Co ten gościu P------I? Z tego bełkotu nie da się zrozumieć niczego sensownego. On jest naukowcem? Jedyne co zrozumiałem, to że do jazdy potrzeba 6x mniej energii, czyli od razu z grubej rury - brawurowy atak na pierwszą zasadę termodynamiki.
Wygląda jak kolejne "troll science". Istnieje jakiś schemat mechaniczny i opisane matematycznie wyjaśnienie rzekomego "wspomagania grawitacyjnego"? Czy ktokolwiek zmierzył różnicę w oporze toczenia takich kół i zwykłych?
@dzikiknur: Jak dla mnie to działa na zasadzie koła zamachowego. Wkładasz trochę więcej energii, która jest oddawana w momencie bezwładności. Z lekką stratą oczywiście. Nie czarujmy się, gdyby to było epokowe odkrycie, to już dawno na maratonach rowerowych mieliby takie zabawki (:
Co za bzdura. Jakie k---a wspomaganie grawitacyjne? Podstawowe zasady fizyki z gimnazjum sie klaniaja. Opor duzej opony + opory tych mniejszych rolek + sporo wieksza masa wlasna - przeciez to ma jeszcze wieksze opory ruchu jak zwykly rower. Jakies jaja sobie gosc chyba robi
@AmGreg: zamiast mnie obrażać możesz się czegoś dowiedziec. Nie ma żadnej magicznej energii która nagle zniknie, jest pasażer w samochodzie i drzewo w które jebnal samochód. Po zderzeniu- pasażer ma jakąś predkosc, która tak po prostu nie zniknie- jedyne co można zrobic, to spowodować by zwalniał jak najmniej gwaltownie- czyli jak najdłużej, przez jak największy dystans. W przypadku " testów " łagiewki np na maluchu, na kierowcę przy małej prędkości
@AmGreg: eh, 1. Wynalazek niczego nie oszukuje, najwyżej ludzi niewierzących w prawa fizyki. 2. Wyniki jego doświadczeń są takie jak na poniższym filmie- na oficjalnym kanale pokazane jak kierowca przydzwonil przy takiej predkosci. O dziwo przy większej nie ma żadnych filmów ( ͡°͜ʖ͡°) Dodam, że podobno ten maluch jedzie 40kmph (tak napisal Lagiewka) 3. Odpowiadając na pytanie- po nic, nikomu. Dlatego nikt nie kupił
Wystarczyłoby, żeby przerobił rower tzw. cargo bike na ten patent, a wrzucając kolejne kg jechałoby się dalej tak samo łatwo jak mówi to każdy by musiał uwierzyć. Niestety wygląda to na troll science i żadnego sensownego prototypu na ładunek nie ma.
Hmmm, ciekawe czy duży ładunek też sam popychałby się pod górkę ( ͡º͜ʖ͡º)
czyli co, gość wyskakuje, pierdzi, pierdzi, coś o 6 razy mniejszej sile, bla bla, chuje muje, prototyp zbudowany, a na kuniec...łon jeszcze policzyć musi, sprawdzić jakie tam siły zachodzo. karwa. to ja myślałem, że endżynier najpierw liczy, żeby sprawdzić, czy jest sens, a potem dopiero p------i farmazony :D panie,karwasz, już kto wymyślił take rozwiązanie, żeby się lży jechało, przerzutki się to nazywa. on natomiast zrobił przekładnię planetarną, tylko takę większą deko.
@Zatwardzenie: Niech wynalazca tego cuda da rzetelne dane bo puki co to bajka z 6x mniejszym wysiłkiem ( ͡°͜ʖ͡°) Jak mam ci tego dowieść nie mając tego cuda xD Większość ludzi w komentarzach też nie wierzy w magiczny wynalazek bo 6x mniejsza siła to by była rewolucja w skali światowej xD Podstawy fizyki i wszelkie opory już zaprzeczą już takiemu wynalazkowi ( ͡°
@Zatwardzenie: Bardzo prosto. W normalnym rowerze moc wygenerowana przez rowerzystę dostarczana jest na koła. Rowerzysta generuje siłę, która wraz z ramieniem padałów tworzy moment. Moment ten przekazywany jest przez przekładnie łańcuchową na koła, a te za pomocą tarcia przekazują siłę na powierzchnię jezdną. Siła ta odpycha rower wraz z rowerzystą do przodu. Czynnikami zmniejszającymi moc i moment są więc straty na przekładni i łożyskach, a także tarcie koła
@r3pr3z3nt: typowe. Jak ktoś wyjmuje rower raz w tygodniu, pewnie w weekend jak jest ładna pogoda i zrobi dwie rundki po parku, to kompletnie nie ma pojąca jak wiatr może przeszkadzać, zwłaszcza na otwartym terenie. Przy takich kółkach mocniejszy, boczny wiatr, zwłaszcza porywisty, mógłby narobić sporo kłopotu rowerzyście...
@Pro-Xts: a oglądasz w ogóle wyścigi kolarskie, czy tylko bezsensownie zabierasz głos? Dyski w niektórych zawodach są nawet zakazane właśnie ze względu na niebezpieczeństwo wywalenia się i z tego powodu w ogóle na zewnątrz nie stosuje się dysku z przodu, a ewentualnie tylko z tyłu. Poza tym są bardzo męczące przy trasach gdzie nie jedzie się równo, ale zawsze bierze się pod uwagę warunki atmosferyczne. Więc wracaj do szkoły, poducz
Komentarze (346)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Czy ktokolwiek zmierzył różnicę w oporze toczenia takich kół i zwykłych?
@Francisco_dAnconia: Ni chu chu.
Rozumowanie jest takie:
-opór toczenia jest modelowany jako przesunięcie reakcji pionowej o pewien
Przez pięć dni P O T Ę Ż N Y naukowiec łamał prawa fizyki
( ͡° ͜ʖ ͡°)
1. Wynalazek niczego nie oszukuje, najwyżej ludzi niewierzących w prawa fizyki.
2. Wyniki jego doświadczeń są takie jak na poniższym filmie- na oficjalnym kanale pokazane jak kierowca przydzwonil przy takiej predkosci. O dziwo przy większej nie ma żadnych filmów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dodam, że podobno ten maluch jedzie 40kmph (tak napisal Lagiewka)
3. Odpowiadając na pytanie- po nic, nikomu. Dlatego nikt nie kupił
Hmmm, ciekawe czy duży ładunek też sam popychałby się pod górkę ( ͡º ͜ʖ͡º)
panie,karwasz, już kto wymyślił take rozwiązanie, żeby się lży jechało, przerzutki się to nazywa. on natomiast zrobił przekładnię planetarną, tylko takę większą deko.
edit/
Lecę wygrać na tym rowerze tour de france toż to prawie perpetum mobile ( ͡° ͜ʖ ͡°) Boże co za bzdura xD zakop informacja nieprawdziwa (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
@Zatwardzenie: Bardzo prosto. W normalnym rowerze moc wygenerowana przez rowerzystę dostarczana jest na koła. Rowerzysta generuje siłę, która wraz z ramieniem padałów tworzy moment. Moment ten przekazywany jest przez przekładnie łańcuchową na koła, a te za pomocą tarcia przekazują siłę na powierzchnię jezdną. Siła ta odpycha rower wraz z rowerzystą do przodu. Czynnikami zmniejszającymi moc i moment są więc straty na przekładni i łożyskach, a także tarcie koła
Dyski w niektórych zawodach są nawet zakazane właśnie ze względu na niebezpieczeństwo wywalenia się i z tego powodu w ogóle na zewnątrz nie stosuje się dysku z przodu, a ewentualnie tylko z tyłu. Poza tym są bardzo męczące przy trasach gdzie nie jedzie się równo, ale zawsze bierze się pod uwagę warunki atmosferyczne.
Więc wracaj do szkoły, poducz
No. Sam nie wiedział. Inaczej napisałby, gdyż to fundament każdego opisu wynalazku.