Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko258
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

604

Uczę się programowania tworząc grę RPG. Właśnie skończyłem prace nad wersją demo

Uczę się programowania tworząc grę RPG. Właśnie skończyłem prace nad wersją demo

W lutym skończyłem studia, które nie są jednak tym co chcę robić w życiu. Zacząłem więc uczyć się programowania, tworząc grę typu RPG dungeon-crawler. Na wiosnę chcę za symboliczną kwotę wydać ją na Steamie, a dzisiaj gotowa jest wersja demo. Zapraszam wszystkich do testowania :)

itharius
itharius
z
mrealms.com
dodany: 17.12.2017, 15:29:10
  • #
    gamedev
  • #
    programowanie
  • #
    gamemaker
  • #
    gry
  • #
    steam
  • 196
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (3)

Link do dema
itharius
z bit.ly
  • 7
Strona gry w sklepie Steam
itharius
z bit.ly
  • 4

Komentarze (196)

najlepsze

m.....y
m.....y
konto usunięte 17.12.2017, 15:51:07
  • 257
Nie przebijesz sie jak wystawisz ja odplatnie, kupi moze z 10 osob i zarobisz dolara, za darmo jest chociaz szansa, ze ktos zagra.
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

itharius
itharius
Autor
17.12.2017, 16:09:29
  • 59
@matowoszary: zdaje sobie sprawę, że grafika jest zbyt przeciętna żeby się przebić. Dlatego albo ją wystawię za tego dolara, albo po prostu za darmo.
  • Odpowiedz
b.....d
konto usunięte 17.12.2017, 19:57:09
  • 151
@itharius: Zawsze możesz na steamie dać za dolara a za darmo dać do pobrania np ze strony gry albo torrentów i zwyczajnie poprosić o zakup klucza steam jeżeli gra się podoba ;)
  • Odpowiedz
s.....3
s.....3
konto usunięte 17.12.2017, 20:37:18
  • 50
Wykupuje żeby zwiększyć Ci zasięg, ale sam osobiście nie kupię nawet za symboliczną kwotę. Bardzo nie lubię jak polscy twórcy nie dodają polskiego języka, zawsze jest tłumaczenie, że zrobią to w finalnej wersji, a i tak go brak.

Później wielkie wydawnictwa nie lokalizują gier na nasz rynek, bo uważają że nie trzeba bo i tak się sprzeda.
s.....3 - Wykupuje żeby zwiększyć Ci zasięg, ale sam osobiście nie kupię nawet za sym...

źródło: comment_Cji3twxwmbG6oO42hePQk1yNpm6DN5Ux.jpg

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

bub20
bub20
17.12.2017, 20:47:12
  • 16
@AKAPony: Ta, a ludzi, którzy dobrze angielskiego nie znają wcale ten język nie wyrywa z immersji XD
  • Odpowiedz
itharius
itharius
Autor
17.12.2017, 20:49:12
  • 44
@skk1993: A co tam! Raz się żyje!
itharius - @skk1993: A co tam! Raz się żyje!

źródło: comment_F8jhQoUVD3gEPN6yHjcYz3jX3ZwdomR2.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
D.....o
D.....o
konto usunięte 17.12.2017, 16:11:25
  • 20
w tym GameMakerze pisze się jakiś kod w ogóle czy ma się gotowce? Napisałeś że trochę c++, ale to jest programowanie czy zabawa z programem?

Pytam z ciekawości, bo słyszałem że gry w GM to może tworzyć gimnazjalista który dopiero dostał komputer.
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

itharius
itharius
Autor
17.12.2017, 16:24:55
  • 37
@Dzolejro: O jak fajnie by to było gdybym mógł stworzyć takiego gotowca. Z tym gimnzjalistą to chodzi o to, że GM ma tryb blokowy, gdzie rzeczywiście tylko ustawiasz specjalne bloczki tworząc grę. Ale w ten sposób można tworzyć tylko podstawowe gry. W przypadku bardziej złożonych nie pozostaje nic innego jak żmudne pisanie kodu. Owszem, jest ono trochę ułatwione, bo Game Maker posiada wiele wbudowanych funkcji, które ułatwiają pracę, ale takie
  • Odpowiedz
S.....k
S.....k
konto usunięte 17.12.2017, 21:32:31
  • 8
@Dzolejro: W Unrealu też tak można poprzez Blueprinty. Są na steamie wydane gry gdzie autor nie napisał linijki kodu ;)
  • Odpowiedz
d.....a
d.....a
konto usunięte 17.12.2017, 16:00:03
  • 20
Thomasowi Biskupowi zajęło 23 lata na wejście do Steama. Nie poddawaj się (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

itharius
itharius
Autor
17.12.2017, 16:10:08
  • 11
@dajitemka: zatem jeszcze wszystko przede mną! :)
  • Odpowiedz
budus2
budus2
17.12.2017, 19:46:29
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

RudaSwinia
RudaSwinia
17.12.2017, 18:17:49 via Android
  • 12
@itharius za własną inicjatywę zawsze wykop. Jak na brak wcześniejszego doświadczenia w temacie to demo wygląda całkiem zachęcająco. Powodzenia w wydaniu pełnej wersji ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

itharius
itharius
Autor
17.12.2017, 19:04:42
  • 2
@RudaSwinia: Oj powodzenie przyda się zdecydowanie. Już teraz jednak muszę ograniczać moje odważne plany, bo przy pracy samemu nad grą wszystko zajmuje X razy dłużej niż pierwotnie zakładałeś. Ale to nic bo lubię wyzwania ;D
  • Odpowiedz
itharius
itharius
Autor
17.12.2017, 19:18:21
  • 1
@RudaSwinia: EDIT: przez przypadek usunąłem komentarz :/ Wybicie się na rynku mobilnym, zalanym morzem niezależnych aplikacji jest też wyzwaniem. Dlatego również życzę powodzenia!
  • Odpowiedz
Chrzonszcz
Chrzonszcz
17.12.2017, 22:49:55
  • 7
szczerze mowiac to gowno sie nauczysz piszac gre w makerze, wbijaj na hackerrank i trzaskaj zadanka to sie nauczysz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

itharius
itharius
Autor
18.12.2017, 08:24:06
  • 3
@Chrzonszcz: Na studiach klepałem okazyjnie kod w Visual Studio i wiem czy się różni taki C++ od GML (język Game Makera). Owszem, jest on prostszy, ale wciąż muszę napisać mnóstwo linijek kodu, żeby to wszystko działało. No a poza tym GM uczy mnie rozwiązywania programistycznych problemów, no a właśnie to chciałem sobie "potrenować" przed zabraniem się za poważniejszy język na serio. Teraz przynajmniej wiem, że takie tematy sprawiają mi przyjemność
  • Odpowiedz
rubesom
rubesom
rubesom
17.12.2017, 20:35:36
  • 5
@itharius Gratuluję!
Jeżeli chodzi o grafikę to nie ma ona większego wpływu na to czy gra się sprzeda czy nie. Analizowałem swego czasu gry które się sprzedały (bardziej na telefony) i powiem Ci, że szybciej sprzedał byś grę z grafiką którego użyłeś do zrobienia tła (to z napisem "Mysterious Realms" na stronie www) niż z tą która jest w grze.
Popatrz sobie na grę Rucoy online - grafika to zwykłe piksele,
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

itharius
itharius
Autor
17.12.2017, 21:14:57
  • 0
@rubesom: Dzięki za miłe słowa :) Wydając grę też po cichu liczę na karierę od pucybuta do milionera, ale żeby odnieść jakiś większy sukces, to oprócz solidnej bazy fanów/dobrej grafiki trzeba często mieć ten łut szczęścia. Patrz wspomniany przez Ciebie Rucoy online. No ale żeby mieć szczęście, to trzeba w ogóle spróbować ;)
  • Odpowiedz
d.....f
d.....f
konto usunięte 17.12.2017, 19:54:24 via iOS
  • 5
Zrob grę za 1 dolara i rozdaj kluczyki na wykopie wtedy bedziesz miał graczy a z czasem przyjdzie 20 dolarów zysku akurat na kolacje :)
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

itharius
itharius
Autor
17.12.2017, 20:34:21
  • 2
@darkelf: Zauważyłem, że początkujący twórcy już tak tutaj robili i nie wychodzili najgorzej. Jeśli więc będzie zainteresowanie, to pewnie zrobię jakieś rozdajo podczas premiery ;)
  • Odpowiedz
Z.....n
Z.....n
konto usunięte 17.12.2017, 22:13:59
  • 4
Zacząłem się uczyć programowania

C++ i Pascala


masochista

C++ jest tak bardzo nie "noob-friendly" że dziwie się, że często jest zalecany na start.
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Z.....n
Z.....n
konto usunięte 17.12.2017, 22:22:24
  • 6
@vesterr:

Ja polecam zaczynać od języków wysokiego poziomu, a później spróbować tego cpp - docenisz garbage collector i lukier składniowy.
  • Odpowiedz
Z.....n
Z.....n
konto usunięte 17.12.2017, 23:06:42
  • 1
@vesterr:

Czy wiesz może coś o polskich książkach/poradniach wartych uwagi?


Nie wiem. Szczerze? wszystko co się da - google i weryfikowanie na np. MSDN (jest mega)
  • Odpowiedz
Arkass
Arkass
17.12.2017, 20:54:46
  • 4
Przydałoby się wejść we współpracę z jakimś grafikiem, bo bez oprawy wizualnej choćby na poziomie 3/10 to ciężko może być. Nawet prosta oprawa jak np. w Minecraft, już wystarczy, ważne by nie była odpychająca, moim zdaniem.
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

A.....y
A.....y
konto usunięte 17.12.2017, 20:56:07 via iOS
  • -4
@Arkass: kurde co jest nie tak z oprawą xd jest spoko
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 6
  • Strona 1 z 6
  • >

Hity

tygodnia

InPost zapłacił 375 mln zł podatku. Zagraniczna konkurencja łącznie tylko 90 mln
InPost zapłacił 375 mln zł podatku. Zagraniczna konkurencja łącznie tylko 90 mln
3198
Dopłacimy do składek ZUS artystów, a oni od tych dopłat nie zapłacą PIT
Dopłacimy do składek ZUS artystów, a oni od tych dopłat nie zapłacą PIT
3034
Prawdziwy bohater
Prawdziwy bohater
2997
Hiszpanie wyrzucają "ocupas" ze swojego domu na wlasną rękę
Hiszpanie wyrzucają "ocupas" ze swojego domu na wlasną rękę
2776
AFERA: Skutery wodne między kajakami! Totalna patologia na rzece Piława
AFERA: Skutery wodne między kajakami! Totalna patologia na rzece Piława
1921
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #gry
  • #unity3d
  • #programowanie
  • #indiegamedev
  • #android
  • #grafika
  • #unrealengine
  • #tworczoscwlasna
  • #javascript
  • #unity
  • #steam
  • #androiddev
  • #gamedevordie
  • #pcmasterrace
  • #pixelart

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia