Po pierwsze - prędkość maksymalna na poziomie 160-200km/h nie jest niczym imponującym, a mimo tego nadal nie potrafimy jej osiągnąć w Polsce na zdecydowanej większości tras. To dość smutny obraz naszej kolejowej rzeczywistości.
Po drugie - nawet jeśli założymy, że prędkość 160km/h jest przyzwoita, to co z tego kiedy taki pociąg i tak i tak będzie opóźniony i będzie stał w polu np. pół godziny. W momencie kiedy piszę ten komentarz (lato,
Ehh... co to jest 160, czy 200km/h gdzie są kraje, które mają już wysiące km trakcji z dozwoloną prędkością 320km/h, a w budowie są takie o prędkościach przewyższających 500km/h...
@St_Atheist: Ale tu nie ma sensu porównywać z Polską z kilku powodów. Japonia ma znacznie więcej mieszkańców, u nich normą jest coś takiego, że do pracy w Tokyo jeżdżą ludzie z miejscowości i miast oddalonych o 100 i więcej kilometrów, kraj jest znacznie bogatszy i zaawansowany technicznie, nasza kolej była olewana latami i dopiero po wstąpieniu do UE coś się ruszyło, ale jeszcze mnóstwo pracy przed nami żebyśmy się dorobili chociaż
Kiedyś jechałem pociągiem przez Niemce, ładne pola, łąki, lasy. Jedziemy sobie spokojnie, aż nagle wyświetla się prędkość 297 km/h. Nigdy bym nie pomyślał, że to było tak szybko.
Komentarze (151)
najlepsze
Po drugie - nawet jeśli założymy, że prędkość 160km/h jest przyzwoita, to co z tego kiedy taki pociąg i tak i tak będzie opóźniony i będzie stał w polu np. pół godziny. W momencie kiedy piszę ten komentarz (lato,
@DwaKolory: Poniżej 0C warunki są niesprzyjające bo zamarzają zwrotnice.
Powyżej 15C warunki są niesprzyjające bo się szyny wyginają ;)
Tak z ciekawości zajrzałem tam jeszcze raz i według stanu na 18:35 mamy 124 opóźnione pociągi na 491 które są w trasie. Brawo :D
@bartiprog: Łoo! Niezły przedział błędu ;p
@jarema87: to chyba ty zawiodłeś teraz ludzi #grammarnazi
@mklukasz1 https://sjp.pwn.pl/sjp/nieczesty;2488472.html