Pas włączania: kto tu ma pierwszeństwo?
Zjeżdżasz sobie z pasa włączeniowego, a obok ktoś właśnie zmienia z pas z lewego na "Twój" prawy. Zagadka: z OC czyjego kierowcy pokryta zostanie szkoda?
Kapsula z- #
- #
- #
- #
- 284
Zjeżdżasz sobie z pasa włączeniowego, a obok ktoś właśnie zmienia z pas z lewego na "Twój" prawy. Zagadka: z OC czyjego kierowcy pokryta zostanie szkoda?
Kapsula z
Komentarze (284)
najlepsze
Gdyby więc ktoś chciał TL;DR to smutny wniosek jest taki, że mamy stare przepisy o ruchu drogowym, które nie są dostosowane do dzisiejszych realiów.
@Bool1410: albo poezję:
Nam skręcać nie kazano.
Spojrzałem na lustro,
Czerwone auto jechało...
"Wpłynąłem na szeroki pas do wjazdu śmiało
Za moimi plecmi sto klaksonów grzmiało..."
@RandomizeUsr0: trochę winy jest w nazywanie tego pasem rozbiegowym (rozbiegówką). Niedługo biegaczy tam spotkamy. Trzeba mówić jak jest - pas kończący się. To nie powinno pobudzać tak mocno wyobraźni.
po pierwsze primo - a co w wypadku, gdy są dwa pasy włączające się do ruchu?
po drugie primo - trójkątny znak "ustąp pierwszeństwa" jest zastosowany TYLKO dlatego, że jesteśmy w strefie w której mogą występować opady śniegu i wtedy może wystąpić sytuacja, w której nie widać linii.
znalezisko jest trochę za długie, średnio czytelne i brakuje mu mocy wpłynięcia na januszy. Do takich właśnie rzeczy powinna służyć telewizja publiczna
nie ustaw żadnego znaku, albo ustaw znak, który nie określa pierwszeństwa:
https://www.google.pl/maps/@55.5152715,9.4390195,3a,27y,26.37h,87.28t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRY8Ovp4VnbDvQxt4wpnDQQ!2e0!7i13312!8i6656
i dalej: https://www.google.pl/maps/@55.5183406,9.4400931,3a,26.9y,46.46h,87.75t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqsK-AufI1aPgEYysttpWSA!2e0!7i13312!8i6656
ustaw znak tylko na głównej drodze:
https://www.google.pl/maps/@35.1926613,-101.7421848,3a,40.1y,106.07h,86.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1siJCBGLwqC51_fMRGQP22fg!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.pl/maps/@35.1925512,-101.7389402,3a,88.5y,90.69h,89.58t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGXUZaFBwa89Ft4IOHf3nmg!2e0!7i13312!8i6656
jw.:
https://www.google.pl/maps/@52.3346145,-1.7723776,3a,19.3y,255.95h,89.37t/data=!3m6!1e1!3m4!1s05rA5ikzikAsRMrSSqdMMg!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.pl/maps/@52.3351131,-1.7758257,3a,52.8y,304.56h,90.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfoQRYmgI2HRz1kEi66P8gg!2e0!7i13312!8i6656
rezultat - wszyscy wiedzą jak jechać.
Polska - naustawiaj znaków pionowych, wymaluj piękne linie poziome i strzałki oznaczające koniec pasa, wyprodukuj setki stron prawa, które te sprawy opisuje. Rezultat - eksperci i "eksperci" nie zgadzają się odnośnie najprostszych możliwych sytuacji na drodze. Żyć nie
Okazuje się, że odpowiedź na to pierwotne pytanie i na pytanie o powyższą sytuację wymagają tych samych rozważań i w pewnych interpretacjach (w tym w tej którą uważam za poprawną) oznaczają, że osoba wjeżdżająca na "Twój pas" ma przed
Pierwszeństwa nie ma żaden z tych kierowców, a do jego ustąpienia zobowiązanych jest obu.
Czerwony nie ma prawa zmienić pasa, bo ktoś na niego wjeżdża z prawej strony.
Zielony ma obowiązek ustąpić pierwszeństwo czerwonemu, bo jedzie
Jedziesz pasem włączającym się do ruchu, rozpędzają się, pas się kończy a jakiś #!$%@? za tobą zjeżdża szybciej i przyspiesza obok ciebie blokując możliwość zjazdu a pas się ktoś kończy. Miałem tak wx w życiu i myślę że takich ludzi trzeba rozstrzeliwać pod ścianą bo to już jest kwestia wypadku śmiertelnego.
Komentarz usunięty przez moderatora
@sireplama: W zasadzie to ja rowerem nie jeżdżę po tego typu skrzyżowaniach, więc mam znikomy wpływ na bezpieczeństwo ;)
Kogo tu cytować?
xD
Znak "ustąp pierwszeństwa" lub "wlot drogi jednokierunkowej" dotyczy obszaru skrzyżowania i stosowany jest wtedy, kiedy pas prawy drogi z pasem rozbiegowym nie są rozdzielone początkowo linią ciągłą. To oznacza, że
Komentarz usunięty przez moderatora
Przywoływany "obszar skrzyżowania" jest przywoływany niepoprawnie - na rysunkach widać, że w całym obszarze skrzyżowania nie ma fizycznej możliwości skrzyżowania się linii ruchu pojazdów, bo zabraniają tego linie poziome. W wielu miejscach w tym obszarze stoją bariery. Równie dobrze moglibyśmy zacząć nazywać wiadukty skrzyżowaniami. W tym miejscu nie ma kto komu pierwszeństwa ustępować, więc oczywiście znak odnosi się do dalszej części drogi.
Wg interpretacji #2 po co w
https://www.google.pl/maps/@52.2187059,20.9998782,3a,75y,1.28h,81.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1skD7MEGaK3okuwgs8aknKDg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl
Też inni wjeżdżają na mój pas.
Niczym. Tu też wjeżdżający z podporządkowanej ma znak ustąp pierwszeństwa, który ma po to inny kształt, żebyś zawsze wiedział co to za znak.
To jeden z lepszych znakow jaki stawia sie w takich przypadkach.
Wszyscy wiedza, ze jest wjazd z pasem rozbiegowym, wiekszosc zwieksza uwage i zjezdza na pas lewy by umozliwic bezkolizyjny i szybki wjazd na pas prawy.
Nikt nie zmienia pasa.
Do tego lewy pas ma zdecydowanie dluzsze linie przerywane. Mysle ze to jest naprawde niezle rozwiazanie. Jest jeden maly szczegol. Kultura jazdy oraz swiadomosc ze nie jestesmy sami