PKP uznało prawdopodobnie, że pociąg nie jest wystarczająco duży i głośny aby odstraszyć dzikie zwierzęta
Otóż NIE JEST i uznały słusznie. Odgłosy wydawane przez pociąg są dla zwierząt abstrakcyjne i zwierzę nie wie czy ma uciekać czy co robić, czasem zastyga w bezruchu i nawet syreną nie da się go przegonić. To samo przecież z sarnami na drogach, czemu wyskakują wprost pod samochód? Bo nie wiedzą, że to zagrożenie. A system przedstawiony
@Damasweger: Dokładnie tak. Mam ten system przy torach biegnących niedaleko mojego domu, w lesie kręci się mnóstwo dzików, zdarzają się łośki, jednak dzięki odstraszaczom trzymają się z daleka od torów. U mnie system nie jest uciążliwy dla mieszkańców, jest zamontowany przy torach w lesie i słyszalny jakieś 100-150 m wgłąb. Wszyscy wokół uznają to za bardzo sensowną inwestycję, nie słyszałem żeby ktoś narzekał.
Dodatkową atrakcją jest niezły creepy klimat na nocnym
@Damasweger: Przecież z tego to się tylko śmieją jakieś piwniczaki co to mają bekę ze wszystkiego i problem o wszystko. Jeśli system działa to czemu nie? Ej, a to nie jest czasem tak, że zwierzęta przyzwyczaiły się do pociągów? W końcu tory są tam przynajmniej kilkadziesiąt lat i ruch pociągów odbywa się tam regularnie. Któreś pokolenie saren w końcu musiało stwierdzić, że ten hałasujący ziomek nic nam nie robi więc po
Byc moze dlatego cos takiego stosują ponieważ oświetlone zwierze zamiera bez ruchu i czeka co sie stanie, tak robi królik i sarna prze co waga i jakaś niewiele zmienia.
Znawcy tematu jak zwykle wiedzą lepiej. Tydzień temu na autostradzie skasowałem swoje auto uderzając w sarnę. Stała sobie pośród pędzących samochodów - ruch był bardzo duży. Nie wyglądała na wystraszoną. Powoli z nogi na nogę weszła pod koła.
WIdzę że ludzie tak się w tych internetach rozpasali że już nawet system odstraszania zwierząt na kolei na kompletnym zadupiu im przeszkadza i muszą sobie ponarzekać. Drogi twórco tego filmiku, prawdopodobnie nawet nie powinno Cię tam być, to jest teren PKP. No chyba że masz odpowiednią przepustkę, ale gdybyś ją miał, nie tworzyłbyś takich kretyńskich filmów.
@BlaziuBlaz: Z drugiej strony, jak dajmy na to wybierzesz się wieczorem do lasu i nie skojarzysz że obok jest linia kolejowa, to musi być niezła psychodela, jak nagle ze słupka słychać jakieś zwierzęce nekropolis xD
Odstraszacz nie jest made by PKP ! Firma która produkuje odstraszacze nazywa się NEEL znajdująca się w Warszawie na ul. Białozora. Produkuje ona urządzenia ochrony zwierząt przy torze kolejowym typu UOZ-1. Cykl badań prowadzonych przez zespół naukowców ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego (SGGW) potwierdził skuteczność urządzeń. Koszt wyposażenia linii kolejowej w Urządzenia Ochrony Zwierząt jest wielokrotnie niższy niż budowanie przejść dla zwierząt i grodzenie tras. Więcej informacji http://www.neel.com.pl/web/?id=1,5
Komentarze (162)
najlepsze
Otóż NIE JEST i uznały słusznie. Odgłosy wydawane przez pociąg są dla zwierząt abstrakcyjne i zwierzę nie wie czy ma uciekać czy co robić, czasem zastyga w bezruchu i nawet syreną nie da się go przegonić. To samo przecież z sarnami na drogach, czemu wyskakują wprost pod samochód? Bo nie wiedzą, że to zagrożenie. A system przedstawiony
U mnie system nie jest uciążliwy dla mieszkańców, jest zamontowany przy torach w lesie i słyszalny jakieś 100-150 m wgłąb. Wszyscy wokół uznają to za bardzo sensowną inwestycję, nie słyszałem żeby ktoś narzekał.
Dodatkową atrakcją jest niezły creepy klimat na nocnym
Ej, a to nie jest czasem tak, że zwierzęta przyzwyczaiły się do pociągów? W końcu tory są tam przynajmniej kilkadziesiąt lat i ruch pociągów odbywa się tam regularnie. Któreś pokolenie saren w końcu musiało stwierdzić, że ten hałasujący ziomek nic nam nie robi więc po
Ten film jest wyjątkowo głupi, człowiek który go zrealizował nie miał pojęcia o funkcjonowaniu kolei. Zwierzęta na torach TO JEST problem.
@mayek: niektórzy pociągi to znają tylko z opowieści dziadka jak go na Sybir parowozem wywozili i mówił że było głośno ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Co to za #!$%@?? Otóż pociąg jest pomimo swej wielkości CICHY i może zaskoczyć!
uciekłyby nawet mrówki
Cykl badań prowadzonych przez zespół naukowców ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego (SGGW) potwierdził skuteczność urządzeń. Koszt wyposażenia linii kolejowej w Urządzenia Ochrony Zwierząt jest wielokrotnie niższy niż budowanie przejść dla zwierząt i grodzenie tras.
Więcej informacji http://www.neel.com.pl/web/?id=1,5