kiedyś badano sprawę, zajeły się nią chłopaki z elektrody, zrobili pomiary sygnału i wyszło im że różnica głośności pomiędzy normalnym programem a reklamą
rozwiązaniem zagadki jest specjalna obróbka audio w procesie reklam -tzw kompresja dynamiki takie rozwiązanie powoduje że ciche dźwięki pogłasniane są mocniej aż do poziomu maksymalnego. w efekcie cały przekaz audio jest głośniejszy, sprawia wrażenie lepszego i co ważne dla reklamy,
@NoKappaSoldier73: Dla mnie też, te cymbały jeszcze przez dziesiątki lat nie zrozumieją, że nie trafiają do klienta drąc mordę z TV, tylko go #!$%@?ą i ten w najlepszym wypadku ścisza to gówno, albo przełącza kanał.
@widmo82: to jest ciekawe jak koncerny zmanipulowały miliony ludzi, ze podczas meczu masz żłopać browara, bo na trzeźwo sie nie ogląda, nawet we własnym domu.
Podstawa przy oglądaniu meczu w TV to wyłączać telewizor zaraz po gwizdku na równo 15 min. Nue ma co żałować studia z 'ekspertami', które i tak trwa 88 sekund. Włączam po 15 minutach a chłopaki już stoją gotowi spoglądając na sędziego. Mam nadzieję że pomogłem.
@benekmazur: Nazywa sie to Ambilight i bardzo polecam. Kiedy oglądam u innych jakiś film na TV bardzo mi brakuję ambilighta. LEDy z tyłu dostosowują się do koloru ściany, kiedy oglądasz, TV wydaje się nawet większy. Kolory dopasowują się do tego co dzieje sie na ekranie... Ambilight to technologia od Philipsa. Mam, polecam, nie żałuję.
@benekmazur: @raider87: Dodam, że po podłączeniu konsoli czy PCta...świetne są odczucia w gierkach. Wybuchy wyglądają fajnie... Jeśli ktoś ma zajawkę, to może sobie zrobić cały system w salonie ambilight. Żarówki, lampki- wtedy przez sieć sterujemy oświetleniem, i cały pokój koloruje Ci filmem ( ͡°͜ʖ͡°)
W moim telewizorze jak się przełączy scenerie na "sport" jest ten sam efekt. W normalnym trybie czyli sceneria ogólna tak się nie dzieje. Kwestia ustawień. ( ͡°͜ʖ͡°)
No nawet jak ich sprawdzą, to na master wszystko stoi git, a na reklamki przełaczają na procesorze wszystkie częstotliwości w górę. Informuję i wyjaśniam na przykładzie radia-> każda stacja ma na wyjściu procesor dzwięku, przeważnie Orban, i w tym gównie można robić co się chce. Poziom może być ten sam, a kompresja plus podbicie częstotliwości będą robiły akustyczną różnicę dla ludzkiego ucha. Dzięki za wykop.
Wydaje mi się, że rozwiązanie zagadki leży w nadawaniu dźwięku z meczu w systemie dolby surround. Jak sobie wyłączysz dolby podczas meczu to głośność także się zwiększy.
Po co oglądać gówno zaprojektowane dla mas? Masy lubią oglądać mecz, więc masami się manipuluje. Paru tępych gości lata za jakąś piłką, zarabiają za to miliony. A czemu? Bo pozostałe miliony, oglądają reklamy w przerwach oglądania, jak paru debilnych gości biega za piłką. Mam nadzieję że wytłumaczyłem. Ale jak ktoś lubi brać udział w idiokracji, to się dziwi że traktują go jak idiotę...
Niedługo w imię tego że chcecie obejrzeć paru debili
I niech sobie będą w stereo czy dolby producent powinien zadbać o to aby taka sytuacja nie miała miejsca. Tak samo w tvnplayer, często jedna reklama z 3 jest w #!$%@?ę głośna i to zawsze od tego samego reklamodawcy, ostatnio tak było z tmobile a wcześniej z jakąś reklamą samochodu.
Komentarze (128)
najlepsze
kiedyś badano sprawę, zajeły się nią chłopaki z elektrody, zrobili pomiary sygnału i wyszło im że różnica głośności pomiędzy normalnym programem a reklamą
rozwiązaniem zagadki jest specjalna obróbka audio w procesie reklam -tzw kompresja dynamiki
takie rozwiązanie powoduje że ciche dźwięki pogłasniane są mocniej aż do poziomu maksymalnego. w efekcie cały przekaz audio jest głośniejszy, sprawia wrażenie lepszego i co ważne dla reklamy,
@bizn: ja lubie browara nawet jak nie ogladam meczów. Ba, ja w ogole nie lubie meczow. Kto mnie tak zmanipulowal ( ಠ_ಠ)
Jakaś tajemnicza energia kumuluje się za twoim telewizorem.
Komentarz usunięty przez moderatora
Mam nadzieję że wytłumaczyłem. Ale jak ktoś lubi brać udział w idiokracji, to się dziwi że traktują go jak idiotę...
Niedługo w imię tego że chcecie obejrzeć paru debili
Tak samo w tvnplayer, często jedna reklama z 3 jest w #!$%@?ę głośna i to zawsze od tego samego reklamodawcy, ostatnio tak było z tmobile a wcześniej z jakąś reklamą samochodu.
poważnie? zadzwonił też do radia zet w tej sprawie?