@Gilley: Na rowerze po płaskim 99% to opory powietrza. Za tirem możesz jechać ponad 200km/h o ile tylko starczy przełożeń, aktualny rekord to 269km/h. Jadąc rowerem z minimalnym oporem (poziomym, w obudowie aerodynamicznej) bez samochodu z przodu też można się nieźle rozpędzić - 144km/h. Dla normalnego roweru szosowego, czasowego czy torowego takie prędkości są nieosiągalne ze względu na opory powietrza.
A ci w ucieczce się jakoś na nią umawiają, czy tak po prostu idzie kilku do przodu? Są jakieś zasady, kiedy możesz zjechać z 1 pozycji i odpocząć, czy każdy z nich wraca jak tylko znajdzie się na przedzie?
Mam pytanie - czy w internecie na telefonie da się gdzieś oglądać (właściwie to słuchać) TDF bez płacenia za eurosport player? Bo chętnie bym sobie w pracy posłuchał Wyrzykowskiego i Jarońskiego :D
No... Peleton musi jechać szybciej, co przychodzi mu łatwiej, gdyż może sobie pozwolić na częstsze zmiany. To wiedza tajemna, ogłaszana co roku podczas np. Wyścigu Pokoju. Tour de France. Giro d’Italia. Vuelta a España. I zapisana w encyklopediach. :-)
Obejrzałem ten materiał i...? Nie wiem czy w jakikolwiek sposób mnie zainteresował i cokolwiek wyjaśnił. Wywnioskowałem z niego tylko, że "jedni pedałują syzbciej i są na przodzie tracąc energie, a ci w tyle ją oszczędzają, rywalizują w parach, czasem się zmieniają".
@Bunch i dzieki zmniejszonym oporom powietrza w srodku peletonu jedzie sie najlzej, ci z przodu peletonu ustanawiaja tempo, dzieki temu ze w peletonie jest wiecej ludzi co powoduje ze opory powietrza sa naprawde male pozwala zachowac wyzsze predkosci bo mniej energii sie wytraca...
ucieczka nie wiem po co istnieje skoro peleton ma wyraznie wyzsze predyspozycje i wlasciwie wszyscy razem sa w stanie osiagnac lepsze wyniki niz ucieczka+peleton.
sama ucieczka przez to ze jest o wiele mniejsza nie ma jak zniwelowac oporow powietrza i chlopkom cisnie sie ciezej, szybciej sie mecza i nawet ostatni w ucieczce jest na koniec bardziej zajechany niz pierwszy w peletonie bo ma wiecej zachowanej energii...
@bmxr3asY: Ale mimo to mają bliżej do mety, niż ci w peletonie. ( ͡°͜ʖ͡°)
Komentarze (243)
najlepsze
@Gilley: Nie. No coś ty. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A najlepiej demonstruje to ten filmik:
Swoją drogą, ktoś wie w jakich programach uzyskuje się takie animacje? After Effects? Cinema 4D?
@mtvsh: Paint, gimp, przeglądarka fotografii systemu windows, albo papier i kredki. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#wykopuczy
@CichyGlosZTyluGlowy: Jak się ten na przodzie zmęczy, to #!$%@? na ogon. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Rafixo: Audiobooka sobie puść. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Chrzonszcz: Platformy ze stalowymi pinami.
A powyżej tysiąca metrów nad poziomem morza, to trzeba dorzucić noski i spadochron. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
To wiedza tajemna, ogłaszana co roku podczas np. Wyścigu Pokoju. Tour de France. Giro d’Italia. Vuelta a España.
I zapisana w encyklopediach.
:-)
Nie wiem czy w jakikolwiek sposób mnie zainteresował i cokolwiek wyjaśnił.
Wywnioskowałem z niego tylko, że "jedni pedałują syzbciej i są na przodzie tracąc energie, a ci w tyle ją oszczędzają, rywalizują w parach, czasem się zmieniają".
ucieczka nie wiem po co istnieje skoro peleton ma wyraznie wyzsze predyspozycje i wlasciwie wszyscy razem sa w stanie osiagnac lepsze wyniki niz ucieczka+peleton.
sama ucieczka przez to ze
@bmxr3asY: Ale mimo to mają bliżej do mety, niż ci w peletonie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)