Ciężarówka z napędem na jedną oś w naszej strefie klimatycznej to jest gurwa dramat. U nas powinny jeździć tatry, a nie takie coś. No ale po co przepłacać, jak zatamowanie ruchu nic nie kosztuje.
@h1688183: Eee, chyba przesadzasz. Łącznie to najwyżej kilkanaście dni w roku dla każdej ciężarówki. Nie opłaca się po to inwestować w napęd na wiele osi, który w dodatku podnosi spalanie.
@PMV_Norway: nowiutkie Micheliny nie pomogą na lodzie. Wbrew pozorom polskie ciężarówki są w bardzo dobrym stanie technicznym. Nikt w Europie kontynentalnej nie stosuje opon zimowych do ciężarówek bo byłoby to nielogiczne ( raz jesteś w Portugalii, a za tydzień W Estonii ) i zbyt drogie ( komplet Michelinów do zestawu to ok 24k PLN netto )
@xspeditor: > Apropo łańcuchów to niestety, ale tak mówi polskie prawo No ja to rozumiem, jednak nie do konca :D Bo czy nie lepiej usprawnic przejazd przez zalozenie lancucha, niz zakorkowac cala okolice, bo nie wolno lancuchow?
@Ryanair: ale sól jest lepsza do innych zastosowań, jak wyżej. na poprawę przyczepności piasek czy popiół są lepsze, bo jak zauważyłeś, tańsze i przy tym utrzymają się dłużej. sól się rozpuści w śniegu i tyle z jej efektywności.
Niech jeszcze bardziej przeładują ciągniki i używają koniecznie tych 4x2 a nie 6x4. Trzyosiowy ciągnik w Polsce to zbędny luksus. W Polsce najlepszy interes to gówno knajpa i firma transportowa- pracownikom się płaci tak sobie, ciągniki to wiadomo- najmniejsze i przeładowanie razy dwa. Przecież na pakę to te 50 ton wejdzie i jeszcze można by zapakować z 60 i też da radę. A janusz biznesu tylko hajsy liczy.
@kekemot: załadowany zestaw ma łatwiej. wbrew pozorom łatwiej pociągnąć te powiedzmy 30 ton z 7 tonami na osi, niż pusty zestaw ważący 16 z jakimś symbolicznym naciskiem na napędzaną oś. dwie pędne osie w polskich warunkach to zbytek. ważne żeby kontrolowali opony i sypali, wtedy bez problemu wszystko pojedzie, nawet dziadtransy ;)
@kekemot: oj aż mi Cie szkoda, a pozatym jest różnica w przeładowaniu naczepy o 10 ton, a w zabraniu dwóch kontenerów zamiast jednego - bo pewnie CI o to chodzi
Apropo ciecia, to tacy jak ty u mnie właśnie za ciecia chcą pracować
Komentarze (158)
najlepsze
Eee, chyba przesadzasz. Łącznie to najwyżej kilkanaście dni w roku dla każdej ciężarówki. Nie opłaca się po to inwestować w napęd na wiele osi, który w dodatku podnosi spalanie.
A łańcuchów na takiej drodze nie wolno założyć
No ja to rozumiem, jednak nie do konca :D
Bo czy nie lepiej usprawnic przejazd przez zalozenie lancucha, niz zakorkowac cala okolice, bo nie wolno lancuchow?
( ͡º ͜ʖ͡º)
- Sól droższa niż popiół
W Polsce najlepszy interes to gówno knajpa i firma transportowa- pracownikom się płaci tak sobie, ciągniki to wiadomo- najmniejsze i przeładowanie razy dwa. Przecież na pakę to te 50 ton wejdzie i jeszcze można by zapakować z 60 i też da radę. A janusz biznesu tylko hajsy liczy.
Apropo ciecia, to tacy jak ty u mnie właśnie za ciecia chcą pracować