@zwierzak40: Ja bym przede wszystkim wywalił z roboty idiotę, który nie potrafi ustawić szlabanów. Powinny się zamykać max 1 min przed przejazdem pociągu. Tyle, że w PKP tylko tacy pracują. Kiedyś robiłem uzgodnienia energetyczne. Nie ma drugiej takiej organizacji w Polsce. Można się dogadać z gminami, powiatami, strażą pożarną, rolnikami prywatnymi a nawet społdzielniami rolniczymi czy kołem gospodyń wiejskich ale załatwienie najprostszej sprawy w PKP to 7 krąg piekła. Banda niekompetentnych
Pewność kierowców z jaką pokonują ten przejazd, wskazuje, że absurdalnie długi czas zamknięcia rogatek jest w tym miejscu normą. I o ile takie zachowanie jest naganne i powinno byc ukarane, to jednak ze strony kolei też cos jest potężnie nie w porządku. Te niebezpieczne zachowania są wymuszane.
@uknot: dokładnie, też mi to wygląda jakby to nie była jednorazowa sytuacja tylko miejscowi dobrze znali ten przejazd. U mnie w mieście kiedyś zatrudnili nowych policjantów. Chcieli mi dać mandat za niezatrzymanie się na STOPie przed przejazdem. Wiem że znak to znak, ale musiałem im iść pokazać że z obu stron dawno nie ma torów kolejowych, i ktoś zapomniał znak zdemontować...
@kantek007: Najbezpieczniej, jak już, byłoby przejeżdżać pojedynczo ale trudno wymagać rozsądnego myślenia od osób, które łamią zasady i robią niebezpieczne kretynizmy.
Narrator zauważył sedno problemu na samym początku filmu 0:23:
Ludzie takiego ciśnienia dostają, bo przejście kolejowe jest zamknięte dosyć długo przed przejazdem pociągu i jeszcze zamknięte (o jak idzie elegancko) i jeszcze po.
7 minut trwa film. W 7:00 podnosi się szlaban. Przez cały film pociągu nie było. I jeszcze ten fatalistyczny komentarz na końcu "dooo pierwszego pociągu!". Jak widać, nawet ten pierwszy pociąg się nie pojawił.
@WesolySromek: dokładnie. Ja to się dziwię dlaczego nie są budowane wiadukty dla przejazdów. Ktoś mi powie że to spory koszt ale nie bierze się pod uwagę że sporo ludzi jednak ginie na tych przejazdach. Sam byłem świadkiem śmieci osoby którą powyginało tak że aż żal było patrzeć.
2018 rok a musimy czekać czasami 15 min aż przejedzie pociąg albo nie przejedzie jak na filmiku
Ok, źle robią bo szlaban zamknięty a oni jadą, ale niech mi ktoś powie na jaki #!$%@? tory są zamknięte przez 7min po czym zostają otwarte i żadnego pociągu nie ma??
Sorry - ale ten materiał wygląda na mocno zmanipulowany. Ostatecznie nic nie przejechało.... Ja raczej stawiam na sytuację, że ludzie tam stali z 20-30 minut i się najzwyczajniej w świecie #!$%@? - a dziś niestety jest takie tempo życia, że każdemu się gdzieś spieszy, aczkolwiek bordo który wrzucił to na wykop tego nigdy nie zrozumie. ( ͡°͜ʖ͡°)
@sargento: Dalej nie odpowiedziałeś na moje pytanie - ale powtórzę: Czy jak by te rogatki się nie otworzyły przez kolejne 2 godziny, to co byś zrobił ?( ͡°͜ʖ͡°)
@sargento: To ja ci podpowiem. Zrobiłbyś dokładnie to samo co ci ludzie. Upewniłbyś się że można bezpiecznie przejechać i byś to zrobił. Z tego filmu który pokazujesz my nie wiemy jednej rzeczy - ile ci ludzie tam już właściwie stali. Życie szanowny Panie bordo nie jest czarno-białe i nie wszystkie sytuacje można rozwiązywać w kategoriach zero-jedynkowych ( ͡°͜ʖ͡°)ノ⌐■-■
Szkoda, że nie pokazali jaki to był pociąg. Mogła to być drezyna, która niedaleko się zatrzymała co spowodowało "oszukanie" SSP, przez co rogatki się nie podniosły. Proponuję właścicielowi nagrania, wysłać film do właściwej komendy Policji w celu identyfikacji kierowców oraz przykładowego ich ukarania za stworzenie niebezpieczeństwa w ruchu, oraz wysłać film do PKP PLK w celu wyjaśnień co spowodowało tak długie oczekiwanie na otwarcie rogatek.
@dymaczdusz: jakiego niebezpieczeństwa? NIe popieram takich rozwiązań, ale podejrzewam że na tym przejeździe po obu stronach tory były widoczne jak na dłoni i #!$%@? kierowców po długim czasie oczekiwania w upale zwyciężył.
@sargento: dlatego nie popieram, choć na filmie to nie tylko "cwaniacy" przejeżdżali. Nikt nie będzie stać bez sensu, a już na pewno bez klimy i takiej patelni z dzieckiem. PKP powinno odpowiedzieć za tę fuszerę.
@krzysztofu: Na kierowanych przez dróżnika nie zawsze jest wiele lepiej. Dzisiaj widziałem przejazd zamknięty przez prawie 20 minut, bo w 5-minutowych odstępach przejeżdżały trzy pociągi...
Ludzie, ale bez przesady na drodze przydałoby się korzystać ze zdrowego rozsądku, a nie ślepo patrzeć w przepisy. Widzisz przejazd zamknięty od powiedzmy 10-15 minut, to już się możesz zacząć zastanawiać że coś jest nie tak, może coś się zepsuło i się nie podnoszą, a nie stoisz i czekasz bo tak ci Pan na kursie kazał. Myślcie czasami...
@CREATE_USER: wiesz jak wiele osób trzyma się kurczowo prawa tylko po to żeby w razie takiej sytuacji połechtać sobie ego? To jest norma za kierownicą - "a ten to jaki idiota, ja to jestem porządny i zgodnie z prawem czekam (do usranej śmierci), przykład dzieciom i somsiadowi trza dać!" A później nikt nie zwraca uwagi na to, że prawo i przepisy są #!$%@? tylko skaczą sobi nawzajem albo policji do gardła.
Nie wiem o co autor filmu się burzy. Przepisy są takie, że jeśli jest uzasadnione podejrzenie, że rogatka jest uszkodzona, to kierowca może przejechać przez przejazd zachowując szczególną ostrożność. Jeśli stali tutaj kilkanaście minut (czad trwania filmu + czas przed rozpoczęciem nagrywania) i nic się nie działo, to mogli mieć podejrzenie, że rogatka jest uszkodzona.
W moim rodzinnym mieście jest przejazd, na którym szlabany są zamknięte jakieś 7 minut po pociągu osobowym i 12 po towarowym. Zamykają się też sporo przed, nawet gdy pociąg dopiero zatrzymuje się na stacji, a ruszy z niej po postoju. Podobno czujki są daleko ustawione i stąd te opóźnienia. Przy czym tory dzielą miasto niemal na pół, więc jest sporo powodów by przez nie przejechać.
@jk26: co za debile to projektowali? Polska inteligencja w pełnej krasie... PKP to najgorsza #!$%@? patologia, nawet GDDKiA lepiej wypada od nich, choć jedynie o włos.
zamykanie rogatek na w #!$%@? długi czas przed przyjazdem pociagu prowadzi właśnie do tak niebezpiecznych zachowań. ludzie nie wiedzą czy ten pociąg przyjedzie czy jednak coś sie #!$%@?ło. ktoś wyszedł sprawdził czy nic nie jedzie no i przejechali. nie traktujmy siebie jak dzieci ja #!$%@?. tutaj prawdopodobnie była jakaś awaria bo ten pociag nawet nie przyjechal.
miałem kiedyś podobną sytuacje, tylko stałem sam w nocy, zadzwoniłem na policję aby przekazali pkp, że coś nie halo z przejazdem, za 5 minut dostałem telefon zwrotny, że faktycznie jest awaria. No i przejechałem przez zamknięte półzapory, mogłem tam czekać do usranej śmierci
@100-letz: Dlaczego złamałeś przepisy i przejechałeś przez zamknięty przejazd? Według autora filmu którego dotyczy temat powinieneś tam stać aż się nie otworzą, nawet gdyby miało to nastąpić dnia następnego.
przepisy powinny dbać o nasze bezpieczeństwo, a nie utrudniać nam życie. Zapory na przejazdach są słuszne, ale tutaj widać, że nie zawsze działają tak jak powinny.
Cały film trwa 7min. 8 sek.. Po co na tyle czasu opuszczono zapory? Nie wiem czy tylko u mnie, ale nie zauważyłem wogóle niczego poruszającego się po torach. Tak dla "sportu" ktoś opuścił zapory? Żeby kierowcy sobie postali na słoneczku? Widać nie pierwszy to raz w tym miejscu taki "sport" ktoś uprawia. Ciekawe co na to zarządca przejazdu (kim kolwiek by on nie był)?
Ewidentnie przejazd z samoczynną sygnalizacją. Wystarczy że czujnik załączający rogatki zostanie aktywowany (np. kluczami) i przejazd jest zamknięty do aktywacji czujnika wyłączającego (czyli nawet do czasu następnego pociągu).
Ale już widzę komentujących czekających na przejeździe kilkanaście godzin, gdzie jakiś sebix przejechał kluczami po czujniku ( ͡°͜ʖ͡°)
W sumie idąc tropem ostatniej mody, to kierowcy nie są wystarczajaco chronionymi, w starciu z pociągiem, uczestnikami ruchu. Powinno się stawiać szlabany na torach, a pociągi powinny się zatrzymywać i ustępować pierwszeństwa przejazdu wszystkim słabszym: kierowcom, pieszym i rowerzystom.
@malsumis: Heheszki heheszkami, ale dokładnie tak to powinno wyglądać na mało/nieregularnie uczęszczanych szlakach albo gdzie ruch jest tylko a jakichś bocznic i tego typu patologie ;-)
Eh, a niedawno dyskutowałem z jakimś Wykopkiem, że ISTNIEJĄ przejazdy na których czeka się kilka minut. Ja pamiętam, że obok mojego rodzinnego domu jak zamykał się przejazd to kierowcy wyłączali auta i szli posiedzieć w cieniu pod drzewami obok drogi (czasy przed powszechną klimą w autach), bo czekało się ~5-15 minut, a jak było kilka pociągów to dłużej.
Przejazd powinien zamykać się kilka-kilkanaście sekund przed przejazdem pociągu i otwierać tuż po nim.
#!$%@? zarówno po stronie kierowców, jak i samej kolei... 10 minut przejazd zamknięty w jakim celu? :) a gostek mało sam sobie loda nie zrobi, tak jest zadowolony z faktu że przestrzega prawo. Idę o zakład, że szeryfuje na dwupasie...
@Bartekkdd: pewnie jezdzi w polskimbusie pamietam afere jak w wolce kosowskiej zepsuly sie swiatla i kierowca czekal 2 czy 3 godziny bo on na czerwonym nie przejedzie ( ͡°͜ʖ͡°)
Może to była sytuacja w jakiej ja kiedyś się znalazłem. Mianowicie wyglądało to podobnie jak tutaj, czyli dojeżdżam do zamkniętego przejazdu kolejowego z półzaporami, stoję grzecznie, przede mną kilka aut i nagle ktoś z przodu rusza i przejeżdża przez przejazd, tak samo jak na tym nagraniu. Miałem kamerkę, więc już zacierałem ręce, że będzie główna na wypoku, a tu następne auto robi to samo, a za nim następne i następne. W końcu
Komentarze (184)
najlepsze
@flito:
...co nie uprawnia cie do niezatrzymania przed znakiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
I tak mogli ci wystawić mandat gdyby byli złośliwi.
Komentarz usunięty przez moderatora
7 minut trwa film. W 7:00 podnosi się szlaban. Przez cały film pociągu nie było. I jeszcze ten fatalistyczny komentarz na końcu "dooo pierwszego pociągu!". Jak widać, nawet ten pierwszy pociąg się nie pojawił.
I takich przejazdów w Polsce
2018 rok a musimy czekać czasami 15 min aż przejedzie pociąg albo nie przejedzie jak na filmiku
@JamesBlond: W skali wszystkich wypadków drogowych w ciągu roku jest to bardzo nieznaczna liczba.
Mogło być też tak, że dróżnik zamknął przejazd
Proponuję właścicielowi nagrania, wysłać film do właściwej komendy Policji w celu identyfikacji kierowców oraz przykładowego ich ukarania za stworzenie niebezpieczeństwa w ruchu, oraz wysłać film do PKP PLK w celu wyjaśnień co spowodowało tak długie oczekiwanie na otwarcie rogatek.
W efekcie jeśli widzę, że dopiero zamykają
@jk26: co za debile to projektowali? Polska inteligencja w pełnej krasie... PKP to najgorsza #!$%@? patologia, nawet GDDKiA lepiej wypada od nich, choć jedynie o włos.
No i przejechałem przez zamknięte półzapory, mogłem tam czekać do usranej śmierci
@100-letz: gdyby jednak awarii nie było to byś czekał na śmierć maksymalnie kilka sekund ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A co gdyby przejazd się zepsuł i był zamknięty do wieczora? ( ͡º ͜ʖ͡º)
Ale już widzę komentujących czekających na przejeździe kilkanaście godzin, gdzie jakiś sebix przejechał kluczami po czujniku ( ͡° ͜ʖ ͡°)
polecam do poczytania: http://www.transportszynowy.pl/przejazdykolbc.php
Heheszki heheszkami, ale dokładnie tak to powinno wyglądać na mało/nieregularnie uczęszczanych szlakach albo gdzie ruch jest tylko a jakichś bocznic i tego typu patologie ;-)
Przejazd powinien zamykać się kilka-kilkanaście sekund przed przejazdem pociągu i otwierać tuż po nim.
pamietam afere jak w wolce kosowskiej zepsuly sie swiatla i kierowca czekal 2 czy 3 godziny bo on na czerwonym nie przejedzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez moderatora