@piotr7557: A korzystając z tego że ten komentarz jest wysoko - PKP jest właścicielem gruntów pod swoją infrastrukturą? Czy dzierżawi tą ziemię od państwa na cele transportu kolejowego? Trochę to dziwne że PKP zajmuje się odsprzedawaniem działek w centrum. Jeśli ta działka nie była potrzebna do zapewnienia działania kolei, to czemu należała do PKP? Ciekawe ile przestrzeni w różnych miastach marnuje się podczas gdy pracownicy codziennie muszą spędzać po 2 godziny
"Deceptively simple, this theory postulates that the location of the next major economic downturn can be predicted by observingwhere the world's next tallest building is under construction"
@pafcyk: A i jeszcze jedno. Od 1974 najwyższy wieżowiec stał w Chicago, potem tytuł przejęła Malezja, Tajwan, potem Dubaj. No to rozumiem, że budowa tego wieżowca z 1974 przewidziała ostatni światowy kryzys finansowy, który zaczął się w USA.
Wizualizacje projektów architektonicznych rozwalają mnie zawsze tym, że są zawsze takie pełne roześmianych, radosnych wygrywów. Czekam na trend, w którym pojawią się na takich obrazkach starzy, zniszczeni ludzie, niepełnosprawni, ubrudzeni robole, zmęczeni Janusze, Sebixy, stada srających gołębi, menele siedzący na ławkach itp. ( ͡°͜ʖ͡°)
Czasem sobie myślę czy dałoby się postawić najwyższy obiekt w historii poprzez połączenie kilku bardzo długich węży gumowych w gwiazdę a potem uniesienie centralnej części na 2-3km (np. balonem) i szybkie wypełnienie węży cementem aż całość zaschnie, technicznie to by był najwyższy obiekt w historii a znacznie tańszym kosztem niż jakikolwiek wieżowiec.
z 230 metrami nie będzie nawet wyższy od PKIN (237m) tam iglice się mierzy przez wzgląd na kompozycje całej bryły budynku. 310 metrów z masztem nie czyni go budynkiem 310 metrowym
@wucezetka: No to jest jednak logika postawiona na głowie :) Wiem, że to jakośtam wynika z wytycznych CTBUH w sprawie liczenia wysokości budynku, ale na przykład w One WTC CTBUH wlicza iglicę do jego "wysokości architektonicznej", a w Varso zdecydowanie maszt jest częścią kompozycji. http://goodidea.archi/wp-content/uploads/2017/01/varso-versus-pkin.jpg
Komentarze (197)
najlepsze
HB Reavis zakupił działkę przy ulicy Chmielnej na Woli w 2011 roku, kiedy to zapłacił Polskim Koleją Państwowym 171 mln zł.
@4pietrowydrapaczchmur: Chyba, że ja sobie zaczepię 40 centymetrową. ;)
Nie stać mnie na 60 centymetrową
wincej: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=116829957&postcount=119
( ͡° ͜ʖ ͡°)
"Deceptively simple, this theory postulates that the location of the next major economic downturn can be predicted by observingwhere the world's next tallest building is under construction"
Buahahahahaha
@albano: no dobra, już wiem, szpikulec jest dla ciebie
Zero sensacji. Można się rozejść.