Ukraina dołączyła do Jedwabnego Szlaku. Proponuje przebieg z pominięciem Polski
Ukraińska kolej chce rozwijać szlak przez terytorium Białorusi, do portu w litewskiej Kłajpedzie. Ewentualne odgałęzienia na teren Polski i Słowacji miałyby mieć charakter lokalny. Saakaszwili chce przekierować ruch towarowy z portu w Iliczewsku transportem samoch. do Rumunii i stamtąd dalej do UE
HaHard z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 179
- Odpowiedz
Komentarze (179)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Tylko w sumie po co nam teraz Lwów ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Po pierwsze NJS to nie jest jedna nitka, tylko cała sieć różnych połączeń. W artykule czytamy:
Czyli jak widać jest to właśnie jedno z wielu lokalnych odgałęzień NJS, no chyba że przyjmiemy, że Saakaszwili jako alternatywę dla głównej europejskiej nitki zaproponował transport intermodalny z wykorzystaniem ciężarówek. Serio nikt nie zauważył jak absurdalnie to brzmi?
@HaHard: Nie ma w tym nic niezwykłego, to jest koncepcja jednego z odnóży szlaku i z perspektywy wymiany towarowej pomiędzy Ukrainą, Białorusią i Bałtami brzmi zupełnie sensownie. Kłajpeda będzie miała tylko znaczenie regionalne, głównym portem i tak będzie Hamburg albo Rotterdam, a towar dojedzie tam koleją przez