20 lat jeżdżę na rowerze i jak widzę to co się w Krakowie dzieje to po prostu wstyd. Wybiórcze traktowanie przepisów jest na porządku dziennym. Jeżdżenie po chodnikach, przejściach to normalka. Nie mówiąc już o burackim wybieraniu jazdy "jak mi wygodnie" czyli jadę po chodniku, po czym zjeżdżam na ulicę bo akurat tak jest lepiej (co tam, że pod prąd). Rowerzyści są większym rakiem dróg niż motocykliści, bo oni przynajmniej są na
@SunnO: Myślę, że to nie jest tylko problem Krakowa, ale tak na prawdę wszystkich polskich miast i nie tylko. U mnie w Siedlcach jest przykładowo tak ulica Ks. Popiełuszki. I tam jest oczywiście jezdnia dwukierunkowa, po jednej stronie chodnik i ścieżka rowerowa, po drugiej stronie ścieżka rowerowa (swoją drogą fakt, że zaprojektowana z d--y, bo tam gdzie jest tylko droga dla rowerów jest też przystanek MPK). Chodniki i ścieżki rowerowe
Zresztą wczoraj bym rozjechał jakąś babę bo zjechała z chodnika na jezdnię nawet się nie obracając czy coś jedzie
@SunnO: To samo miałem wczoraj z jakimś dzieciakiem. Dylał po chodniku, nagle się zrobiło tłoczno, więc jeb na jezdnię - bez patrzenia, bez przyhamowania, nic. Dopóki ktoś takiemu idiocie w dupę nie wjedzie, to się chyba nie nauczy ( ͡°ʖ̯͡°)
@j3d1: Skoro auta do skrętu w prawo mają zielone to trudno żeby pieszy równocześnie też je miał. Tak to wygląda w tym miejscu. Dla aut do skrętu w prawo jest oddzielna sygnalizacja od tych co jadą prosto, i wtedy to przejście ma czerwone i nie ma ciągłości zielonego światła dla rowerzystki która pierwsze przejście owszem przejechała na zielonym. Ale to dobrze pokazuje własnie jak zachowują się rowerzyści, czyli że kompletnie
Także imho to niemożliwe żeby sygnalizator 1 palił się w innym momencie niż 2, chyba że coś zepsuli w tych światłach.
@Poziokat: Tak, palą się równocześnie, dlatego jak wyobrażasz sobie żeby na tym przejściu także świeciło się zielone dla pieszych? Zielone dla aut i jednocześnie zielone dla pieszych w tym samym miejscu? Właśnie dlatego dla skrętu jest oddzielna sygnalizacja (choć zsynchronizowana z jazda na wprost), żeby w tym czasie dla
Rowerzyści mają swoje za uszami, ale to wynika głównie z jednej rzeczy: ROWERZYŚCI MAJĄ NAJGORSZĄ SIATKĘ ze wszystkich. Najmniej w km, najmniej logiczną, urywaną, szarpaną, nie zawsze zgodną z kierunkiem i logiką. Na tym tle drogi i chodniki to luksus komunikacyjny. Zobaczmy pierwszy lepszy przykład, który krytykuje. Ten pas 0,5 m dla rowerów i śluza niby załatwia tam wszystkie porblemy?
Robią ścieżki, śluzy ale brakuje połączeń do nich.
@Trelik: i przejazdów, gdzie żeby przejechać skrzyżowanie musisz zejść z roweru, bo pasy. Tu klasyczny przykład, ścieżka zaczyna się z d--y, jadąc po drodze jak samochody nie ma na nią wjazdu. Wcześniej jadąc chodnikiem, musisz się zatrzymać i przeprowadzić rower.
Jak mnie zawsze denerwują te damesy wlokące się na rowerze na ścieżce rowerowej znajdującej się na ulicy. Wyprzedzisz taką, a na najbliższych światłach ona przejeżdża na czerwonym i znów trzeba ją wyprzedzać. Oczywiście nie trzyma się prawej strony, a dodatkowo ma jeszcze duże słuchawki założone.
@rybak_fischermann: ale tak samo jest na jezdni, męczysz się żeby wyprzedzić rowerzystę a ten na następnych światłach wszystkich omija i musisz go wyprzedzać jeszcze raz...
jazda rowerem pod prąd jest zabroniona chyba, że posiada kontrapas, który zezwala poruszać się drogą jednokierunkową w przeciwnym kierunku do kierunku jazdy innych pojazdów
@Defetysta: Co ciekawe, wielu kierowcow nie wie, ze kontrapasem mozna jechac tylko pod prad. Aby jechac z pradem, nalezy jechac w jezdni razem z autami. Kierowcy o tym nie wiedza i kaza spieprzac na "sciezke".
Kolejny materiał z tego samego miejsca. Miejsca blisko centrum najeżonego jednokierunkowymi, kontrapasami i wąskimi uliczkami. Tam jest tak wszystko pogmatwane, że się nie dziwie, że ludzie jeżdżą jak zagubione owieczki. Mam wrażenie, że miejscami niektóre rozwiązania rowerowe są tam wciskane na siłę i łatwo się pogubić. Nie daj boże raz źle skręcisz to musisz nadkładać drogi ze 2km lub przejechać 300m chodnikiem. Wybór jest prosty. Dodatkowo ten wyjazd z AGH przy lokomotywie
@trace_error: Bo oni w tym programie idą jednak na łatwiznę, pokazują jak jeździć na stosunkowo dobrej infrastrukturze rowerowej a unikają przykładów co robić gdy jest zła np w innych miastach, a tej złej jest 90% Polski
ten w 3:35 to celowo te drzwi tak otworzyl aby skosic tego rowerzyste ( ͡°͜ʖ͡°)
jest kilka problemow, ludzie jezdza chodnikami bo po prostu boja sie o zycie :-) czy ktos normalny chcialby jezdzic samochodem osobowym po torze w trakcie wyscigu F1 ? ( ͡°͜ʖ͡°)
a znow z kontrapasami to jest tak, ze jak chcesz jezdzic przepisowo to debile potrafia
Czyli co ja se mogę jeździć rowerem najlepiej po środku bo jakiś debil drzwi otworzy na pełną szerokość i nie dość że się połamie to jeszcze będę za naprawę drzwi mu płacił takiemu idiocie co nie patrzy albo specjalnie otworzy jak ten koleś. Dobrze
@Szwejkk: ty na powaznie czy trolujesz ? toż to tvnowy fejk ( ͡°͜ʖ͡°) a pod katem prawnym p.Marek mowi, ze PoRD naklada obowiazek na kierowcy aby przed otworzeniem drzwi spojrzec w lusterko...
a to, ze w powyzszym przypadku wygrali w sadzie ? chyba nie sadziesz, ze polskie sądy są krystalicznie sprawiedliwe i nieomylne ( ͡°͜ʖ͡°) prawo prawem i
Takie combo mnie kiedyś spotkało: rowerzystka po zmroku, bez oświetlenie i odblasków, ze słuchawkami w uszach, pisząca sms zajechała mi drogę skręcając z podporządkowanej.
Moim skromnym zdaniem największą głupotą są ścieżki rowerowe przecinające drogę główną. Rozumiem te wzdłuż dróg głównych ale kiedy mam znak droga z pierwszeństwem to chciałbym nie musieć prawie zatrzymywać się przed każdym przejazdem żeby zobaczyć czy przypadkiem jakiś rowerzysta się nie zbliża.
@pgrde: za wiki: Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.
Komentarze (121)
najlepsze
@SunnO: To samo miałem wczoraj z jakimś dzieciakiem. Dylał po chodniku, nagle się zrobiło tłoczno, więc jeb na jezdnię - bez patrzenia, bez przyhamowania, nic. Dopóki ktoś takiemu idiocie w dupę nie wjedzie, to się chyba nie nauczy ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Poziokat: Tak, palą się równocześnie, dlatego jak wyobrażasz sobie żeby na tym przejściu także świeciło się zielone dla pieszych? Zielone dla aut i jednocześnie zielone dla pieszych w tym samym miejscu? Właśnie dlatego dla skrętu jest oddzielna sygnalizacja (choć zsynchronizowana z jazda na wprost), żeby w tym czasie dla
ROWERZYŚCI MAJĄ NAJGORSZĄ SIATKĘ ze wszystkich.
Najmniej w km, najmniej logiczną, urywaną, szarpaną, nie zawsze zgodną z kierunkiem i logiką.
Na tym tle drogi i chodniki to luksus komunikacyjny.
Zobaczmy pierwszy lepszy przykład, który krytykuje.
Ten pas 0,5 m dla rowerów i śluza niby załatwia tam wszystkie porblemy?
Robią ścieżki, śluzy ale brakuje połączeń do nich.
@Trelik: i przejazdów, gdzie żeby przejechać skrzyżowanie musisz zejść z roweru, bo pasy.
Tu klasyczny przykład, ścieżka zaczyna się z d--y, jadąc po drodze jak samochody nie ma na nią wjazdu. Wcześniej jadąc chodnikiem, musisz się zatrzymać i przeprowadzić rower.
np w innych miastach, a tej złej jest 90% Polski
jest kilka problemow, ludzie jezdza chodnikami bo po prostu boja sie o zycie :-) czy ktos normalny chcialby jezdzic samochodem osobowym po torze w trakcie wyscigu F1 ? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
a znow z kontrapasami to jest tak, ze jak chcesz jezdzic przepisowo to debile potrafia
Czyli co ja se mogę jeździć rowerem najlepiej po środku bo jakiś debil drzwi otworzy na pełną szerokość i nie dość że się połamie to jeszcze będę za naprawę drzwi mu płacił takiemu idiocie co nie patrzy albo specjalnie otworzy jak ten koleś. Dobrze
a pod katem prawnym p.Marek mowi, ze PoRD naklada obowiazek na kierowcy aby przed otworzeniem drzwi spojrzec w lusterko...
a to, ze w powyzszym przypadku wygrali w sadzie ? chyba nie sadziesz, ze polskie sądy są krystalicznie sprawiedliwe i nieomylne ( ͡° ͜ʖ ͡°) prawo prawem i
Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.
A co z dojeżdżającymi?
i teraz patrz tu:
http://miastadlarowerow.pl/index_wiadomosci.php?dzial=2&kat=8&art=80