@pio_trek: @tommo21: Niestety ale c---a się znacie. Nie ważne ile będzie ważył cały zestaw, ważne żeby nie były przekroczone dopuszczalne naciski na oś. Jak by ważył 100 ton, a miał 15 osi to będzie mniej niszczył drogi niż Janusz który waży 50 ton na 5 osiach.
Tytuł i opis znaleziska wykonane chyba według poradnika "Jak zdobyć bordowe konto na Wykopie"
Kierowca dostał mandat z przekroczenie dopuszczalnej masy zestawu o ponad 17 ton. Te limity po coś są i zwłaszcza teraz latem są szczególnie istotne.
Tylko pojazd ma 7 osi i wazy 57ton to masz 8 ton nacisku na jedna os a teraz 40 tonowy zestaw i 5 osi tez daje 8 ton nacisku na jedna os. Zeby orzewiezc
@leszek_SK: no dobra, ale on nie dostal mandatu za przekroczenie nacisku na os, tylko za calkowita mase pojazdu przekaczajaca norme dopuszczona polskimi przepisami. Jest wiele sytuacji, kiedy ma to znaczenie, pierwsze z brzegu:
1. Nacisk calego zestawu na krotkie obiekty inzynieryjne (np. przepust). 2. Droga hamowania takiego zestawu jest wieksza.
Swoja droga ciekawe co on tam mial, ze uzbieral tyle ton w dwoch kontenerach - cos czuje, ze to zlom
@Wujek_Mietek: Nacisk na oś to jedno, a masa całkowite to drugie. Mamy takie coś jak pojazd normowy i on jest dostosowany do naszych przepisów. Nacisk na powierzchnię tego pojazdu jest większy. Już tłumacze, bo nie technicznie wyszło. Samochód ma 2,5 x 20 m i jeden naciska 40 tonami inny 60 tonami. To powoduje większe naprężenia, bo wszystko kumuluje się na mniejszej powierzchni. No i rzecz najważniejsza - przepisy. Są jakie
@sanchopancho: Ja bym chciał, żeby nasze ITD zobaczyło taką kombinację zestawu 25,25m na drodze, obsraliby się na miętowo na samą myśl o mandatach (⌐͡■͜ʖ͡■)
Chore jest jakieś ograniczanie liczby pojazdów, z których może składać się taki zestaw.
Ograniczenia masy, nacisku na oś czy długości są zrozumiałe.
Ale jaka jest różnica, czy zestaw zbudowany jest z dwóch, trzech czy większej liczby pojazdów, jeżeli tylko by nie przekraczał dopuszczalnej masy, nacisku na oś czy długości?
Pociąg powinien być od wożenia takich kontenerów na większe odległości. Ostatnie klka km najwyżej samochodem z najbliższego terminala kontenerowego przy jakiejś stacji.
@edek_z_fabryki: Po pierwsze - to należałoby urealnić koszty. Za autostrady na bramkach powinny płacić tylko i wyłącznie samochody ciężarowe, bo to one zużywają nawierzchnię. Jak transport ciężarowy zacznie płacić za swoją infrastrukturę tak jak kolej to już będzie dobrze.
@Wujek_Mietek No przecież płacą. Płacą tez za ekspresowki i niektóre krajowki przez viatoll. Płacą też podatek drogowy dla gmin. To ile kurna jeszcze tych podatków co?
U nas jest niedopuszczalne z wielu względów. Dla oszczędności jakiegoś Janusza nie powinni tego zmieniać. Polskie drogi są przystosowane do określonego rodzaju pojazdów, masa i długość to podstawowe parametry.
@Rak777: chłopie to są dwa kontenery 20" czyli tyle co naczepa tylko połączone. Taki rodzaj łączonej naczepy. Takie same kontenery przewożone są na jednej 3 osiowej. Chyba lepiej jest jak ciężar rozkłada się na więcej osi no i sama praktyczność tego typu rozwiązania. Już na porcie kontenery są załadowane i nie musisz pod dźwig jechać bo potrzebujesz dokładnie tych dwóch.
Komentarze (66)
najlepsze
Kierowca dostał mandat z przekroczenie dopuszczalnej masy zestawu o ponad 17 ton. Te limity po coś są i zwłaszcza teraz latem są szczególnie istotne.
Niestety ale c---a się znacie. Nie ważne ile będzie ważył cały zestaw, ważne żeby nie były przekroczone dopuszczalne naciski na oś. Jak by ważył 100 ton, a miał 15 osi to będzie mniej niszczył drogi niż Janusz który waży 50 ton na 5 osiach.
Kierowca dostał mandat z przekroczenie dopuszczalnej masy zestawu o ponad 17 ton. Te limity po coś są i zwłaszcza teraz latem są szczególnie istotne.
Tylko pojazd ma 7 osi i wazy 57ton to masz 8 ton nacisku na jedna os a teraz 40 tonowy zestaw i 5 osi tez daje 8 ton nacisku na jedna os. Zeby orzewiezc
1. Nacisk calego zestawu na krotkie obiekty inzynieryjne (np. przepust).
2. Droga hamowania takiego zestawu jest wieksza.
Swoja droga ciekawe co on tam mial, ze uzbieral tyle ton w dwoch kontenerach - cos czuje, ze to zlom
Komentarz usunięty przez moderatora
Ograniczenia masy, nacisku na oś czy długości są zrozumiałe.
Ale jaka jest różnica, czy zestaw zbudowany jest z dwóch, trzech czy większej liczby pojazdów, jeżeli tylko by nie przekraczał dopuszczalnej masy, nacisku na oś czy długości?