@pitersi: zgadzam sie w 100%, print jako funkcja nie dosc ze jest logiczniejszy, to daje fajne mozliwosci, jak chocby mozliwosc zmiany 'endl'(wiadomo o co chodzi). dzieki temu sys.stdout jest praktycznie niepotrzebny w zadnym wypadku
Dodam jako ciekawostkę, Blender jako jeden z nielicznych programów do grafiki 3D posiada normalny układ kartezjański, gdzie oś Z wskazuje do góry.
Na uczelni zaczęliśmy się bawić programem Unity do tworzenia gier, i zdziwiłem się że pozioma powierzchnia po której się poruszasz jest platforma XZ, a Y wiedzie w górę. Dowiedziałem się że Maya, 3DS, i inne programy również używają ten inny, dla mnie dziwny, układ osi.
@rukh: OpenGL i DirectX również mają różne układy, ale czy to czyni któryś z nich gorszym?. Nie ma lepszego i gorszego układu, są tylko konwencje. To, że płaszczyzna XZ jest pozioma nie powinno dziwić, bo wytłumaczenie jest dość proste. Przeważnie gdy rysujesz w 2D na tablicy, to oś X wskazuje w prawo, a Y do góry. Teraz wystarczy dodać oś Z wskazującą wgłąb tablicy, albo prosto w Ciebie. Stąd właśnie
Przecież większość programów można napisać w jednej linii kodu. Będzie to całkowicie nieczytelne, ale możliwe do napisania, więc taka informacja mówi tyle co nic.
@pwone: w pythonie chyba się nie da. Choćby scopy definiuje się przy pomocy odpowiedniej liczby wycięć. Również zalecany odstęp między dwoma funkcjami to 2 linie. Mogę się mylić, bo tylko liznąłem.
@john118: 3ds max ma szeroką bibliotekę modeli i w razie potrzeby możesz ściągnąć/kupić wszystko co tylko będzie ci potrzebne. Jeśli jednak zamierzasz robić wszystko własnoręcznie to nowe blendery są naprawdę przyjemne i funkcjonalne (⌒(oo)⌒)
@john118: po prostu nie ma dobrej alternatywy. Są zabugowane, toporne, a jednocześnie proste i znane przez wszystkich. Interface nie zaskakuje w maxie od 10 lat. Szkoda tylko, że Autodesk w ogóle nie rozwija tych softów. One po prostu egzystują.
Komentarze (98)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
źródło: comment_jCRio8n03RxfcY9VLafcOsxXLLODSZxW.jpg
PobierzNa uczelni zaczęliśmy się bawić programem Unity do tworzenia gier, i zdziwiłem się że pozioma powierzchnia po której się poruszasz jest platforma XZ, a Y wiedzie w górę. Dowiedziałem się że Maya, 3DS, i inne programy również używają ten inny, dla mnie dziwny, układ osi.
Bawiłem się Blenderze, Sketchupie, AutoCADzie,
źródło: comment_6u6ytt9tf8gxwR2QuGW5Gy6t7D6dwEaT.jpg
PobierzTo, że płaszczyzna XZ jest pozioma nie powinno dziwić, bo wytłumaczenie jest dość proste. Przeważnie gdy rysujesz w 2D na tablicy, to oś X wskazuje w prawo, a Y do góry. Teraz wystarczy dodać oś Z wskazującą wgłąb tablicy, albo prosto w Ciebie. Stąd właśnie
Przecież większość programów można napisać w jednej linii kodu. Będzie to całkowicie nieczytelne, ale możliwe do napisania, więc taka informacja mówi tyle co nic.