Czy przypadkiem do skladania turbosprezarek, do skrecania srub nie powinno uzywac sie klucza dynamometrycznego by wszystkie sruby dociagnac tak samo z odpowiednim momentem? "Na oko" to tak troche malo profesjonalnie... i troche niebezpiecznie dla samej turbiny.
18+
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Garrett wycofał zestawy naprawcze do turbin o zmiennej geometrii łopatek - naprawa jest na zamiennikach - pytanie jakiej jakości. Dochodzi poprawne ustawienie zderzaka dźwigni regulacji kierownicy i serii testów po zabiegu. Dużo osób narzeka na krótka żywotność po regeneracji na forach stad pewnie jakość robocizny ma znaczenie i stad decyzja ze Garrett nie będzie brał odpowiedzialności za takie naprawy.
@vajroos: zależy kto robi, jak jakiś partacz to będzie lipa. Brat robił już dawno dawno w firmowym aucie regeneracje turbo ze zmienną geometrią, turbina siadła przy przebiegu około 300 000 km, regeneracja na zamiennikach, zapłacił 2 000 zł bo wtedy to jeszcze uważało się, że nie można ich regenerować, bo zmienna geometria i nikt tego nie ustawi tak jak fabryka itp. Na zregenerowanej auto przejechało ponad 300 000 km, więcej niż
Garrett wycofał zestawy naprawcze do turbin o zmiennej geometrii łopatek - naprawa jest na zamiennikach - pytanie jakiej jakości
@vajroos: Melett - pierwsza klasa części do turbo. Są też zakłady co i chinoli kładą, ale potem są problemy. Zmienna geomteria to nie taka nowość - w 1.9TDI w 96 roku już była, a to w sumie 21 lat ponad (nie wiem czy nawet nie wcześniej)
@ukradlem_ksiezyc: wydaje mi się że wirnik (wkład) idzie nowy. Nie wiem już po co to sprawdzanie na maszynie, skoro każdy wirnik już jest sprawdzony i wyważony
nic ciekawego nie pokazali, ot rozkręcenie, umycie, skręcenie, ustawienie gruchy od sterowania łopatkami. A gdzie reszta ? Chyba, że wszystko na gotowych częściach od chinioli
@annow: okazało się że 3-letnia Ibiza 1.9 TDI nie miała przebiegu 71.000 przebiegu, ale... 171.000 przebiegu... Auto kupione od znajomego.... nawet był na moim weselu... wcześniej pojawiły się symptomy ostrzegające: bardzo zmatowiona szyba, zmatowione reflektory, i ... pęknięcie łożyska w prawym kole podczas hamowania. Mech nie mógł uwierzyć, że łoż. mogło pęknąc przy przebiegu 78.000.... (czytaj. 178.000). Potem padło turbo, szybki kontakt do kolegów w DEU. Tam wyciąg z systemu SEATa
Nie mam zielonego pojęcia o turbosprężarkach więc podzielę się losowym faktem nawiązującym do filmiku. Dobrze widoczna skrzynka w 1:05 to pojemnik typu KLT (Tu najprawdopodobniej 4315) Są to pojemniki ustandaryzowane przez VDA dla przemysłu motoryzacyjnego. I tylko ta muzyka… Muzyka nigdy się nie zmienia. ( ͡°ʖ̯͡°)
Komentarze (97)
najlepsze
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
A mogło być tak pięknie ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@vajroos: Melett - pierwsza klasa części do turbo. Są też zakłady co i chinoli kładą, ale potem są problemy. Zmienna geomteria to nie taka nowość - w 1.9TDI w 96 roku już była, a to w sumie 21 lat ponad (nie wiem czy nawet nie wcześniej)
Chyba, że wszystko na gotowych częściach od chinioli
Dobrze widoczna skrzynka w 1:05 to pojemnik typu KLT (Tu najprawdopodobniej 4315) Są to pojemniki ustandaryzowane przez VDA dla przemysłu motoryzacyjnego.
I tylko ta muzyka… Muzyka nigdy się nie zmienia. ( ͡° ʖ̯ ͡°)