oszczędności 4zł na 100km na dzień.