Kraków wybrał elektryczne Solarisy
W przetargu na dostawę nowych autobusów elektrycznych została wybrana oferta złożona przez firmę Solaris Bus&Coach S.A. ! W 2014 r. Kraków, jako pierwsze polskie miasto uruchomiło linię autobusową w pełni obsługiwaną przez pojazdy elektryczne.
DanielPlainview z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 103
- Odpowiedz
Komentarze (103)
najlepsze
no zaraz, przecież 3/4 komunikacji miejskiej w Lublinie jeździ na elektrycznych trolejbusach :>
mozna brac głęboki zdrowy wdech
@sncf: przecież Krakowiaki to tramwaje od Pesy
Dzisiaj jest problem z przegrzewaniem się. Próby przejechania Nordschleife w tempie wyścigowym kończą się niepowodzeniem, gdyż silniki się przegrzewają i trzeba zwolnić. Ale ten problem pomijam, myślę, że to tylko kwestia rozwiązań projektowych i w przyszłości się z tym jakoś uporają.
A dlaczego jest bezużyteczna na torze ? Bo to jest limuzyna, która nie została zaprojektowana na tor. Masa tego samochodu to ponad 2 tony. Co prawda umieszczenie nisko akumulatorów pozwoliło baaardzo skutecznie obniżyć środek ciężkości, mimo wszystko fizyka jest fizyka. Na zakrętach na samochód działają bardzo duże siły bezwładności, które nie pozwalają na ich szybkie pokonanie. Do tego dochodzi jeden z ważniejszych czynników na torze - hamowanie. Tak ciężki samochód bardzo ciężko zahamować, droga się wydłuża, czas się wydłuża, na torze traci bardzo dużo.
Poza tym zawieszenie jest zaprojektowane na drogi a nie na tor, a to zmienia bardzo dużo.
To jest samochód drogowy i takie jest
Moje wymarzone auto to jakaś elektryczna Tesla, ale z awaryjnym silnikiem spalinowym 0,3l 40km, który będzie miał kilka litrów paliwa w zapasie i w razie kryzysu doładuje nam akumulatory jak się zatrzymamy w środku trasy.
Koszty według Warszawskiego przewoźnika są cztery razy mniejsze niż przy napędzie dieslowskim, a średnia przejechana odległość dla każdego z nich to 120 km dziennie.
http://www.wykop.pl/wpis/14254305/elektrobusy-tanie-i-niezawodne-miejskie-zaklady-au/
Problemem jest jednak to, że autobusy elektryczne są droższe w zakupie, należy dodatkowo wymienić w nich baterię po kilku latach eksploatacji. Kolejne koszta są związane z infrastrukturą (na zajezdni i ewentualnie na przystankach, jeżeli autobusy mają być ładowane w