Ponad 100 mld zł na rozwój dróg wodnych. Odzyskamy pozycję, którą mieliśmy...
...od kilkuset lat? Na rewitalizację śródlądowych dróg wodnych w Polsce potrzeba ok. 105 mld zł w ciągu 30 lat - podano w Sopocie podczas konferencji "Transport Week". Spodziewane korzyści z uruchomienia transportu wodnego w tym okresie mogłyby wynieść nawet 300 mld zł.
nikto z- #
- #
- #
- #
- #
- 140
- Odpowiedz
Komentarze (140)
najlepsze
A, czyli przy 10l ON to nie będzie 4-6x dalej?
#ironia.
Mało tego, trzeba jeszcze zapytać jak mają się liczby w stosunku do transportu kolejowego - który też jest tańszy, niż samochodowy, tyle, że infrastrukturę już mamy lub wymaga znacznie mniejszego
Kaskadyzacja sprawia, że płynie się jak po jeziorze.
Prędkość transportu jest kompletnie bez znaczenia dla większości przypadków transportu rzecznego - chodzi o ciągłość dostaw (vide elektrociepłownia we Wrocławiu)
Stopnie energetyczne powodują zwrot całej
Nie imputuj mi niechęci do żeglugi śródlądowej, bo jestem na tak, ale przed stawianiem byle chatynki najpierw
Trzeba pójść na najbliższy most rzeczny, wrzucić do wody patyk i zmierzyć ile paliwa patyk zużył na przemieszczenie się.
Można przedtem położyć patyk na tory kolejowe, dla porównania ;)
Może co niektóry zauważył takie zjawiska jak pojawiające się w naszym kraju od czasu do czasu susze i powodzie? Po części to jest właśnie efekt zaniedbań w gospodarce wodnej, więc to nie jest
Plan nowej śluzy
Widok obecnej
Z tej także korzystałeś?
@Purple: Co tam tama. Najważniejszy przekop przez Mierzeję Wiślaną w cenie wysłania robonauty na Księżyc.
http://www.kosmonautyka.pl/projekt-m
Gdzie sens w tym zdaniu.
Wydaje mi się, że istnieje silna korelacja między transportem rzecznym, a eksportem. Wszak rzeki prowadzą do portów, a te dalej w świat.