@pitersi: zgadzam sie w 100%, print jako funkcja nie dosc ze jest logiczniejszy, to daje fajne mozliwosci, jak chocby mozliwosc zmiany 'endl'(wiadomo o co chodzi). dzieki temu sys.stdout jest praktycznie niepotrzebny w zadnym wypadku
Dodam jako ciekawostkę, Blender jako jeden z nielicznych programów do grafiki 3D posiada normalny układ kartezjański, gdzie oś Z wskazuje do góry.
Na uczelni zaczęliśmy się bawić programem Unity do tworzenia gier, i zdziwiłem się że pozioma powierzchnia po której się poruszasz jest platforma XZ, a Y wiedzie w górę. Dowiedziałem się że Maya, 3DS, i inne programy również używają ten inny, dla mnie dziwny, układ osi.
@rukh: OpenGL i DirectX również mają różne układy, ale czy to czyni któryś z nich gorszym?. Nie ma lepszego i gorszego układu, są tylko konwencje. To, że płaszczyzna XZ jest pozioma nie powinno dziwić, bo wytłumaczenie jest dość proste. Przeważnie gdy rysujesz w 2D na tablicy, to oś X wskazuje w prawo, a Y do góry. Teraz wystarczy dodać oś Z wskazującą wgłąb tablicy, albo prosto w Ciebie. Stąd właśnie
Przecież większość programów można napisać w jednej linii kodu. Będzie to całkowicie nieczytelne, ale możliwe do napisania, więc taka informacja mówi tyle co nic.
@pwone: w pythonie chyba się nie da. Choćby scopy definiuje się przy pomocy odpowiedniej liczby wycięć. Również zalecany odstęp między dwoma funkcjami to 2 linie. Mogę się mylić, bo tylko liznąłem.
@john118: 3ds max ma szeroką bibliotekę modeli i w razie potrzeby możesz ściągnąć/kupić wszystko co tylko będzie ci potrzebne. Jeśli jednak zamierzasz robić wszystko własnoręcznie to nowe blendery są naprawdę przyjemne i funkcjonalne (⌒(oo)⌒)
@john118: po prostu nie ma dobrej alternatywy. Są zabugowane, toporne, a jednocześnie proste i znane przez wszystkich. Interface nie zaskakuje w maxie od 10 lat. Szkoda tylko, że Autodesk w ogóle nie rozwija tych softów. One po prostu egzystują.
Komentarze (98)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Na uczelni zaczęliśmy się bawić programem Unity do tworzenia gier, i zdziwiłem się że pozioma powierzchnia po której się poruszasz jest platforma XZ, a Y wiedzie w górę. Dowiedziałem się że Maya, 3DS, i inne programy również używają ten inny, dla mnie dziwny, układ osi.
Bawiłem się Blenderze, Sketchupie, AutoCADzie,
To, że płaszczyzna XZ jest pozioma nie powinno dziwić, bo wytłumaczenie jest dość proste. Przeważnie gdy rysujesz w 2D na tablicy, to oś X wskazuje w prawo, a Y do góry. Teraz wystarczy dodać oś Z wskazującą wgłąb tablicy, albo prosto w Ciebie. Stąd właśnie
Przecież większość programów można napisać w jednej linii kodu. Będzie to całkowicie nieczytelne, ale możliwe do napisania, więc taka informacja mówi tyle co nic.