@plusbear: Auta z automatyczną skrzynią są przeważnie droższe, a i sama skrzynia jest droższa w eksploatacji. W Europie większość aut opuszczajacych fabryki jest wyposażona w manualną skrzynię. Sam obecnie jeżdżę samochodem wyposażonym w automatyczną skrzynię i dostrzegam jej plusy i minusy.
@marwia: Zgadzam się w pełni, ja sobie nie wyobrażam zakupu samochodu ze skrzynią manualną i bynajmniej nie dlatego, że nie potrafię biegów zmieniać :-) cenię sobie komfort, dlatego zawsze wybieram automat. Skrzynia manualna to dobre rozwiązanie do budżetowych samochodów.
@DomPerignon: Wlasnie. Ja sie na tym nie znam, moze dla tego nie rozumiem. Ale tu nie jest opisane jak dziala skrzynia automatyczna tylko jak dzialaja biegi w takiej skrzyni. To chyba tak jak by w manualnej opisac co sie dziej po zmianie biegow. Ja chce wiedziec jak to sie dzieje ze manualna sama zmienia te biegi i w jaki sposob ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ
@HANTEK2: W nowszych jest po prostu komputer który o tym decyduje, w stareńkich rozwiązaniach było połączenie mechaniczne regulatora obrotów i sygnału obciążenia silnika (podciśnienie) które decydowało o zmianie. W duźym uproszczeniu - bieg zmieniał się w górę kiedy obroty były wysokie a obciążenie małe.
Wciąż wydaje mi się, że powszechna opinia o zawodności skrzyń automatycznych w klasycznym wydaniu bierze się z faktu, że niewiele osób zdaje sobie sprawę z podstawowego warunku ich eksploatacji. Olej TRZEBA wymieniać. Są skrzynie o przedłużonym okresie wymian, niegdyś stosowane np. w BMW, ale wymiana oliwy to obowiązek. W Polsce często słyszę, że "kolega" powiedział że się nie wymienia. Stąd potem awarie, utraty napędu, ślizganie i szarpanie. Co do szybkości ich działania
Olej TRZEBA wymieniać. Są skrzynie o przedłużonym okresie wymian, niegdyś stosowane np. w BMW, ale wymiana oliwy to obowiązek. W Polsce często słyszę, że "kolega" powiedział że się nie wymienia. Stąd potem awarie, utraty napędu, ślizganie i szarpanie. Co do szybkości ich działania - kiedyś były znacznie wolniejsze. Obecnie dobry hydraulik idzie łeb w łeb z manualem, np. ZF 6HP26 montowana w Fordzie jako 6R.
Większość osób jeżdżących manualem myśli, że automat to taki robot co za nas wachluje drążkiem po jednym biegu w dół lub w górę. Natomiast automat jest bardzo mocno sprzężony z pedałem gazu i hamulca i naprawdę mając trochę wprawy można szybkością uderzenia w pedał gazu i jego wychyłem bardzo precyzyjnie dobierać przełożenie automatu do sytuacji.
@genuineoleey: to prawda, około 4 mc jeżdżenia na starożytnym automacie w mercu w124 spowodowało że w rzeczywistości jeździłem i "ja" zmieniałem te biegi, ale stopą :)
Film o automatycznej skrzyni ląduje na głównej przynajmniej raz na kwartał i za każdym razem w komentarzach jest:
1) dyskusja o awaryjności 2) dyskusja o jej wadach i rzekomym braku kontroli w stosunku do manuala 3) posty kilku bardzo zadowolonych użytkowników którzy deklarują, że nigdy nie wrócą do "patyka" 4) kwestia wymiany oleju
A mi kolejny raz nie chce mi się oglądać wrzuconego filmu (╥﹏╥)
Najeździłem się automatami różnymi i takie moje luźne wnioski: - hydrauliczna - największy komfort, ale tylko do mocniejszych silników - zautomatyzowane dwusprzęgłowe (np dsg), błyskawiczna zmiana biegów w górę, trochę wolniejsza w dół. Komfortowa, ale przy szybkiej jeździe zmiany biegów wyczuwalne. - zautomatyzowane jednosprzęgłowe - nie dogaduje się z nimi, zmiana biegów długa, najdłuższa z I na II, wyczuwalna utrata ciągu która mnie irytuje, jedyna skrzynia która nie zapewnia ciągłego napędu -
Komentarze (199)
najlepsze
źródło: comment_hRoEgsZHG06c2UGAsmRIHItT7qRtWRdv.jpg
Pobierzautomatycznie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_PG7dcrkNoxhdlUAfPFUClZxXyYVTBdAI.jpg
Pobierz@GOTOVE: Widzisz z tego co pamietam
1) dyskusja o awaryjności
2) dyskusja o jej wadach i rzekomym braku kontroli w stosunku do manuala
3) posty kilku bardzo zadowolonych użytkowników którzy deklarują, że nigdy nie wrócą do "patyka"
4) kwestia wymiany oleju
A mi kolejny raz nie chce mi się oglądać wrzuconego filmu (╥﹏╥)
- hydrauliczna - największy komfort, ale tylko do mocniejszych silników
- zautomatyzowane dwusprzęgłowe (np dsg), błyskawiczna zmiana biegów w górę, trochę wolniejsza w dół. Komfortowa, ale przy szybkiej jeździe zmiany biegów wyczuwalne.
- zautomatyzowane jednosprzęgłowe - nie dogaduje się z nimi, zmiana biegów długa, najdłuższa z I na II, wyczuwalna utrata ciągu która mnie irytuje, jedyna skrzynia która nie zapewnia ciągłego napędu
-