@KMS76 niektóre amerykańskie myśliwce mają po 30 lat i dalej bez problemu latają. Tu nie wiek jest problemem a stan utrzymania i oszczędzanie na bezpieczeństwie
@hudi77: Wiadomo tylko tyle, że dosyć szybko po katastrofie, po zbadaniu jej wydano zalecenia profilaktyczne a mig-i przywrócono do lotów więc prawdopodobnie to nie była kwestia niesprawnej maszyny.
Czytam te wasze komentarze i sorry, ale większość z nich to #rakcontent ... Czy tu same dzieci piszą? Każdy kraj traci swoje maszyny w różnych wypadkach. To w końcu maszyna, która może zawieść tak samo jak samochód. Mimo o wiele większego czasu serwisowania w stosunku do godzin lotu i tak czasem maszyny spadają. Nie macie za to żadnego szacunku do pilota, który zginął na służbie.
Uwaga.To jest normalne.Latamy na maszynach ,które mają prawo odmówić posłuszeństwa w powietrzu.Do tego ptaki,warunki atm. Zakładam nawet że każdy z nich był super wyszkolony miał wszelkie atesty i nie zrobili żadnego błędu.Taka praca.... wracając do spraw przyziemnych zobaczcie ile mamy wypadków na budowach i drogach a debatujecię o samoliotach.
@LatajacaCukinia: Problem w tym, że nie do końca. Bo to chyba pierwszy śmiertelny wypadek w lotnictwie od 2010 roku, dodatkowo drugi samolot tego samego typu w ciągu około pół roku, kiedy wcześniej latały bez katastrof przez prawie 30 lat.
@Borntobefit Akurat Michal9788 ma rację. Nie mówię, że jest to powiązane bezpośrednio, ale wojsko podupada w czasie tworzenia WOTów. Na OT idzie mnóstwo kasy. Ostatnio żołnierze narzekają nawet na to, że mundury nie są wymieniane regularnie i chodzą w starych obszarpanych i spranych. Na jednostkach jest mnóstwo wakatów, a doświadczeni i wyszkoleni żołnierze chcą się przenosić do jednostek OT ze względu na lepszą lokalizację i luźniejszą pracę. I nie ma się
Efektywność katapultowania z poziomu 0 zależy od kąta i prędkości opadania. Piloci wstrzymują decyzje do ostatniej chwili w której będą pewni że nie samolot po katapultowaniu się nie zagrozi nikomu i niczemu na ziemi. Pilot upewnił się że nic nie stoi na drodze samolotu i się katapultował bez pewności gdzie i jak się katapultuje.
Białorusini na AirShow w 2009 chyba zostali w samolocie by nie spaść na wieś.
@LoczekLoczekLok: Rodzaj samolotu jak najbardziej ma znaczenie. W Migu który się rozbił wczoraj była jednoosobowa załoga. Katapultowanie z takiej maszyny jest łatwiejsze.
Su, który się rozbił pod Radomiem był maszyną dwuosobową. Fotele wystrzeliwane są osobno, jeden po drugim tak, żeby nie zderzyły się w powietrzu. Cała procedura trwa przez to dłużej.
Szkoda naszego pilota. W tym roku pokazy odbędą się przez występów Miga.
Komentarze (347)
najlepsze
W grudniu się udało, dzisiaj nie:(
Komentarz usunięty przez moderatora
@hudi77: Wiadomo tylko tyle, że dosyć szybko po katastrofie, po zbadaniu jej wydano zalecenia profilaktyczne a mig-i przywrócono do lotów więc prawdopodobnie to nie była kwestia niesprawnej maszyny.
Drugi wypadek w ciągu rok i zakupy części z drugiej ręki zamiast u producenta, co mogło pójść źle?
@LatajacaCukinia: Problem w tym, że nie do końca. Bo to chyba pierwszy śmiertelny wypadek w lotnictwie od 2010 roku, dodatkowo drugi samolot tego samego typu w ciągu około pół roku, kiedy wcześniej latały bez katastrof przez prawie 30 lat.
Szkoda pilota i jego rodziny [*]
Piloci wstrzymują decyzje do ostatniej chwili w której będą pewni że nie samolot po katapultowaniu się nie zagrozi nikomu i niczemu na ziemi.
Pilot upewnił się że nic nie stoi na drodze samolotu i się katapultował bez pewności gdzie i jak się katapultuje.
Białorusini na AirShow w 2009 chyba zostali w samolocie by nie spaść na wieś.
@LoczekLoczekLok: W każdym razie taką legendę na Białorusi dorobiono pośmiertnie, a w Polsce nie protestowano bo po co.
Su, który się rozbił pod Radomiem był maszyną dwuosobową. Fotele wystrzeliwane są osobno, jeden po drugim tak, żeby nie zderzyły się w powietrzu. Cała procedura trwa przez to dłużej.
Szkoda naszego pilota. W tym roku pokazy odbędą się przez występów Miga.
@RandomizeUsr0: No tak przed erą 500+ to mieliśmy lasery, blastery i śmiercioboty ( ͡° ͜ʖ ͡°)