Przeglądając Wikipedię widzę że z Białorusią mamy cztery przejścia graniczne dla odpraw towarowych, z czego jedno do 3,5t, mam nadzieję że takie sytuacje jak ta na filmie należą do wyjątków. Jeżeli tak nie jest to ewidentnie widać brak dobrej woli po stronie Polski i/lub Białorusi by takie odprawy przyśpieszyć, rozbudowując np. terminale odpraw, ewentualnie przerzucając część transportu np. innego niż spożywczy na tory. Straty przedsiębiorców a co za tym idzie konsumentów po
@kiedys_mialem_lepszy_brzuch: Nie wiem, czy Białorusini potrzebują jakichkolwiek wiz żeby przyjechać do strefy Schengen, ale rzeczywiście zawsze warto z taką Białorusią współpracować. Białorusini to tacy sami ludzie jak my, mają wady i zalety i wszelkie baty i niepowodzenia otrzymują przez polityków.
@chwilowynick: Dokładnie. Policja blokowała wtedy kolejkę, aby kierowcy nie zakorkowali Chełma. Przy czym obecne kolejki w tym miejscu generowane są przez stronę ukraińską, która ma wiele powodów, aby nie śpieszyć się z odprawą. W przypadku ruchu osobowego to jest on w 98% generowany przez przemyt.
Powinni tam wybudować ogromny parking dla TIRów i obsługiwać odprawę według kolejności wjazdu na parking. Taki parking sfinansowałby się sam i jeszcze byłyby z tego zyski, bo kierowcy korzystaliby tam z barów, sklepów i innych udogodnień ;) Oprócz wprowadzenia bardziej cywilizowanych warunków wpłynęłoby to na bezpieczeństwo, bo kierowcy w tym czasie by faktycznie odpoczywali a nie musieli co 10 minut jechać 50 metrów do przodu. Nie musieliby też kombinować, jak zatrzymać tacho.
@lofix: taki parking też jest na terehovej (LV-RUS) przed granica jest buda straży granicznej do której trzeba się zgłosić po talończyk i po jego numerze wpuszczają na granice, jak ktoś prześpi swoja kolejkę (do 40 samochodów można przegapić) to on nowa trza czekać
@marqsk: Na wjeździe z CH do D stal nurek od celników i zaganiał na parking. Potem brało się papiery i szło do urzędu wyrabiać dokumenty.10min i gotowe. W auto i do Niemiec... U Łukaszenki są poślizgi bo tu trzeba zapłacić tradycję. Czy to w gotówce, czy to w pisemkach porno lub konserwach. Biorą wsio jak leci
@ukradlem_ksiezyc: to samochody firmowe agencji celnych. Zbierają dokumenty od kierowców i wysyłają je na stronę białoruską w celu przygotowania deklaracji tranzytowej. To przyspiesza odprawę, bo kierowcy nie muszą czekać na terminalu na zrobienie takiej deklaracji.
I co najlepsze?! Jednopasmowka!!! Ja jebe :D Co za jelopy w ogole projektuja drogi i przejscia graniczne. Drogi robia jak z wiochy do wiochy. Chyba nie jest ciezko przewidziec iz bedzie to droga o natezonym ruchu wiec moznaby jebnac te 2 pasy i dodac 2-4 straznikow i tyle samo bud.
Ja mam takie pytanie, morze gupie, morze mondre nie wem. Jak stoją na jedym pasie przez 13km, to jak osobówki ich omijają? Czy jest osobne przejście dla osobowych?
Ale się tam biznes musi kręcić. Swoją drogą, to chyba w Polskim Radiu podawany jest czas oczekiwania na przejściach granicznych dla samochodów ciężarowych, więc oni dobrze wiedzą ile będą czekać.
@lofix: Na basach byłem kilkukrotnie, ale jakoś nic ciekawego tam ostatnio nie widziałem. W Gródku mam rodzinę, ale działkę mam w pobliżu Królowego Mostu :P
Komentarze (96)
najlepsze
http://granica.gov.pl/index_wait.php?p=b&v=pl&k=w
Z przejścia granicznego w Dorohusku korki ciężarówek ciągnęły się blisko 40 km.
PS. toj-toja na poboczu jeszcze nie widziałem.
Oprócz wprowadzenia bardziej cywilizowanych warunków wpłynęłoby to na bezpieczeństwo, bo kierowcy w tym czasie by faktycznie odpoczywali a nie musieli co 10 minut jechać 50 metrów do przodu. Nie musieliby też kombinować, jak zatrzymać tacho.
U Łukaszenki są poślizgi bo tu trzeba zapłacić tradycję. Czy to w gotówce, czy to w pisemkach porno lub konserwach. Biorą wsio jak leci
A później jeszcze drugi samochód 12:50 chyba. Też chyba na polskich blachach tylko teraz ma napisane LBI.
Opublikowany 24.03.2014
@SebusPL: to w dalszym ciągu XXI wiek. Informacja zatem prawdziwa.
Raczej gdzie stoją :P