Uczę się programowania tworząc grę RPG. Właśnie skończyłem prace nad wersją demo
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_ZPsHEpQApbAKOvqbH8pYliFIEwy8SIpy,w300h194.jpg)
W lutym skończyłem studia, które nie są jednak tym co chcę robić w życiu. Zacząłem więc uczyć się programowania, tworząc grę typu RPG dungeon-crawler. Na wiosnę chcę za symboliczną kwotę wydać ją na Steamie, a dzisiaj gotowa jest wersja demo. Zapraszam wszystkich do testowania :)
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/itharius_a3mvS0PmlK,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- 196
Komentarze (196)
najlepsze
Później wielkie wydawnictwa nie lokalizują gier na nasz rynek, bo uważają że nie trzeba bo i tak się sprzeda.
Pytam z ciekawości, bo słyszałem że gry w GM to może tworzyć gimnazjalista który dopiero dostał komputer.
Komentarz usunięty przez moderatora
Jeżeli chodzi o grafikę to nie ma ona większego wpływu na to czy gra się sprzeda czy nie. Analizowałem swego czasu gry które się sprzedały (bardziej na telefony) i powiem Ci, że szybciej sprzedał byś grę z grafiką którego użyłeś do zrobienia tła (to z napisem "Mysterious Realms" na stronie www) niż z tą która jest w grze.
Popatrz sobie na grę Rucoy online - grafika to zwykłe piksele, facet
masochista
C++ jest tak bardzo nie "noob-friendly" że dziwie się, że często jest zalecany na start.
Ja polecam zaczynać od języków wysokiego poziomu, a później spróbować tego cpp - docenisz garbage collector i lukier składniowy.
C#
a) bo rzeczy które mogły być problemami w latach '90 lub '80 nie występują tutaj
C++ np. jakieś dzikie zabawy z konwersjami typów albo http://en.cppreference.com/w/cpp/numeric/random - random który wygląda jak rocket science
Konwersja stringa do inta w c++ : https://stackoverflow.com/questions/7663709/convert-string-to-int-c
wygląda to jak jakaś patologia, a w c# jak przystało
Nie wiem. Szczerze? wszystko co się da - google i weryfikowanie na np. MSDN (jest mega) np.
https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/csharp/language-reference/keywords/foreach-in
lub np
https://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/b873y76a(v=vs.110).aspx (o to mi bardziej chodzi)
Chociaż polecam też dotnetperls np. https://www.dotnetperls.com/foreach
Używanie angielskiego = uczenie angielskiego
Tutaj polecam przesłuchać wypowiedzi tego gościa nt. angielskiego od
Fajna gra ale ja też mam kilka pytań
1) Jak długo zajęła ci nauka aby dojść do takiego poziomu iż swobodnie możesz napisać grę?
2) Jakie języki znasz?
3) Uczyłeś się wcześniej programowania czy zacząłeś niedawno?
4) Uczyłeś się z książek czy kursów online?
2. Przede wszystkim C++ i trochę C#
3. Trochę w liceum, potem na studiach, no i teraz przez 8 miesięcy po studiach. W sumie wyjdzie pewnie ok 1000 godzin
4. Zdecydowanie kursy online i zdecydowanie po angielsku
@itharius: xD
https://orig00.deviantart.net/1dc6/f/2013/112/d/a/grammar_nazi_cat_by_latilover-d62mu1p.jpg
Napisz hello worlda w obojętnie jakim języku, a potem to już z górki.
Zależy co chcesz robić jak jakieś aplikacje to wybierasz język np. java, czy c++, szukasz tutoriala na youtube i robisz na początek kalkulator, a jak gry to ściagasz unity i szukasz na youtube tutoriala how to make basic 2d platform game in unity, a potem stopniowo zwiększasz poziom zaawansowania.
A myślałeś żeby jednak zacząć informatykę jako drugi kierunek? Albo przynajmniej żeby pójść na wykłady na informatyce (formalnie lub nie).
Studia to ostatni moment w którym człowiek ma jeszcze ochotę się uczyć rzeczy o których nie wie czy się przydadzą.
Problem się zaczyna jak uczą rzeczy które się nie przydają, co się niestety okazuje dopiero po paru latach, ale akurat uniwerek we Wrocławiu ma całkiem niezłą Informatykę.
Komentarz usunięty przez moderatora