Łódź podwodna z silnikiem strilinga, lepsza od lotniskowca za 6 miliardów $
Podczas manewrów NATO, norweska łódź podwodna klasy Gotland, bez problemu zatopiła kilkadziesiąt razy droższy lotniskowiec marynarki USA. Wszystko dzięki nowatorskiemu napędowi spalinowemu, wykorzystującemu klasyczny cykl Strilinga.
BArtus z- #
- #
- #
- #
- 58
Komentarze (58)
najlepsze
@sian: Do tego nie jest lepsza od lotniskowca, tylko jednorazowo udało jej się osiągnąć sukces na manewrach (okręt podwodny nie ma szans wypełnić zadań przeznaczonych dla lotniskowca). O ile pamiętam, to jest zresztą stara historia, od tego czasu sonary zostały znacznie ulepszone i takie przypadki już się prawie nie zdarzają
Jestem dziwnie spokojny, że po manewrach przeanalizowali całość wydarzenia, odczyty z czujników i sensorów i opracowali metody wykrywania i zwalczania takiego zagrożenia.
Chociaż sam temat jest bardzo ciekawy.
Podczas manewrów NATO, norweska lódź podwodna klasy Gotland,
2. Silnik, nie napęd Stirlinga. Każdy współczesny okręt (nie łódź) podwodny napędzany jest zawsze silnikiem elektrycznym. W tym słynnym ataku na lotniskowiec silnik Stirlinga w niczym nie pomógł. Służy on wyłącznie do skrytego ładowania baterii akumulatorów, bez wystawionego ponad powierzchnię wody szybu ssania chrap (maszt dostarczający powietrze do silników Diesla).
3. Sam wyczyn ("zatopienie" lotniskowca) choć fajnie się czyta, na ćwiczeniach nie jest
To technologie z czasu, kiedy Syrenę produkowano. Poniżej foto poglądowe co to jest Syrena.
#polandstronk #ciekawostkihistoryczne