Uwaga oszustwo - Global Rent a Car
Pisze ten artykul poniewaz poszukuje osob oszukanych przez firme Global Rent a Car (Flex Rent Sp. z o.o.) jak rowniez chce uprzedzic inne osoby zeby nie kozystaly z uslug tej firmy.
Otorz dnia 6 pazdziernika wypozyczylam samochod z powyzszej firmy a rezerwacja byla dokonana za posrednictwem Ryanair.
Podczas spisywania danych pan przedstawiciel zapytal czy wole zeby zabezpieczyli depozyt o wartosci 2,000zl z mojego konta bankowego lub czy wole wykupic ubezpieczenie o wysokosci 260zl(!) plus depozyt w wysokosci 500zl. Czesto wynajmuje samochody i nigdy nie spotakalam sie z takim duzym ubezpieczeniem wiec postanowilam skorzystac z pierwszej opcji, tymbardziej ze wynajmujac samochod przez Ryanair nigdy nie mialam zadnych problemow z odzyskaniem depozytu czy innymi nieuczciwymi praktykami.
Po podpisaniu dokumentow udalismy sie do samochodu (nie zostalismy odprowadzeni do pojazdu przez pracownika), pierwsza rzecz jaka mnie zdumiala byl rodzaj samochodu, ktory byl o kategorie nizszy niz w rezerwacji, ponadto samochod byl brudny i smierdzial papierosami. Niemniej jednak, pomimo zlej kondycji samochodu i faktu, że nie dano nam uzgodnionego samochodu, nie chcieliśmy opóźnić naszej podróży, więc postanowiliśmy zatrzymać samochód taki jaki jest.
Kiedy po kilku dniach wróciliśmy do wypożyczalni Global Rent a Car na lotnisku, napełniliśmy zbiornik na benzynę zgodnie z prośbą i zwróciliśmy klucze agentowi. Po raz kolejny pracownik firmy nie towarzyszył nam jako swiadek w ogledzinach samochodu, aby potwierdzić czy nie było żadnych szkód. Pan odebral kluczyki i tym momencie myslalam ze moja krotka przygoda z firma Global Rent a Car dobiegla szczesliwego konca, lecz bylam w bledzie.
Po ponad tygodniu od oddania pojazdu pieniadze z depozytu wciaz byly zabezpieczone. Nie spotkalam sie z czyms takim wczesniej bo zazwyczaj pieniadze sa oddawane dosc szybko. Przejzalam umowe i dowiedzialam sie ze: "Najemca jest zobowiązany do wpłacenia kaucji w wysokości: 2000.00 PLN. Kaucja zostanie zwrócona Najemcy po stwierdzeniu zwrotu przez Najemcę Pojazdu w stanie nieuszkodzonym." Ok pomyslamam, poczekam.
Po kolejnym tygodniu ostatecznie zwrocono wpłacony przeze mnie depozyt, koniec przygody Global Rent a Car pomyslalam, jednak znowu sie mylilam.
Pod koniec pazdziernika otrzymalam taki o to email:-
Szanowny Kliencie,
Uprzejmie informujemy, że z Pana / Pani karty zostanie pobrana kwota w
wysokości 961,80 zł tytułem szkody w wynajmowanym pojeździe. Rozliczenia
szkody dokonamy w najbliższym czasie i wyślemy fakturę na ten sam adres
e-mail.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta firmy
Global-Rent-a-Car pod adresem mailowym: customercare@global-rent-a-car.pl
Pozdrawiamy,
Zespół Obsługi Klientów
Ta nieautoryzowana transakcja, jak twierdzi firma Global Rent a Car, miala pokryc zadrapania, ktore gwarantuje, nie byly obecne na samochodzie gdy go zwracalismy. Pojad byl zaparkowany na prywatnej, zamknietej posesji, wiec nie bylo mozliwosci aby ktos inny mogl porysowac samochod.
Oczywiscie wyslalam email do firmy ze pewnie wystapil jakis blad i zeby sprawdzili czy to chodzi o mnie, jednak po malym "riserczu" okazalo sie ze nie jestem jedyna osoba oszukana w ten sposob przez ta firme. Ponizej podaje linki do forum gdzie inni klienci opisuja swoje historie.
Oczywiscie poinformowalam Ryanair o nieuczciwej firmie z ktora wspolpracuja i poprosilam o pomoc w odzyskaniu pieniedzy.
Zawiadomilam tez moj bank o nieuczciwej transakcji.
Na koniec moich wypocin prosze wszystkich o ostroznosc podczas wspolpracy z powyzsza firma i o kontakt osob rowniez poszkodowanych przez Global Rent a Car, moze razem cos zdzialamy, jak to mowia, w grupie sila!
P.s. przepraszam za bledy, ale naprawde pisze w wielkim wzburzeniu!
Linki do formum:
//franchising.pl/forum/2669/global-cfm-rent-car-jakie-sa-wasze-opinie/
https://www.gowork.pl/opinie_czytaj,20985383
Komentarze (183)
najlepsze
Klienci bardzo rzadko robili zdjęcia pojazdów, a jak już robili to zazwyczaj byli to podróżni z dalekiego wschodu. Dokładnie sprawdzali stan auta, kazali zaznaczać każdą najmniejszą rysę. Zawsze powtarzałem ludziom, aby się przyglądali pojazdom, bo im więcej wykryją przy wydaniu, tym mniej stresu będzie przy zwrocie.
W kwestii ubezpieczenia na pojazd, to często występują dwa warianty: częściowe i
Po 10 dniach otrzymaliśmy fakturę za szkodę wyrządzoną samochodowi, byliśmy bardzo zaskoczeni tym zachowaniem, ponieważ pojazd był w porządku przy dostawie.
Wielokrotnie prosiliśmy o wyjaśnienia bez żadnej odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej i obsługi klienta.
Ponadto pod koniec listopada otrzymaliśmy kolejną notkę
Wypożyczałem auto krótkoterminowo kilka razy i zawsze przy wydaniu i przy odbiorze był obecny pracownik, który bardzo drobiazgowo sprawdzał auto i wpisywał wszystkie, nawet najmniejsze rysy w protokół zdawczy.
wynajelem samochod na zakynthos, wiedzialem ze zablokuj mi kwote na kredytowce wiec uprzedzajac wydarzenia zapytalem ile to bedzie
no i wyszlo ze 900 euro blokady ,chyba ze dokupie ubezpieczenie za 70euro to wtedy nic mi nie zablokuja na karcie
przyjezdzam na miejsce i sie dowiaduje ze dokupic moge ubezpieczenie ale nie za 70 euro a za 140 euro !!! i w dodatku nie zablokuj mi 0 tylko jednak
I jakieś kosmiczne stawki za ubezpieczenie bo my bierzemy 15-25 zł za dobę i nic cię nie obchodzi.