Za każdym razem powtarza się, że sam dworzec to pierwszy ( i mniej ważny) etap. Najważniejsza jest budowa tunelu w kierunku Łodzi Kaliskie, który zamieni Fabryczną w dworzec dwukierunkowy. Dopiero po otwarciu tunelu i powstaniu nowej siatki połączeń będzie można zacząć oceniać inwestycję.
@Xizor: myślałem, że to było budowane równolegle a tu jeszcze nie ma nawet wykonawcy wybranego. Trochę szkoda bo potencjał dworca będzie nie w pełni wykorzystany a trzeba będzie go utrzymywać. Oby za te 5 lat udało się otworzyć tunel i Łódź mogła wykorzystać potencjał takiej inwestycji.
Niesamowite, wybudują za mały dworzec - za kilka lat byłoby narzekanie w gazetach, że nie myślano o przyszłości. Wybudowali za duży dworzec - narzekanie w gazetach, że nie ma tłoku.
@FrasierCrane będzie rosnąć, bo jak tylko połączą Kaliską z Fabryczną, bardzo poważnie zmieni się ruch pociągów w Polsce, a Fabryczną stanie się głównym dworcem Łodzi, przynajmniej w kierunku Wschód-Zachód.
@Pippo: nie tylko wschód zachód, ale także północ i południe - pociągi będą pomijać Kaliska i jechać przez Żabieniec. I w sumie Fabryczny stanie się jednym z ważniejszych dworców w Polsce.
Widzę tu robienie sensacji z niczego (i nie, nie chodzi mi o ruch na dworcu :D ). Po pierwsze, o 12-tej to relatywnie mało ludzi będzie i na Centralnym w Warszawie. Ludzie jednak w pracy są. Po drugie, Fabryczna obliczona jest na moment, w którym będzie już węzłem przesiadkowym (czyli po ukończeniu tunelu). Ot, nabijanie klików.
W tygodniu o 12 to nawet na centralnym w Warszawie bywa pusto (mam na myśli podróżnych PKP a nie ludzi z ZTM tylko przechodzących) Powinni sprawdzić ruch o 7-9 i 16-18 kiedy wszyscy ludzie pracy korzystają z tego dworca żeby dotrzeć do pracy lub wrócić do domu. Bardzo dużo ludzi jeździ na trasie Wawa - Łódź a bez tego dworca nie dało się dotrzeć wygodnie do centurm (alternatywa to dwa dworce Widzew
Wielki dworzec, niestety na razie nie można go bardzo wysoko ocenić, bo nawet nie ma jak pasażera samochodem odebrać/zostawić. Połączenie z komunikacją miejską bardzo dobre, ale robienie z dworca węzła jest niekoniecznie idealnym rozwiązaniem.
Ale wracając do infrastruktury kolejowej. TUNEL NIC NIE ZMIENI!!! Bo Łódź NIE JEST i szybko nie będzie ważnym węzłem przesiadkowym. Mimo centralnej lokalizacji w Polsce i posiadania węzła drogowego, kolejowo Łódź stoi słabo i trzeba o tym pamiętać.
Kolejna inwestycja - ZUPEŁNIE NOWA linia do wrocławia (nie wiem czy ktoś coś takiego planuje). Zdunska wola kępno.
@graf_zero: PKP Intercity postulowało budowę tego odcinka. Niestety w PKP PLK panuje olbrzymia niemoc i brak woli to budowy NOWYCH odcinków torów. A wielka szkoda, bo ten odcinek wydaje się być oczywisty.
Już kiedyś pozwoliłem sobie wygłosić tutaj dość niepopularną opinię, że o ile jestem ogromnym zwolennikiem inwestowania w infrastrukturę (zwłaszcza kolejową) o tyle inwestycja w dworzec rzędu prawie 2mld jest dla mnie czymś kompletnie niezrozumiałym.
Cokolwiek by nie mówić, to jest to tylko dworzec. Miejsce w którym powinniśmy spędzić dosłownie kilka minut by kupić bilet i wsiąść do pociągu. Wolałbym, by te 2 miliardy poszły na poprawę przede wszystkim szybkości jazdy, bo co
@DwaKolory: Otóż to. Pasażerowie nie jadą z punktu A do punktu B dworcem ale pociągiem i przede wszystkim podróż ma być bezpieczna i komfortowa, czyli również szybka. Oczywiście zaraz się znajdą komentatorzy którzy powiedzą Pendolino! - na otrzeźwienie polecam im LK nr 8.
Komentarze (154)
najlepsze
Ot, nabijanie klików.
Powinni sprawdzić ruch o 7-9 i 16-18 kiedy wszyscy ludzie pracy korzystają z tego dworca żeby dotrzeć do pracy lub wrócić do domu. Bardzo dużo ludzi jeździ na trasie Wawa - Łódź a bez tego dworca nie dało się dotrzeć wygodnie do centurm (alternatywa to dwa dworce Widzew
@strazak_piroman:
raczej słowo klucz: p*** nie wchodzę
Połączenie z komunikacją miejską bardzo dobre, ale robienie z dworca węzła jest niekoniecznie idealnym rozwiązaniem.
Ale wracając do infrastruktury kolejowej.
TUNEL NIC NIE ZMIENI!!!
Bo Łódź NIE JEST i szybko nie będzie ważnym węzłem przesiadkowym.
Mimo centralnej lokalizacji w Polsce i posiadania węzła drogowego, kolejowo Łódź stoi słabo i trzeba o tym pamiętać.
Nie wspominając o tym że realizacja takiego projektu byłaby szkodliwa.
@graf_zero: PKP Intercity postulowało budowę tego odcinka. Niestety w PKP PLK panuje olbrzymia niemoc i brak woli to budowy NOWYCH odcinków torów. A wielka szkoda, bo ten odcinek wydaje się być oczywisty.
Cokolwiek by nie mówić, to jest to tylko dworzec. Miejsce w którym powinniśmy spędzić dosłownie kilka minut by kupić bilet i wsiąść do pociągu. Wolałbym, by te 2 miliardy poszły na poprawę przede wszystkim szybkości jazdy, bo co