FSO Ogar czyli polskie Capri, które nie weszło do produkcji
To był naprawdę nowoczesny wygląd jak na tamte czasy. Za projekt odpowiadał prof. Cezary Nawrot z warszawskiej ASP. To on stworzył koncept Syreny Sport oraz produkowaną Syrenę Bosto. Dlaczego Ogar wymyślony w Polsce i oparty na płycie 125p nigdy nie wyjechał z fabryki?
j.....i z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 11
- Odpowiedz
Komentarze (11)
najlepsze
@budo: To nie jest taka prosta kwestia.
- w nowobudowanej PRL po wojnie była szczątkowa liczba inżynierów - nie było komu na co pozwalać.
- oczywisty był nacisk na odbudowę sił zbrojnych - oczywiście zinfiltrowanych przez ZSRR ale zawsze z udziałem Polaków, co robili począwszy od Rokossowskiego kończąc na Jaruzelskim - obawiając się rewizji zachodnich granic,
- jeszcze za Gomułki panował kult transportu zbiorowego - auto dla obywatela