Koniec Saaba. Samochodowa marka przestaje istnieć!
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_TJgm5GDvxUPdHkvQ8eqLWtwassunOK3L,w300h194.jpg)
Konsorcjum National Electric Vehicles Sweden (NEVS), które po wielu perypetiach przejęło większość majątku marki, ogłosiło, że na dobre rozstaje się z nazwą Saab. Firma skupi się teraz na budowie - pod nową marką - elektrycznych pojazdów opracowanych z myślą o chińskich nabywcach.
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Dr-Livingstone_jz6I7ddpYu,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 111
Komentarze (111)
najlepsze
@walter-pinkman: co ciekawe od paru lat wraca moda na "liftbacki" np. audi a7 jest całkiem popularnym modelem.
Lubię SAABa to bardzo klimatyczne auta i zdecydowanie wyróżniały się na tle konkurencji. W Top Gear całkiem przyjemne pożegnanie zrobli tej marce. Całego nagrania niestety nie znalazłem na YT, w załączniku fragment.
Tutaj jeszcze całkiem ciekawy koncept: https://www.youtube.com/watch?v=kgydxM-BQDg który niestety nie
W ogóle motoryzacja idzie w złym kierunku jakiejś bezosobowej unifikacji, te same płyty, silniki, stylistyka (patrz: VAG). Nie ma miejsca na studia stylistyczne jak Bertone (wyprzedana kolekcja, bankructwo) czy Pinifarina. Robi... się jakoś nudno.
Zero rdzy, piękny lakier i wszystko działa jak trzeba. Bieżące naprawy i wymiany oleju - to wszystko.
Marka bedzie trwać jeszcze długo jako ostatnie prawdziwe samochody, a nie katalizatory na kołach z oprogramowaniem zakłamującym wyniki zanieczyszczeń.
Robi wrażenie te światła tylne nocą.
Raz mnie mijał na autostradzie, całkowicie ciemno, a tu taki samochód z czerwoną linią wyprzedza bocznym pasem, i już wiedziałem że to ten samochód.
czy jestes w stanie bezpiecznie przezyc wypadek volvo? tak, o ile siedzisz w saabie.
;)
@igreks: bezpiecznie nie przeżyć można?( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Wyobraźcie sobie to: jeżeli przez całe życie jeździliście SAABami, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że pierwszy egzemplarz zbudował dziadek, przy produkcji następcy pracował ojciec, a najnowszy model powstawał przy udziale syna. Niewiele marek może się poszczycić takim podejściem do procesu produkcji.
Mooooże ktoś kiedyś odkupi prawa do marki i legenda powróci. Choć już po tej ostatniej reaktywacji były z tym jakieś problemy ale to chyba właśnie ze względu na fakt że to było konsorcjum to niezdecydowano się na wydzielenie także praw do marki - na krótko wznowionej serii 9-3 nie mogli używać logo
@Babadag: Przez moment był holenderski Spyker ale stwierdzili że porywają się z motyką na słońce i wolą zostać w niszy supersamochodów, później Szwed Christian van Koenigsegg ale u niego podobnie - nawet nie doszło do transakcji :/ A szkoda. Wyobraź
Lecz z drugiej strony, skoro zabili Chevroleta w Europie..