Zasada działania nowego typu koła omnikierunkowego dla pojazdów osobowych
Wynalazek Williama Liddiarda, koło szwedzkie. Zbudowane z powszechnie dostępnych materiałów. Gotowe jest do zainstalowania w każdym samochodzie osobowym bez dodatkowych modyfikacji, pozwala to na poruszanie się w każdym kierunku i obrót niemal w miejscu o 360 stopni. Idealne rozwiązanie dla kobiet?
Eagle_Elephant z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 17
- Odpowiedz
Komentarze (17)
najlepsze
W autach nie jest używane ze względu na skomplikowanie konstrukcji, masę, koszty, awaryjność itd.
A co do tego koła z filmu - może nie jestem ekspertem, ale wygląda na to że guma będzie ulegała szybkiemu zużyciu z powodu częstego rozciągania i ściskania. Nie mówiąc już o takich rzeczach jak kłopoty
@Heart: Kłopoty to mało powiedziane. Klasyczne opony są szerokie, często fabrycznie mają już szerokość nominalną 225 mm, albo więcej, a tutaj nagle kontakt praktycznie punktowy, zwiększany wyłącznie przez obniżenie ciśnienia, co źle wpływa na żywotność opony. No i oczywiście różnica między wewnętrznym, a zewnętrznym obwodem jest miarą tego jak bardzo guma na tej oponie będzie się musiała rozciągnąć przy każdym
Poza tym guma opon musi być miękka/rozciągliwa, żeby pracować poprawnie przy wewnętrznej i zewnętrznej średnicy.
Pewnie NASA użyje takiego typu koła w jakiś przyszłych łazikach...