@jarek159 Gdyby mieli opony zimowe Bridgestone to na pewno wszyscy mieli by taką trakcie, że na drifcie bez problemu weszliby w zakręt z prędkością 60km/h, prawda? I własnie tak ma się GÓWNOTEST na lodowisku, do rzeczywistości. Jest lód, nie ma trakcji, nie ma jazdy. KONIEC KROPKA. I żebyś nie wiem jak zaklinał rzeczywistość o różnicy trakcji opon na lodzie, to realnie jest tak jak na tym filmie. Każda guma kręci się wkoło
@Bigbluee Opone zimowa traktuje jako opone na śnieg! I kupuje taka która ma najlepsze właściwości na śniegu. Na lodzie tez będzie lepsza od opony letniej i nie wiem z czym się nie zgadzasz. Lepsza nie oznacza że możesz jeździć jak latem. Wczoraj jechałem na lodzie i udało się przejechać na prostej drodze bez problemu. Oczywiście z prędkością ~ 20 km/h. Na letnich oponach by mi się to raczej nie udało.
@Bigbluee: Miałem zimówki w ciężarówce i różnica jest kolosalna. kilka razy nie dały rady ale to były sytuacje ekstremalne raz wbiłem się w półmetrowej wysokości zaspę zbrylonego śniegu przejechałem 8-10m zanim stanąłem zabrakło kilku metrów żeby się przebić, podjazdy jak na nagraniu to przytym spacerek ( ͡°͜ʖ͡°)
Czy piasecznice takie jak w pociągach (sypiące żwir pod koła) nawet z niedużą ilością żwiru byłyby głupim rozwiązaniem w ciągnikach siodłowych? W takich ekstremalnych sytuacjach może by się przydały?
W takich ekstremalnych sytuacjach może by się przydały?
@costadelsol: Przydałyby się, ale takie warunki występują w Polsce mimo wszystko rzadko. Już prościej i jak sądzę taniej byłoby po prostu założyć zimowe opony, a nie całoroczne.
Natomiast na świecie stosuje się rozwiązania na lokalne problemy ciężarówek, na zdjęciu jest ciężarówka australijska, odporna na jebnięcie w dużego kangura.
i to jest wlasnie polska... jesli miejscy zobacza nieodsniezony chodnik ktory faktycznie nie jest wlasciciela posesji to mandaty ale za to ze droga jest nieodsniezona i nie jest za bardzo przejezdna to juz nikogo za tylek nie ciagna bo sie tlumacza ze maja 300km drogi do odsniezenia na 2 piaskarki i fajnie...
Fajnie zobaczyć, że mieszkańcy sami biorą sprawy we własne ręce zamiast liczyć na pługi. Niekompetencja władz szybko zostaje pokonana przez zwyczajną ludzką chęć pomocy! Propsuję <3
Komentarze (158)
najlepsze
Gdyby mieli opony zimowe Bridgestone to na pewno wszyscy mieli by taką trakcie, że na drifcie bez problemu weszliby w zakręt z prędkością 60km/h, prawda? I własnie tak ma się GÓWNOTEST na lodowisku, do rzeczywistości. Jest lód, nie ma trakcji, nie ma jazdy. KONIEC KROPKA. I żebyś nie wiem jak zaklinał rzeczywistość o różnicy trakcji opon na lodzie, to realnie jest tak jak na tym filmie. Każda guma kręci się wkoło
@costadelsol: Przydałyby się, ale takie warunki występują w Polsce mimo wszystko rzadko. Już prościej i jak sądzę taniej byłoby po prostu założyć zimowe opony, a nie całoroczne.
Natomiast na świecie stosuje się rozwiązania na lokalne problemy ciężarówek, na zdjęciu jest ciężarówka australijska, odporna na jebnięcie w dużego kangura.
Komentarz usunięty przez moderatora
brawo dla mieszkancow ;)