Witajcie mirki i mirabelki w pierwszym dość obszernym poście.
Będzie dość długo,
Chcę Wam opisać co nieco jak wyglądają realia po drugiej stronie lady sklepu AGD/RTV.
Sieciówka, jedna z większych w tym kraju, z w pełni polskim kapitałem, nie do końca chcę zdradzać dokładnie jaka.
Dosyć dużo ostatnio tutaj postów o złej jakości sprzętu/serwisach/reklamacjach.
Refuby to teraz chleb powszedni. Jakiś czas temu to działo się sporadycznie, natomiast sieci chcąc oszczędzić kasy – kupują je. Jak już był refub, to jakiś tani HP czy inny ACER za 1300PLN, teraz pojawiły się refuby w każdym segmencie laptopów. Oczywiście nikt Wam tego nie powie, nigdzie nie ma napisane, często i sprzedawcy nie wiedzą. Poznać je można najprościej po pudełku – w w/w firmie było to dość biedny i prosty karton, tylko i wyłącznie z nalepką z modelem laptopa dokładnym (bez marki), dwoma kodami kreskowymi (jeden to numer seryjny), bez parametrów sprzętu, zwyczajowo z napisem „NOTEBOOK BEST QUALITY”. Co to oznacza do konsumenta możecie się domyślić – wciskają Wam w cenie rynkowej refubowany szajs, który może cudem 3 lata przepracuje.
PROMOCJE!!!
Mój ulubiony temat. Faktycznie, czasem zdarzają sie takie, które są coś warte, najlepiej ogólnie szukać promocji producenckich – te są uczciwe i przejrzyste(zwyczajowo). Jeżeli wchodzą jakieś rabaty (procent od ceny, dodatek w postaci tableta do laptopa itp) to wcześniej cena idzie w górę. Czasami raz, czasami stopniowo, by nie wzbudzić podejrzeń. Jak sprawdzicie ceny z promocjami w chociażby ceneo, to te wszystkie promocje się zleją i końcowe ceny będą niemal identyczne. Warto więc nie sugerować się tym, tylko dobierać sprzęt jak najbardziej dopasowany, bo promocje to głównie wypychanie czegoś, co nie idzie. To samo z większością sprzedawców – polecą Ci to, co aktualnie najbardziej opłaca się sprzedać (nie zawsze najdroższy towar). Wystarczy przyjść dwa razy do tego samego sklepu po ten sam towar (dajmy zmywarkę do zabudowy) w odstępie 2 tygodni. Na bank ta sama osoba poleci Wam co innego.
PARĘ SŁÓW O BEZSENSOWNYM POSTĘPOWANIU NA WYŻSZYCH SZCZEBLACH
Wystawianie zbudlowanych laptopów – bo brakuje tego, co miał być na ekspozycji. Zmiana ekspozycji – pakujesz ekspozycje i sprzedajesz jako nowe. To samo z telewizorami, telefonami, tabletami...
„Bo musi świecić, a tam będzie coś innego, więc teraz wystaw dwa takie same”. To jedna z gorszych rzeczy, przez którą chodziłem i narzekając wkurwiałem chyba wszystkich, ale po prostu czegoś takiego nie lubię.
REKLAMACJE
Potwierdzam, że serwis lenovo psuje sprzęt mechanicznie, zdarzyło się to nie raz. Mogliśmy tylko rozłożyć ręce, na prawdę rozumiem rozgoryczenie, bo bym osobiście chyba pojechał i im krzywdę zrobił, ale sprzedawca na prawdę nie ma jak Wam pomóc – polecam bezpośredni kontakt z lenovo, nagrywanie całościowe pakowania sprzętu i rozpakowywania. Nie wińmy tez lenovo – to podwykownawcy dają ciała. To samo jest w przypadku słynnego serwisu w Gdyni -> ELDOM. To jest dopiero fuszerka.
Sytuacja sprzed zwolnienia mnie – pan zakupił nówkę sztukę chłodziarko-zamrażarkę samsunga za niecałe 1400PLN, wziął full serwis i chyba nawet zmianę kierunku drzwi. Chłodziarka od nowości nie działała. Nie wymienili panu sprzętu, serwisant przyjechał i powiedział, że sprzedaliśmy gówno, afera jak 150, pan niestety troszkę starszy i nie potrafił zadzwonić do centrali i dochodzić swoich praw, sprawa już wtedy ciągnęła się dwa tygodnie, sam kilkukrotnie zgłaszałem i do BOSCH’a i do SAMSUNGA nieprawidłowości w działaniu serwisu – olali temat. Całkiem innym tematem jest, że jak nie zrobisz potężnej afery, nie wydzwonisz kilku osób wyżej postawionych, to niczego nie ugrasz. Nikt tego nie weźmie na siebie, bo potem on będzie się tłumaczył lub nawet płacił. Dopiero tematy na wykopie/posty na FB na stronie sklepu/ innej maści glośne afery, ktoś pozwoli na zachowanie pro-klienckiej postawy. No wyobraź sobie, że kupujesz chłodziarkę, płacisz 1500PLN żeby Ci ją jeszcze wnieśli i odpakowali, a jak nie działa – wal się, dzwoń se do samsunga, nara.
To nie była jednorazowa akcja – często gęsto małe rzeczy byłe wymieniane od ręki, ale większe typu właśnie chłodziarki nie. Nie do końca pamiętam jak to jest określone prawnie, natomiast WSZYSTKIE firmy tak postępują, więc defakto jak konsument jesteśmy bez możlwiości ucieczki. (jednorazowe przypadki się zdarzają, wiadomo, ale ogólnie jest tak jak pisze).
To takie codzienne praktyki. Nie będę pisał o łamaniu praw pracownika na co było ogólne przyzwolenie (trochę się poprawiło, ale jednak), karanie za nie przychodzenie odpowiednio wcześniej, dzwonienie w dni wolne od pracy o byle gówno, wszystko tak na granicy możliwości prawnych, bo się cieszę, że nie przedłużyli ze mną umowy i nie chcę potem się z nimi po sądach tłuc. Po za tym bardzo lubię ekipę, z którą pracowałem i nie chcę im problemów robić.
Przypomnę, że celem posta jest uświadomienie Was, jak to wygląda od drugiej strony - może komuś pozwoli uchronić się przed zbędnymi problemami.
Zapraszam do licznowania i zadawania pytań, chętnie odpowiem.
Komentarze (417)
najlepsze
1.Gwarancje/Ubezpieczenia "dodatkowe" dawane przez sklepy są coś warte? Czy tylko dają jakiś bonus dla pracownika,bo bardzo chcą je dodawać do wszystkiego?
2.Na co najbardziej uważać kiedy chcemy coś kupić w takim sklepie?
3.Jakie firmy najlepiej wspominasz pod względem podejścia do klienta?
4.Może masz pojęcie o reszcie z branży więc jakie sklepy najlepiej wybierać,czy wszystko jedno i to samo?
No i trzeba szkodę zgłaszać z głową czytając warunki OWU ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Oczywiście, masz % od wartości.
Musisz tylko przeczytać od czego dokładnie masz ubezpieczenie i dobrze zgłosić. No i umieć się kłócić, bo oni tam mają normy odrzutów (nie ważne, czy to daje sklep czy zewnętrzna firma)
2. Na sprzedawców, którzy są strasznie napaleni i strasznie wychwalają jakiś sprzęt. Polecam też w miare możliwości sprawdzić na miejscu
Mógłbym jednocześnie ich oskarżyć, Ale za upublicznienie bym beknal. A jak bym jej nie przedstawił a powiedzial co się działo, to a) Tu by mnie zbesztali b) firma w sądzie też by mi lipe zrobiła.
I jak w tym kraju ma być dobrze jak wszyscy wszystkich próbują ostro wydymać.
Polak Polakowi polakiem, tyle w temacie.
Ani baterii - też nową dają.
Nie pomogę w tej kwestii, ja wiem jak po pudełku rozpoznać, ale nie zawsze to działa.
@Cobesh: missouri state highway patrol?
Jak sześciolatek wybije szybę, to nie wińmy ojca.
masz jakieś porady/tipy jak zmaksymalizować szanse kupienia dobrego sprzętu (nie powystawowego, refubrished)?
Pudełko sprawdź, numer seryjny na stronie producenta, dokładnie go opukaj.
Więcej niestety nie wiem.
Na wykopie pisałem chyba z 7 razy prośbę o polecenie uczciwego sklepu, żeby go trochę wspomóc, żeby nie wspierać dziadów i oszustów. Bez odzewu, niektórzy mnie nawet opieprzyli, że ośmieliłem się nie wierzyć ślepo sieciówkom.
https://www.wykop.pl/link/3979091/winnym-awarii-auta-jest-wlasciciel-bo-nim-jezdzil/
https://www.wykop.pl/link/3968327/platne-zakonczenie-gry-w-nowym-srodziemie-cien-wojny-wydawcy-sa-juz-bezczelni/
https://www.wykop.pl/link/3909553/wizz-air-nie-wpuscil-na-poklad-60-pasazerow-i-twierdzi-ze-overbooking/
http://www.wykop.pl/artykul/3949177/o-tym-jak-samsung-polska-traktuje-klientow/
https://www.wykop.pl/link/3928395/porownali-produkty-nabyte-na-litwie-i-w-niemczech-wynik-wiadomy-z-gory/
https://www.wykop.pl/link/3951101/ofiary-masakry-w-las-vegas-moga-slono-zaplacic-za-leczenie/
https://www.wykop.pl/link/3954355/x-kom-lenovo-i-historia-mojego-komputera/
https://www.wykop.pl/link/3000273/jak-sony-oraz-w-support-robia-ze-mnie-idiote-samo-pekajace-ekrany-w-sony/
https://www.wykop.pl/link/2394622/polska-kraj-trzeciego-swiata-dla-sony-samoczynnie-pekajace-wyswietlacze/
https://www.wykop.pl/link/3924865/auchan-odklada-reklamowane-przedmioty-z-powrotem-na-polke/
https://www.reddit.com/r/books/comments/75c4pe/many_kindle_books_now_more_expensive_than/
https://www.wykop.pl/link/3959873/jak-p-amp-g-robi-nas-w/
https://www.wykop.pl/link/3958503/inwigilacja-w-krakowskim-sabre/
https://www.wykop.pl/link/3960253/myslal-ze-szczepia-go-przeciw-grypie-a-bral-udzial-w-badaniu-klinicznym/
https://www.wykop.pl/link/3960495/polacy-placa-wiecej-jak-zagraniczne-sieci-handlowe-robia-nas-w-konia/
https://www.wykop.pl/link/3961053/prof-kozminski-klasa-srednia-w-bogatych-krajach-ulega-degradacji-i-wpada/
https://www.wykop.pl/link/3960781/mazgaj-odkupuje-od-mbanku-akcje-zabrane-almie/
http://www.wykop.pl/artykul/3961295/problem-z-reklamacja-urzadzenia-w-play-lg-rozwiazuje-w-dwie-minuty/
https://www.wykop.pl/link/3959835/vision-express-promowal-3-pary-okularow-w-cenie-1-a-w-rzeczywistosci/
https://www.wykop.pl/link/3959793/wymiana-korekta-licznika-ponizej-60s-w-trakcie-jazdy-niestety-mozna/
https://www.wykop.pl/link/3954315/uzywane-auta-maja-cofniete-liczniki-srednio-o-100-150-tys-km/
https://www.wykop.pl/link/3946559/biznes-w-wykonaniu-apple/
https://www.wykop.pl/link/3934073/czytajcie-regulaminy-kurier-dpd-dostarcza-otwarta-przesylke-bez-zawartosci/
https://www.wykop.pl/link/3929273/ultima-pl-zwieksza-cene-potwierdzonego-zamowienia-na-snes-mini-o-160zl/
https://www.wykop.pl/link/3919155/rekord-w-pomiataniu-klientem-reklamacja-butow-odrzucona-w-kilkanascie-minut/
https://www.wykop.pl/link/3812205/polski-bus-porzucil-pasazerow-na-ukrainie-i-kazal-dojechac-do-polski-samemu/
https://www.wykop.pl/link/3810177/sklep-ccc-i-ich-interpretacja-rekojmi/
https://www.wykop.pl/link/3802103/jak-upomnialem-sie-o-sprawny-towar-w-niemieckim-sklepie/
https://www.wykop.pl/link/3783405/zamiast-zaleglych-wyplat-dostali-wezwania-do-zaplaty/
https://www.wykop.pl/link/3572717/tak-firmy-obchodza-stawke-godzinowa-150-zl-za-sluzbowy-identyfikator-i/
https://www.wykop.pl/link/3564469/100-malin-odmiany-polka-czyli-35-owocow/
chargeback na karcie?
Czy ja wiem, czy za samsunga więcej? Akurat AGD mają w dobrych cenach. Ja z definicji unikam beko, może i maja cos dobrego w ofercie, ale zbyt dużo sytuacji było, że drzwi od lodówki odpadły na sklepie (wyższe modele), albo mocowanie szuflady w zmywarce padało od dwukrotnego pokazania klientowi. Ta firma jeszcze musi popracować nad produktami.
Chłodziarki samsunga polece,
a co do jakości - tu zwyczajowo wyznacznikiem jest cena. I nie chodzi tylko o jakość użytych podzespołów, ale np. wykonania pokręteł, czy szuflad. Dość obszerny temat no.