@sherriff Pewnie nie jest tak źle, tylko ma wycięty filtr i katalizator (jest w napisach) i tytule. Samochód nie nadaje się na drogę, ale to można naprawić. Właściciel pojazdu, który to zrobił, powinien za to codziennie inhalować się przy rurze wydechowej.
To jest samochód niesprawny.Prawdopodobnie świece żarowe. Poza tym jeśli diesel nie odpala po kilku obrotach należy przerwać kręcenie rozrusznikiem,ponownie podgrzać świece żarowe i znów kilka obrotów. W przeciwnym wypadku podawana duża rozruchowa dawka paliwa na wtryski spowoduje zalanie silnika. Właśnie to widzimy na filmiku.Dużo za dużo paliwa w komorach spalania więc i dużo dymu.Mam doświadczenie z dieslami, użytkowałem takie auta w zimne zimy i nie były to nówki... Właściwe serwisowanie, trochę pojęcia
@tajacek: A ja znowu mam tak, że jak zimy pali od strzała, ale jak przejadę nim np 2 km, zgaszę to zapalić później nie mogę. Raz zapali, raz nie, loteria. Zauważyłem, że podgrzewanie świec po przekręceniu kluczyka gaśnie wtedy od razu. Czujnik położenia wału był wymieniany.
,,W teorii właściciele samochodów wyposażonych w silnik diesla nie powinni obawiać się o wpływ niskiej temperatury na olej napędowy. Gwarancję jakości daje im norma EN 590, w głos której paliwo powinno umożliwić rozruch motoru nawet przy -20 stopniach Celsjusza. Na rynku pojawiają się także tzw. ropy arktyczne wytrzymujące mrozy dochodzące nawet do -36 stopni. Norma unijna powinna stanowić wykładnię dla sprzedawców paliw, jednak niestety nie zawsze nią jest. Może się zatem okazać,
@PawelW124: Jak można w dieslu nie wymieniać filtra paliwa. Ile ma ten stary filtr km/ lat?? Ja wymieniam cały komplet filtrów łącznie z paliwowym i kabinowym zawsze przy wymianie oleju. Koszt nie duży, a spokój i pewność na duszy:-) A tak nawiasem to nie wiem jak się sprawdzają ten wynalazki do paliwa, ale starym sposobem i podobno najlepszym było domieszać do całego baku trochę nafty. Nie pamiętam w jakim stosunku. No
@urzednik_na_panstwowym tak szybko nalatują kilosy że wymieniam co 15k. Olej daje rade. Choć w te mrozy jak najbardziej przydał by się inny. Na siłe nie ma co wymieniać płynu hamulcowego i chłodniczego. Co ok 2 lata i tak trzeba sprawdzić tłoczki w zaciskach itp. Wtedy wymieniam płyn hamulcowy. Przy odpowietrzaniu. I tak przelewasz układ. Co do płynu chłodzącego, sprawdzam go co do temp zamarzania i wrzenia. Przyrząd na aledrogo kosztuje prestone ok
@xanieeee: tam świece żarowe nie grzały. pmpowtryski lały paliwo a nie było zapłonu.. Gdyby świece żarowe działy jak trzeba ruszył by na momencie. i nie było by tyle dymu.
przy -20 olej napędowy sobie zamarza, benzyna potrzebuje dwa razy mniejszej temperatury jeździłem kilkoma dieslami(jeden na pompie rotacyjnej i kilka cr) w swoim życiu i nigdy więcej
czyścić trzeba kolektor ssący co jakiś czas, jakieś egry dpfy #!$%@? muje, vnt się zapieka od sadzy w zimę aku musi być igiełka, z paliwem trzeba uważać i najlepiej tankować coś droższego, zanim się nagrzeje to mijają wieki wolnossąca benzynka z lpg jest tak cholernie
@DROPTABLEusers: arktyczny diesel z obecnego cyrku K jest najlepszy na naszym rynku. Raptem mamy dwa tygodnie w ciągu roku, gdzie temperatura spada do -15 i już widać problemy z dizelkami.
Moja fiesta 1.8d pali tak już przy -2. Nazwałem ją azbestem ( niepalny) lub hiszpanem ( od tego że pali jak jest ciepło). Nikt podobno nie okiełznał zimą tego silnika, po 700tys ten typ tak ma :) BTW. Polecam plak i opalarkę:)
@Radoslav_a: Miałem to samo cudo. Po tygodniach grzebania mechanik doszedł do tego że było zwarcie na instalacji grzania świec, i przy teście świece się grzały, bezpiecznik ok, przekaźnik ok... Ale de facto nie grzały w ogóle. Druga sprawa to grzałka we filtrze paliwa. Wielu januszy przy wymianie filtra kupuje filtr bez grzałki, i ładują debile filtr z wkręconą zaślepka w miejsce grzałki. Po zrobieniu powyższych rzeczy pali przy -18 od strzała.
Komentarze (254)
najlepsze
@ctrl_alt_del: ja #!$%@?ę...
Komentarz usunięty przez moderatora
Ja wymieniam cały komplet filtrów łącznie z paliwowym i kabinowym zawsze przy wymianie oleju. Koszt nie duży, a spokój i pewność na duszy:-) A tak nawiasem to nie wiem jak się sprawdzają ten wynalazki do paliwa, ale starym sposobem i podobno najlepszym było domieszać do całego baku trochę nafty. Nie pamiętam w jakim stosunku. No
Komentarz usunięty przez moderatora
jeździłem kilkoma dieslami(jeden na pompie rotacyjnej i kilka cr) w swoim życiu i nigdy więcej
czyścić trzeba kolektor ssący co jakiś czas, jakieś egry dpfy #!$%@? muje, vnt się zapieka od sadzy
w zimę aku musi być igiełka, z paliwem trzeba uważać i najlepiej tankować coś droższego, zanim się nagrzeje to mijają wieki
wolnossąca benzynka z lpg jest tak cholernie
BTW.
Polecam plak i opalarkę:)
Po zrobieniu powyższych rzeczy pali przy -18 od strzała.