Citroën Xantia Activa – od 19 lat niepokonany mistrz testu łosia
Konstruktorzy samochodów od wielu lat walczą o prymat w najtrudniejszym teście dla zawieszenia. Test łosia spędza im sen z powiek, jest bowiem tak trudny, że nawet nowe auta go po prostu nie przechodzą, wywracając się. Spektakularne wpadki w...
francuskie z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 165
- Odpowiedz
Komentarze (165)
najlepsze
Co do kosztow to koszt naprawy hydropneumatyki w C5 jest porownywalny do kosztow naprawy obecnych zawieszen adaptacyjnych. Najnowsze zawieszenia z kamerami laserowymi w ewentualnej awarii koszty kosmiczne generuja.
Zawieszenie zbyt duzo masy dodaje - wszyscy twierdza, ze potrafia zbudowac podobne pneumatyczne bo lzejsze sporo, a jednak nigdy
Inni poza modelami luksusowymi w to zawieszenie nie weszli mercedes/Volvo nivomat i Leksus w niektórych modelach.
2CV który miał być rodzinny, można było z niego wyjąć kanapę i zrobić piknik (ʘ‿ʘ)
DS - w samochodzie było: hydropneumatyczne zawieszenie, hydrauliczny układ hamulcowy czy hydrauliczne sprzęgło
Jednak wygląd Citroena albo się kocha albo nienawidzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez moderatora
@Klekot500:
Czyli pewnie dzień jak co dzień ;-)
https://teknikensvarld.se/algtest/
Warto zauważyć, że testowane były nie tylko auta tzw cywilne, a Xantia Activa osiągnęła lepsze prędkości od Audi R8 5,2FSI Quattro, McLarena 675LT (o 2km/h), czy Porsche 911 GT3 997 (o 3km/h).
Z tego względu zadziwia mnie trochę, że nikt dalej nie poszedł w kierunku rozwoju zawieszenia pokroju Activy ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Szkoda, że już nie robią takich zawieszeń.
Jedyny problem był po bardzo długich trasach, typu 500-1000km, kiedy siadałem na fotelu w domu czy kładłem się do łóżka i nadal czułem bujanie, jakbym płynął Xantią XD
Poznałem dobrze mechanika od citroenów i dowiedziałem się, że do xantii, xma, bxa, nie pisząc o cxach (same marzenia z dzieciństwa) citroen (celowo z małej litery) nie oferuje żadnych części.
Citroen nienawidzi swoich samochodów - entuzjaści nie mają szans ich utrzymać inaczej, niż dorabiając sobie części.
Co do samego zawieszenia - byłem rok temu na Mazurach i byłem przekonany, że są tam świetne drogi. W tym roku pojechałem po tych samych drogach, tym razem nową fiestą (titanium na 16 cali, żaden tam st line na 17 cali i utwardzony). I szczerze byłem w szoku, jak mną tam trzęsie.
C5
No i nie widzę też na tej liście żadnych bardziej współczesnych aut z aktywną stabilizacją przechyłów, a patrząc po wyniku Citroena podejrzewam że mogłyby być dość wysoko.
Audi Q5 zrobiło astronomiczne 82 km/h. https://www.youtube.com/watch?v=uqIjflKPSu0